Problemer med 1 GB Micro Memory usb-flash
Fra : Erling S.

Dato : 31-12-06 15:55

Hej.
Har købt en sådan memory stick for ca. 1 md. siden i
el-giganten.
Jeg har fundet ud af, at når jeg har fyldt den ca. halv op
med musikfiler eller billeder, så kan de filer der overstiger
ca. det halve af hukommelsen, ikke afpilles/vises.
Jeg har prøvet at omformatere både som FAT og FAT32, brugt
en langsommere USB-hub til overførsel, men intet hjælper.
Jeg har også prøvet at slette alt i sticken og overføre
de filer, der ikke kunne afspilles i første omgang, først,
men så er det andre filer der ikke dur.
Jeg regner med, at det er en hardwarefejl - ellers nogen
bud?
/Erling

Fra : Per

Dato : 31-12-06 16:33

"Erling S." <erling.nospam@xmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men så er det andre filer der ikke dur.
> Jeg regner med, at det er en hardwarefejl - ellers nogen

Har du prøvet at oprette nogle forskellige mapper og så ligger filerne
deri - istedet for direkte i roden?

FAT har problemer med mange filer, der bare ligger i roden.

Mvh. Per

Fra : Erling S.

Dato : 31-12-06 16:45

Per skrev:

> Har du prøvet at oprette nogle forskellige mapper og så ligger filerne
> deri - istedet for direkte i roden?
>
> FAT har problemer med mange filer, der bare ligger i roden.
>
> Mvh. Per

Ja, jeg har lagt nogle mp3-filer i mapper, der hver svarer til en cd,
så der er ikke mere end max. 20 filer i hver mappe.
Ligeledes med nogle billeder, der er puttet i mapper.
/Erling

/Erling

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-12-06 17:06

> [...]
> men så er det andre filer der ikke dur.
> Jeg regner med, at det er en hardwarefejl - ellers nogen

Prøv først at koble *alt* USB udstyr fra, og sæt stikken direkte i en USB
port uden forlængerkabler o.lign.

Husk også at slå strømsparen fra, så computeren ikke kan slukke USB enheden.

Hjælper dette ikke, så må den være defekt.

Du husker vel at bruge "sikker fjernelse af hardware". Hvis man ikke gør
det, så kan man sagtens risikere at ødelægge pennen.

Claus

Fra : Erling S.

Dato : 31-12-06 17:20

Claus Tersgov skrev:
> [...]
>
> Du husker vel at bruge "sikker fjernelse af hardware". Hvis man ikke gør
> det, så kan man sagtens risikere at ødelægge pennen.

Hej.
Ja, jeg har taget hensyn til alt ovenstående.
Min pc er en medion 8808 - og jeg har også prøvet stick'en
på min bærbare med samme dårlige resultat.
Jeg har en anden usb-stick - en verbatim 1 GB.
Der er intet i vejen med filerne, når jeg lægger dem på
den - så min konklusion må være, at Micro Memory stick'en
må være defekt.
/Erling

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-01-07 08:00

> den - så min konklusion må være, at Micro Memory stick'en
> må være defekt.

Det er slet ikke utænkeligt..

Der er en næsten ekstrem konkurrence på flashram, og det betyder desværre,
at der bliver solg en masse billigt lort, som ikke lever op til almindelig
kvalitetsstandard.

Jeg kan kun anbefale, at man køber mærkevarer med lang garanti, og så holder
sig langt væk fra det billige bras, som eksempelvis Elgiganten sælger.

Claus

Fra : Erling S.

Dato : 03-01-07 21:48

Claus Tersgov skrev:
> [...]
> sig langt væk fra det billige bras, som eksempelvis Elgiganten sælger.

Jeg fik den byttet uden problemer i dag hos Elgiganten - det kostede mig
kun 50 kr. mere at få en 1 gb verbatim, der fungerer ok.
/Erlng

Fra : Flemming Jensen

Dato : 16-02-07 14:52

On 3 Jan., 21:47, "Erling S." <erling.nos...@xmail.com> wrote:
> Claus Tersgov skrev:> Det er slet ikke utænkeligt..

> Jeg fik den byttet uden problemer i dag hosElgiganten- det kostede mig
> kun 50 kr. mere at få en 1 gb verbatim, der fungerer ok.
> /Erlng

Jeg bryder lige ind i denne gamle tråd - det er bevidst snyd og ikke
bare et spørgsmål om mindre godt hardware:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20766&PN=1&TPN=1