valg af fotoprinter-anbefaling
Fra : niller

Dato : 24-12-06 07:27

jeg har en mængde billeder som skal printes og vil derfor købe mig en
fotoprinter.hvilken printer kan anbefales at vurdere nærmere?
printeren skal helst have indbygget kortlæser og display og meget gerne
separate patroner for hver farve(økonomi)
er der nogen af jer som har et godt bud eller ved noget af egen erfaring
takker jeg for oplysninger

mvh.Brian

Fra : Klaus H

Dato : 24-12-06 08:37

niller wrote:
> [...]
> gerne separate patroner for hver farve(økonomi)
> er der nogen af jer som har et godt bud eller ved noget af egen

Hej Brian.

Hvis du har store mængder billeder du mangler ar få skrevet ud, vil jeg
anbefale at du bestiller dem som online-fotobestilling.
Hvis du derimod jævnligt har brug for at udskrive et billede eller to, må
jeg sige at der er mange gode printere. Har selv en Pixma 4200 - 4000 var
desværre udsolgt da den gamle gav op.

Klaus H

Fra : Max

Dato : 24-12-06 11:07

Hej niller

> gerne separate patroner for hver farve(økonomi)

Hvis du tænker bare lidt økonomisk, ja så få billederne
printet hos fotohandleren eller et supermarkede, det
koster nok 4-5 gange mere at gøre det selv.

Til enkelte opgaver, ja så køb en Canon Pixma.

--
Mvh Max

Fra : Kim S

Dato : 24-12-06 11:24

"niller" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> separate patroner for hver farve(økonomi)
> er der nogen af jer som har et godt bud eller ved noget af egen erfaring

Hvis du skal printe meget, er printerens pris "ligegyldig".
Du skal se mere på, hvad blækket koster når du skal ha'
den fyldt op. Kig på, om du kan få uoriginale blækpatroner.
F. eks koster et nyt sæt originale patroner til en Canon
Pixma 4200 næsten ligeså meget som en ny printer incl. patroner.....

Mvh, Kim

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-12-06 11:34

niller wrote:
> [...]
> gerne separate patroner for hver farve(økonomi)
> er der nogen af jer som har et godt bud eller ved noget af egen

Jeg er enig med de andre.

Økonomisk kan det ikke betale sig at printe selv - der er det noget
billigere, at få dem lavet online - kig f.x. på
http://www.digifotopriser.dk/

Men ellers kig på Canons Pixma-modeller eller Epsons fotoprintere.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jesper

Dato : 25-12-06 18:30

Pixma 5200 er virkelig god til prisen. Og da hver farve er i en separat
patron kommer man ikke ud for problemet med at skulle smide en patron ud
hvor der stadig er farve tilbage i nogle af kamrene.

Prisen på patronerne er dog stadig pebret, men det gælder vist alle
blæksprutte printerne. Jeg tror at prisen for et farve foto i almindelig
størrelse 10x15 er omkring 2.5 kr inklusive det specielle papir.