4:3 el 16:9 ?
Fra : CC

Dato : 07-01-07 13:33

Hvilken monitor er bedst til spil ?
Syntes en 19 tommer skærm 4:3 i forhold til en 17 tommer 4:3 skærm gør ting
og spillepersoner for høje i forhold til spilleomgivelserne ..forstået på
den måde at det virker som om at kikke gennem en lodret revne i en væg ..
men ved fra alm tv at widescreen har en tendens til at gøre ting og
mennesker unaturligt lave og brede .
Hvad har folk derude af skærme til spil 4:3 monitore eller 16:9 eller 16:10
som det hedder nogen gange ?...jeg har kik på en viewsonic vx922 i 19
tommer ..syntes den har kanon flotte farver og kontrast og hurtig responstid
på 2 ms .... men ved ikke om jeg skal gå efter storebroderen på vx 2235wm
22 tommer i widescreen ...

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-01-07 16:31

"CC" <clauschristiansen@mail.dk> wrote in

> [...]
> hurtig responstid på 2 ms .... men ved ikke om jeg skal gå efter
> storebroderen på vx 2235wm 22 tommer i widescreen ...

Jeg må indrømme at jeg bedst kan lide 4:3'erne. I hvert fald når jeg laver
andet end spil/film. Til spil/film er jeg ligeglad om det er 16:10 eller
4:3

Jeg vil hellere have flere linjer på skærmen når jeg koder/skriver
designdokumenter, end jeg vil have lange linjer.

Angående høje/aflange ansigter så har jeg aldrig haft problemer med det da
spillene retter sig ind efter opløsningen man kører med og derfor har
korrekt aspect ratio uanset om man ser spillet i wide eller normal
opløsning.

VX922 skulle iøvrigt være en glimrende skærm. Jeg har selv været rigtig
glad for min Viewsonic (VP201s) - som dog er blevet solgt da jeg kun har
laptops for tiden. Men skulle jeg ud og købe ny skærm i dag ville jeg
minimum vælge en 20-tommer så jeg kunne køre 1600x1200 (eller 1650x1080
hvis det blev en widescreen) - men det er nok bare mig :)

/flemming

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-07 17:01

"CC" <clauschristiansen@mail.dk> wrote in message
> Hvilken monitor er bedst til spil ?
> Syntes en 19 tommer skærm 4:3 i forhold til en 17 tommer 4:3 skærm gør
> ting og spillepersoner for høje i forhold til spilleomgivelserne

Ikke forstået? Du omtaler samme forhold mellem 17 og 19". Det giver samme
oplevelse.

Mit input er dog, at det afhænger helt og alderes af spillet. Er det fx.
bilspil eller skydespil? Førstnævnte er det knap så kritisk i, modsat kan
det at sigte være svært i skydespil. Men det afhænger også af om spillet
understøtter flere end ét format. Uanset skal det indstilles til den skærm
man sidder ved. Personligt kan jeg kun lide at bruge widescreen 16:9 til
film og ikke andet!

mvh
///M

Fra : Kim

Dato : 08-01-07 09:42

On Sun, 7 Jan 2007 13:32:51 +0100, "CC" <clauschristiansen@mail.dk>
wrote:

>Hvilken monitor er bedst til spil ?

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.skaerm

fut : dk.admin.netikette
--
Kim