ekstern harddisk
Fra : Ukendt

Dato : 27-12-06 16:35

Jeg har fået en ekstern harddisk - men når jeg sætter den i usb-stikket får
jeg godt nok en melding om, at der er fundet ny hardware og at alt er ok,
men den kan ikke findes under my computer - jeg går ud fra at det er fordi
den ikke er formatteret - men når jeg taster fdisk efter at have tastet
command i run-feltet får jeg at vide at fdisk ikke er en brugbar kommando.
Forslag til hvordan jeg kommer over på den eksterne??

Fra : Hans

Dato : 27-12-06 16:44

"Leo" <fake account> skrev i en meddelelse
> [...]
> command i run-feltet får jeg at vide at fdisk ikke er en brugbar kommando.
> Forslag til hvordan jeg kommer over på den eksterne??

Du starter med at fortælle, hvilket operativsystemt du anvender.

Fra : Per Hansen

Dato : 27-12-06 16:59

"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse

> "Leo" <fake account> skrev i en meddelelse
> får
>>
> Du starter med at fortælle, hvilket operativsystemt du anvender.

Mon ikke du kører Win XP?
Mit bud er at højreklikker på "Denne computer" og vælger "Administrer".
Så åbner du "Diskhåndtering" under "Lager".
Jeg går ud fra, at du nu kan se din nye harddisk?
Højreklik på den nye harddisk og vælg "Formater".
Mon så ikke det skulle virke?

Mvh.
Per Hansen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-12-06 17:08

Leo skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Forslag til hvordan jeg kommer over på den
> eksterne??

Fdisk er OK hvis du kører med ældre Windows versioner - men i Xp
fungerer diskhåndtering bedre:

Kontrolpanel -> Administration -> Computeradministration ->
Lager -> Diskhåndtering

hvor dit drev gerne skulle være - og der kan du se om det er
partitioneret/formatteret - ellers kan du gøre det der.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-06 19:44

Hej
Var det bare så vel.
Det er xp - pc'en fortæller mig, at der er fundet ny hardware, at driverne
er fundet og inbstallerede, og går jeg ind under disk management, så er den
der ikke.
Går jeg derimod ind under device manager, dernæst universal serial bus
controllers, så finder jeg usb mass storage device - min eksterne harddisk.
Vælger jeg den, højreklikker. egenskaber, så får jeg at vide, at den
fungerer fint.
Jeg kan bare ikke finde den i mit filtræ nogen steder.

Fra : Peter

Dato : 27-12-06 23:46

> [...]
> fungerer fint.
> Jeg kan bare ikke finde den i mit filtræ nogen steder.

Den skal være under diskhåndtering, men har endnu ikke fået tildelt noget
drevbogstav, fordi den ikke er partitioneret og formateret.

PeterB

Fra : Peter

Dato : 28-12-06 00:05

> [...]
> command i run-feltet får jeg at vide at fdisk ikke er en brugbar kommando.
> Forslag til hvordan jeg kommer over på den eksterne??

Kom lige i tanke om, at en extern USB harddisk altid skal være sat som
master.
Mange gange er fabriks indstillingen sat til cable select, så prøv at flytte
jumperen hen på master (skal muligvis tages helt af), så virker det.

PeterB

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-06 08:57

OK - det vil jeg prøve...