mus virker ikke
Fra : SB

Dato : 29-12-06 16:53

Hej

Har min mus til at køre over usb, men står og mangler den port nu.
Hvordan får jeg den til at virke i det stik der normalt er beregnet til den?
Har prøvet at flytte den og genstarte XP men hjælper ikke ret meget

Søren

Fra : Jesper Brock

Dato : 29-12-06 23:44

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den?
> Har prøvet at flytte den og genstarte XP men hjælper ikke ret meget

Det er *måske* fordi XP ikke registrerer musen i PS-2 porten... jeg har haft
samme problem med en win 2K, hvor jeg også flyttede en mus fra USB til PS2.

Løsningen var faktisk simpel... jeg genstartede win 2K og mens maskinen
genstartede sad jeg og kørte musen frem og tilbage.
På den måde registrerer windows, at der nu er trafik på PS2-porten... og
voila, musen virker.

Det er da et forsøg værd - eneste omkostning er jo at man sidder og føler
sig lidt fjollet, mens man kører med musen under en reboot, men du kan jo
sørge for at der ikke er andre, der kigger på dig imens...

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.