SUB-D 15 VGA connector
Fra : niels h. kragh

Dato : 25-12-06 15:04

Hej

Jeg har haft indbrud i min virksomhed og tyven rendte med en computer.
han klippede stikkende af tilbehør, deribladt en skærm.

Jeg vil sætte et nyt SUB-D 15 Hanstik på, men har problemer med at finde
ud af hvilke farver der skal monteres hvor.

jeg har dette skema fra wikipedia.org

http://en.wikipedia.org/wiki/VGA_connector

Pin 1 RED Red video
Pin 2 GREEN Green video
Pin 3 BLUE Blue video
Pin 4 N/C Not connected
Pin 5 GND Ground
Pin 6 RED_RTN Red return
Pin 7 GREEN_RTN Green return
Pin 8 BLUE_RTN Blue return
Pin 9 N/C Not connected
Pin 10 GND Ground
Pin 11 N/C Not connected
Pin 12 SDA I²C data
Pin 13 HSYNC Horizontal sync
Pin 14 VSYNC Vertical sync
Pin 15 SCL I2C clock

jeg kan identificere pin 1,2,3 Min er dog GRÅ ved pin2.
pin 6,7,8 svarer til skærmene fra pin 1,2,3.

jeg har identificeret pin 13 HSYNC til at være hvid og Pin 14 til at
være sort. Dette er gjort ved at skille skærmen ad. Men resten kan jeg
ikke finde noget om. Har googlet meget.

situationen er nu at jeg mangler følgende:

PIN 5
PIN 10
PIN 12
PIN 15

jeg har følgende farver ledninger i kablet tilbage

brun, gul, orange, grøn

Er der nogen der kan hjælpe?

Hilsen Niels

Fra : Lasse Jensen

Dato : 25-12-06 20:42

niels h. kragh wrote:

> [...]
> PIN 12
> PIN 15
>
> jeg har følgende farver ledninger i kablet tilbage

GND lodder du bare på skærmen i kablet. De 2 I2C forbindelser er ikke
strengt nødvendige. Det eneste de gør er at dit OS kan se hvilken skærm du
har tilsluttet og sådan noget gøgl.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.