IBM intellistation
Fra : Torben

Dato : 04-01-07 13:38

Hej

Jeg har fået mulighed for at købe en billig brugt pc af denne type:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215334

Der er ikke noget grafikkort i - har kørt som server.

Spørgsmål: Jeg kan vel godt hvis jeg sætter et godt grafikkort i, spille på
denne computer uden probleemer? Det jeg mener er at dem der har brugt den
siger det er en "server pc" men det betyder vel bare at jeg skal sætte et
grafikkort iden?

/Torben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-01-07 13:50

On Thu, 4 Jan 2007 13:37:41 +0100, "Torben"
<torbenFJERNDETTE@ka-net.dk> wrote:

> [...]
>siger det er en "server pc" men det betyder vel bare at jeg skal sætte et

Så vidt jeg kan gennemskue har den et ledigt PCI-Express x16 slot, så
det er ikke noget problem at smide et godt grafikkort i den....

Og resten af maskinen er jo rent guf: 3,4 GHz P4, masser af RAM og en
hurtig SATA disk.

Det bliver vist en dejlig spillemaskine...

Fra : Hans

Dato : 04-01-07 14:05

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> hurtig SATA disk.
>
> Det bliver vist en dejlig spillemaskine...

PSU'en er "kun" på 400 W, og da CPU'en er rimelig sulten, er det ikke helt
ligegyldigt hvilket GFX kort som proppes i maskinen, men ellers er jeg enig.

Hans

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-01-07 21:26

> [...]
> spille på denne computer uden probleemer? Det jeg mener er at dem der
> har brugt den siger det er en "server pc" men det betyder vel bare at

Det er ikke en server pc. Det er bare en normal kraftfuld arbejdsmaskine.
IBM's server har en helt anden struktur.

Så hvis du får den billigt, så kan du roligt købe den. Men vær obs på
prisen, der er MASSER af alternativer hos Dell, TDC og andre
lacprisbutikker. Det er trods alt kun en P4 som er *gammel* teknologi.

Du får sikkert en core 2 duo maskine billigere på tilbud. Så skal du bare
smide noget mere ram i.

Claus