Floppydrev ude af funktion! - Hvordan . . ~
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 01-01-07 21:00

Kære folk i gruppen - og 'Godt Nytår'!

For en gang skyld fik jeg brug for mit A:/ drev, og så fungerer det ikke.

Jeg åbner drevet, indsætter diskette og vælger formattering. Den fortæller
mig at filsystemet er 'FAT' - maskinen kører ellers 'NTFS', - kan der være
noget der?
- Der går nogen tid, disketten sidder i drevet, lampen lyser og der kommer
så en melding ' kan ikke formattere'.
Jeg har været i "bio's" og aktivere noget med 'floppy drev seek'.

Maskinen er PIII med XP-prof.

- Hvad kan jeg gøre ??

Bedste hilsen,
Palle

Fra : Christian Mygind

Dato : 01-01-07 21:28

Palle Bugtrup wrote:
> Jeg åbner drevet, indsætter diskette og vælger formattering. Den
> fortæller mig at filsystemet er 'FAT' - maskinen kører ellers 'NTFS',
> - kan der være noget der?

Nej. En diskette kører FAT uanset filsystemet på din harddisk.

> - Der går nogen tid, disketten sidder i drevet, lampen lyser

Lyder som om drevet er forbundet godt nok.

> [...]
> kommer så en melding ' kan ikke formattere'.
> Jeg har været i "bio's" og aktivere noget med 'floppy drev seek'.

Virker en anden diskette?
Disketter lever ikke evigt.
Støv kunne være et gæt. Pust som en vanvittig ind i drevet og se om der sker
noget.

/Chr

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 01-01-07 22:10

Rigtig mange tak Christian! - Det virkede. - Støvet.

Palle

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 02-01-07 15:07

"Palle Bugtrup" <pallebugtrup@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Rigtig mange tak Christian! - Det virkede. - Støvet.

Floppy er noget skidt idag.

'Floppy seek' er at maskinen først checker om der en diskette i drevet
til at boote fra, inden den booter fra HD.

Med mindre du vitterligt vil boote fra floppy (fx. efter en ghostning etc)
så slå det fra, da det tager boot-tid.

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 02-01-07 19:21

Hello og tak!

Floppydrevet bruger jeg blot når jeg vil gemme noget - f.eks. adgangs id
eller adresseliste - på diskette.

Palle

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> wrote in
message news:c9ednfJcHYJq-wfYnZ2dnUVZ8siknZ2d@giganews.com...