Lidt råd ang ny computer..
Fra : Kenny

Dato : 01-01-07 20:48

Hej,

jeg ser på en computer i prisklassen på ca 5000 +-500 kr.

Jeg har kigget på nogle "pakkeløsninger". Er der noget på de
nedenstående computere der bør ændres eller er de ok?

Kravene til den er at den skal kunne køre de fleste spil uden problemer,
og selvfølgelig kunne alle "kontoropgaver".

Her er dem jeg har kigget på:

A:
http://edbpriser.dk/External/computere/homemade-info.asp?Kode=6377&Type=4&ID=1

B:
http://edbpriser.dk/External/computere/homemade-info.asp?Kode=7443&Type=4&ID=1

C:
http://edbpriser.dk/External/computere/homemade-info.asp?Kode=4618&Type=4&ID=1

Mvh

Kenny

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-01-07 08:11

> jeg ser på en computer i prisklassen på ca 5000 +-500 kr.
> Jeg har kigget på nogle "pakkeløsninger". Er der noget på de
> nedenstående computere der bør ændres eller er de ok?

Jeg ville slet ikke købe samle-selv systemer i dag. Køb hellere en færdig
maskine fra en kendt producent. Aldi, TDC eller Elgiganten er et godt sted
at starte.

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k000040iKBCo-?ProductID=o_fD4QFHM5UAAAEOtZM9B5mR&CatalogCategoryID=9h3D4QFHQ70AAAEOyw803xiY

Slutteligt er det helt hul i hovedet at købe P4 i dag. Det er gammel
teknologi. Køb KUN Core 2 Duo (eller til nød Pentium D), alt andet er for
langsomt. Husk at XP snart udgår, og P4 er ikke godt nok til Vista.

Se også efter, om der følger en gratis Vista med.

Claus

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 02-01-07 15:14

"Kenny" <kenny@skummer.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> jeg ser på en computer i prisklassen på ca 5000 +-500 kr.

...."de fleste spil uden problemer"... hvad lægger du i det?

Et 7300 serie gfx er altså ikke det vildeste, du bør nok overveje 7900GS.

Kontoropgaverne skal du ikke tænke på, det kræver intet af en moderne
maskine.