Problemer med DVI-signal
Fra : astrup@gmail.com

Dato : 20-12-06 22:04

Jeg har i sidste uge været ude og købe et nyt grafikkort, et Asus
EAX1950XT og monteret dette i min PC med Asrock 939 Dual bundkort.

I starten kunne jeg ikke få det til at virke, der kom intet billede
på skærmen og så vidt jeg kunne høre, genstartede maskinen af sig
selv med måske 15 sekunders mellemrum. Tog så maskinen med ud til
forhandler, hvor det virkede med det samme og det fattede jeg så slet
ingenting af, men så lagde jeg mærke til at han havde forbundet
skærmen med et VGA-kabel og så en adapter til DVI på grafikkortet.
Det prøvede jeg så hjemme, og vupti så virker det.

Jeg har siden eksperimenteret lidt, og det er det samme hver gang.
Forbinder jeg direkte med DVI virker det ikke, men bruger jeg istedet
VGA kabel med DVI adapter så booter den fint. Når jeg så er inde i
Windows kan jeg pille VGA kablet ud og forbinde med DVI, så fungerer
det også fint.

Jeg fatter det simpelthen ikke, det er den samme DVI port jeg bruger,
blot med to forskellige kabler.

Nogen der har en idé om hvad der er galt? Skærmen er en Acer AL732
som fungerede upåklageligt med DVI kabel med det gamle grafikkort...

På forhånd tak!

/morten

Fra : Martin K. R.

Dato : 21-12-06 08:28

<astrup@gmail.com> wrote in message

<snip>

>Jeg fatter det simpelthen ikke, det er den samme DVI port jeg bruger,
>blot med to forskellige kabler.

Jeg skal ikke kunne sige præcis hvad der er galt, men husk nu at en
DVI-til-VGA konverter ikke gør andet end at tage de 4 analoge signaler (der
er en del af et DVI-I stik) og føre dem videre ud i kablet. Der finder ikke
nogen digital-til-analog konvertering sted.

/Martin