Intel Core 2 Duo E6600 / 2.4 GHz
Fra : F.Larsen

Dato : 27-12-06 14:14

Hej

Hvor meget hurtigere er en Intel Core 2 Duo E6600 / 2.4 GHz end min
nuværende AMD XP 2400+ ?

Overvejer at bygge en ny PC, men er lidt afventende da Windows Vista kan ses
i horisonten - og så ville det jo være surt at hardwaren ikke er
tilstrækkelig !
Nogen der har styr på hardware krav til "et normalt" vistas system (ikke
minimumskravene fra MS .=) Har bla hørt noget om krav til 50MB Flash RAM !

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Lownoise/

Fra : ShutEye

Dato : 27-12-06 15:04

> Hvor meget hurtigere er en Intel Core 2 Duo E6600 / 2.4 GHz end min
> nuværende AMD XP 2400+ ?
<klip>

RIGTIG meget hurtigere! Har lige skiftet til en E6600 fra en XP3200+, og
hold da kæft :)
Lad dig ikke narre af de 'kun' 2,4GHz.

Fra : JK

Dato : 27-12-06 15:35

On Wed, 27 Dec 2006 14:13:48 +0100, "F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk>
wrote:

>Hej
>
>Hvor meget hurtigere er en Intel Core 2 Duo E6600 / 2.4 GHz end min
>nuværende AMD XP 2400+ ?

Det kommer lidt an på, hvordan du kører den xp2400. CPU er næppe
flaskehalsen i en PC. Harddisk betyder enormt. Sata 2 med 16 Mb cache
giver meget, og DDR2 ram.

Jeg er godt tilfreds med min single core 3500+, der er 64 bit. Kører
med 2 Gb DDR ram og sata l. Windows XP.

> [...]
>minimumskravene fra MS .=) Har bla hørt noget om krav til 50MB Flash RAM !

Altså 2 Gbyte ram er minimum. Hvis du laver noget krævende, så endda 4
Gbyte ram.
Flashram skulle ikke være nødvendigt. Vista booter lynhurtigt fra
standby.
Det er et must, at man installerer den som administrator (på en
bestemt måde, - jeg har ikke prøvet). Ellers bliver man plaget dagen
lang med pop-up vinduer ! hvem kan holde det ud. Jeg kender et par
stykker, der er gået tilbage til XP. Driver-situationen er også på
børnestadiet, m.h.t. tv-kort, printere, scannere, osv.
Jeg har ikke hørt om en eneste begejstret Vista bruger endnu, - og det
er endda min business.

Men ellers er Core 2 uden konkurrence ! Jeg ville nok købe en 6400 og
overclocke den. De er meget taknemmelige til 3.0 Ghz + uden at presse
dem med andet end en god luftkøler, - gør det endda med in-a-box
køleren.

mvh

John

Fra : JK

Dato : 27-12-06 15:40
Fra : ShutEye

Dato : 27-12-06 18:28

> Det kommer lidt an på, hvordan du kører den xp2400. CPU er næppe
> flaskehalsen i en PC. Harddisk betyder enormt. Sata 2 med 16 Mb cache
> giver meget, og DDR2 ram.

Min 3200+ havde nu godt nok svært ved at følge med i flere af de nyere spil.
E6600 sveder ikke engang over de samme titler.