Lydløs strømforsyning?
Fra : Ukendt

Dato : 03-01-07 17:35

Lydløs strømforsyning..... er den opfundet og hvad koster den? Den skal
virke sammen med til Asus Lifestyle mb, Pentium E6400, 2x512Mb PC6400 ram, 2
sata2 hdd, dvdbrænder og GeFORCE 7600GS uden blæser.
Hvad vil i anbefale af køler til cpu? Den skal selvfølgelig helst være
lydløs.
Jeg behøves vel ikke at skrive, at det hele skal være så billig som muligt!
Mvh
LarsZK

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-07 17:47

"LarsZK" <please..> wrote in message
> Lydløs strømforsyning..... er den opfundet og hvad koster den?

Ja, ca. 2000 kr har jeg set dem til. Den er uden blæser(e).

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-07 00:29

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse
> "LarsZK" <please..> wrote in message
>
> Ja, ca. 2000 kr har jeg set dem til. Den er uden blæser(e).

Phew... alt for dyrt

Fra : Jacob

Dato : 03-01-07 18:02

"LarsZK" <please..> skrev i en meddelelse
> [...]
> lydløs.
> Jeg behøves vel ikke at skrive, at det hele skal være så billig som

Nu ved jeg ikke om en "Pentium E6400" bruger meget strøm...
Men det du har brug for er skam ikke vanvittig dyrt: Seasonic S12. Den er
ikke lydløs, men næsten, sikkert også nok til dit behov. Fåes til forsk.
priser, alt efter strømbehov.
Mht. CPU-køler, så kig på f.eks. Zalman eller Scythe.

Mvh Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-07 00:31

"Jacob" <no-d@mn-spam.ok> skrev i en meddelelse

> "LarsZK" <please..> skrev i en meddelelse
>
> Nu ved jeg ikke om en "Pentium E6400" bruger meget strøm...

Den skulle jo efter sigende bruge 40% mindre en tidligere Pentium

> Men det du har brug for er skam ikke vanvittig dyrt: Seasonic S12. Den er
> ikke lydløs, men næsten, sikkert også nok til dit behov. Fåes til forsk.
> priser, alt efter strømbehov.

Den ser ud til at kunne blive et rigtigt godt valg!

> Mht. CPU-køler, så kig på f.eks. Zalman eller Scythe.

Ok.. kan du anbefale en model ?

Fra : ShutEye

Dato : 04-01-07 01:08

> Den skulle jo efter sigende bruge 40% mindre en tidligere Pentium

Heh :) Måske morede han sig bare over at der ikke er noget der hedder
"Pentium E6400" :)

E6400 will do!

Fra : Jacob

Dato : 04-01-07 03:10

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Heh :) Måske morede han sig bare over at der ikke er noget der hedder
> "Pentium E6400" :)
>
> E6400 will do!

Ja, det må jeg jo indrømme... Pentium er død, længe leve Core 2 Duo...
eller ihvertfald nogle måneder!

Mvh Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-07 08:51

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Heh :) Måske morede han sig bare over at der ikke er noget der hedder
> "Pentium E6400" :)
>
> E6400 will do!

yeah yeah whatever

Fra : Jacob

Dato : 04-01-07 03:23

> Ok.. kan du anbefale en model ?

Tjah, jeg valgte selv en Scythe Ninja + Rev. B til 299,-
Den kan være rigtig pain-in-the-ass at montere på/i div.
bundkort/kabinetter, for det er en STOR satan!
Men den siger næsten ikke en pind, når 120mm blæseren kører med ~1200 rpm,
og hvis man tør eksperimentere, så påstår Scythe at den kan køle uden
blæser.
Men den er ihvertfald effektiv - har aldrig haft min E6300 over 30 grader
endnu.

Mvh Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-07 08:57

> [...]
> blæser.
> Men den er ihvertfald effektiv - har aldrig haft min E6300 over 30 grader
Nice... er det den her ?

Fra : Jacob

Dato : 04-01-07 12:23

> Nice... er det den her ?
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=245680

Jeps.

Fra : F.Larsen

Dato : 04-01-07 14:20

"Jacob" <no-d@mn-spam.ok> wrote in message

> [...]
> Men den siger næsten ikke en pind, når 120mm blæseren kører med ~1200 rpm,
> og hvis man tør eksperimentere, så påstår Scythe at den kan køle uden

Hej Jacob

Jeg har anskaffet en Scythe for at teste den. den er godt nok støjsvag ...

Jeg har ikke prøvet at montere den på bundkorte endnu, men er lidt bekymret
for at den har stor belastning i monteringsbslagene på bundkortet.

Har du lavet nogen form for afstivning, f.eks. metalbøjle i toppe til at
støtte "tårnet" ... ?

--
Flemming

Fra : Jacob

Dato : 04-01-07 14:39

> [...]
> bundkortet.
>
> Har du lavet nogen form for afstivning, f.eks. metalbøjle i toppe til at

Nej, det har jeg ikke, men har læst at andre har gjort det, specielt på de
første modeller som havde en anderledes monteringsmetode. Jeg kan godt
forstå din bekymring, for den ER stor, men så længe du ikke flytter meget
rundt på din pc, så skal beslagene nok holde. Det er dog IKKE en velegnet
køler til folk, som slæber deres pc med rundt alle vegne.

Der skal en god sjat tålmodighed og fingerfærdighed til at montere den, for
de der "dutter" sidder jo under køleribberne, men med gefühl og god plads at
arbejde på, så går det - det kan dog være nødvendigt at pille RAM blokke og
strømforsyningen ud.

Mvh Jacob

Fra : F.Larsen

Dato : 04-01-07 21:25

> [...]
> plads at arbejde på, så går det - det kan dog være nødvendigt at pille RAM

Ok, jeg tror jeg laver noget støtteanordning ... det er nok bedre end at der
er noget der bukker en dag ... :=)

Det er iøvrigt en Scythe MINE køler jeg har anskaffet...men det er vel
(monteringsmæsssigt) noget af det samme:
http://getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=SCMN%2D1100%2DREV%2EB&GroupGuid=3520&SelectedGroup=3520

Et ekstraspørgsmål: kører du blæser ved fuld hastighed - eller har du skruet
ned for hastigheden ?

--
Flemming

Fra : Jacob

Dato : 04-01-07 22:11

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> Det er iøvrigt en Scythe MINE køler jeg har anskaffet...men det er vel
> (monteringsmæsssigt) noget af det samme:

Aner det ikke.

> Et ekstraspørgsmål: kører du blæser ved fuld hastighed - eller har du
> skruet ned for hastigheden ?

Det er noget mit bundkort bestemmer

Mvh Jacob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-01-07 18:10

LarsZK skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Lydløs strømforsyning..... er den opfundet og hvad koster den?

Kig på www.edbpriser .dk:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=159&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=&Max=&Soegeord=&Direction197=2&Sorted197=&Direction578=0&Sorted578=0&Submit.x=19&Submit.y=10

Det er et megalangt link, så det kan godt være, at det knækker.

Men så gå ind på www.edbpriser.dk - og vælg strømforsyninger -
tryk på avanceret søgning - og vælg så 0Db i lyd.

Men priserne ligger mellem 600 og 1100 kr.

Ellers er alternativet vandkøling - det bliver nok lidt dyrere -
det kan du finde priser på samme sted.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-07 00:34

> [...]
> avanceret søgning - og vælg så 0Db i lyd.
>
> Men priserne ligger mellem 600 og 1100 kr.

Vil de passive kølede ikke bare være med til at hæve temp i kabinettet?

> Ellers er alternativet vandkøling - det bliver nok lidt dyrere - det kan
> du finde priser på samme sted.
>
> Jan

Ja, det bliver for dyrt og desuden tør jeg ikke have vandkøling. Det virker
unaturligt for mig, at have vand kørende gennem en pc. Min pc står meget
tændt om natten og når der ikke er nogen hjemme så jeg tør ikke

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-01-07 15:56

LarsZK skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Vil de passive kølede ikke bare være med til at hæve temp i
> kabinettet?

Måske - jeg havde en engang - der stak en køleribbe ud bag på
kabinettet - fungerede OK så længe der kom luft til kølerippen -
men så flyttede jeg PC'en ind i et skab og jeg var ikke sikker
på, at der kom nok luft til køleribben - så jeg satte
"almindelig" PSU i stedet - bare for en sikkerheds skyld

Jan

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 03-01-07 18:40

> [...]
> lydløs.
> Jeg behøves vel ikke at skrive, at det hele skal være så billig som

Det setup bliver altså mega-varmt...!

Gå efter vandkøling.

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-07 00:41

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
meddelelse news:Y82dnT4AL74cdwbYRVnyjAA@giganews.com...
> "LarsZK" <please..> skrev i en meddelelse
>
> Det setup bliver altså mega-varmt...!

Nej det gør det nu ikke. Ca. 55 grader for cpu med box køler på under
1000rpm og mb 41 grader under alm. brug. Mit problem er så lige
graffikkortet, der er set blive 100 grader varmt under spil og det hæver
selvfølgelig temp i kabinettet. Nu spiller jeg aldrig (bruger den til
internet og htpc), men den ligger alligevel omkring de 73 grader ved
surfing/film. Jeg mangler airflow i kabinettet og overvejer at installere
blæser.

> Gå efter vandkøling.

Nej tak.

Fra : Jacob

Dato : 04-01-07 03:15

> Nej det gør det nu ikke. Ca. 55 grader for cpu med box køler på under
> 1000rpm og mb 41 grader under alm. brug....

Æhm, det er altså også PÆNT varmt for en Core 2 Duo! Jeg har den mindste
model, E6300, og den har jeg endnu ikke haft over 30 grader, og det er under
lydproduktion. Nuvel, jeg har også monteret en anden køler, se mit svar ang.
det emne andetsteds i tråden.

Det ville nok være en god idé... NU!

Mvh Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-07 08:51

> [...]
> model, E6300, og den har jeg endnu ikke haft over 30 grader, og det er
> under lydproduktion. Nuvel, jeg har også monteret en anden køler, se mit

Ok, ja det var sgi ikke ret varmt.

> Det ville nok være en god idé... NU!

ok

Fra : F.Larsen

Dato : 04-01-07 14:27

> [...]
> internet og htpc), men den ligger alligevel omkring de 73 grader ved
> surfing/film. Jeg mangler airflow i kabinettet og overvejer at installere

Så vidt jeg kan se er max case temperatur for en E6400 60.1° C - du lever
livet farligt !

--
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-07 17:47

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "LarsZK" <please..> wrote in message

> Så vidt jeg kan se er max case temperatur for en E6400 60.1° C - du lever
> livet farligt !

Den har været oppe på over 80 grader da jeg samlede maskinen, men ikke havde
sat køleren ordentlig på. Jeg havde ikke fået "klikket" alle beslagene så
den sad noget løs *UPS*

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-07 17:56

Heldigvis slår den jo selv fra inden det går galt!

Fra : F.Larsen

Dato : 03-01-07 21:51

> [...]
> lydløs.
> Jeg behøves vel ikke at skrive, at det hele skal være så billig som

Seasonic S12 (430w burde vel være nok)

du bliver ikke skuffet ! og husk: penge er ikke alt !

--
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-07 00:42

> "LarsZK" <please..> wrote in message
>
> Seasonic S12 (430w burde vel være nok)

Den lyder som et oplagt valg.

> du bliver ikke skuffet ! og husk: penge er ikke alt !
Hehe... siger du