Kommentarer til denne saml-selv PC?
Fra : Kim

Dato : 19-12-06 16:11

Hej

Nogen der vil kommentere og komme med forslag til følgende PC - den skal
primært bruges til nye spil.

CPU:
Intel Core 2 Duo E6400 / 2.13 GHz ( 1066 MHz )
ZALMAN CNPS 7700-Cu køler

Bundkort:
Intel Desktop Board DP965LT

Grafikkort:
Inno3D GeForce 7600 GT - 256 MB

RAM:
A-DATA Vitesta 1 GB DDR II 800 MHz PC2-6400

Harddisk:
Seagate Barracuda 7200 - 320 GB - SATA-300

Fra : ShutEye

Dato : 19-12-06 19:55

> [...]
> primært bruges til nye spil.
>
> CPU:
> Intel Core 2 Duo E6400 / 2.13 GHz ( 1066 MHz )

Med mindre du tænker på voldsom OC, så er det ikke nødvendigt med en anden
køler end den du kan få med (billigere - boxed cpu) fra Intel.
Det er den jeg bruger på min E6600 og den kommer ikke engang i nærheden af
at svede!
Glæd dig til den CPU - den sparker mås :)

Fra : Kim

Dato : 19-12-06 23:00

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> at svede!
> Glæd dig til den CPU - den sparker mås :)

Det var heller ikke så meget pga. varmen, men mere støjen - har læst at
blæseren der følger med larmer meget.

Men nå du skriver at den ikke bliver specielt varm, så burde jeg måske
overveje denne passive køler i stedet

http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=SCMN%2D1100%2DRE
V%2EB&GroupGuid=3520&SelectedGroup=3520

og få den helt lydløs - kunne det ikke gå?

Fra : Jacob

Dato : 20-12-06 00:02

"Kim" <xx@xx.dk> wrote in message news:IhZhh.76$wS.13@news.get2net.dk...
> [...]
> V%2EB&GroupGuid=3520&SelectedGroup=3520
>
> og få den helt lydløs - kunne det ikke gå?

Den køler dér (Scythe Mine) er IKKE passiv - der sidder en blæser imellem
lamellerne.

Mvh Jacob

Fra : Kim

Dato : 20-12-06 00:12

"Jacob" <sp@mmeallyouwant.ok> skrev i en meddelelse

> Den køler dér (Scythe Mine) er IKKE passiv - der sidder en blæser imellem
> lamellerne.

Du har jo ganske ret - men så denne, som kan kører i fanless mode

http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=SCNJ%2D1100P

så kunne man altid slå blæseren til senere hen hvis man ville overclocke
lidt - ville det være en god løsning?

Fra : Jacob

Dato : 20-12-06 09:16

"Kim" <xx@xx.dk> wrote in message news:jl_hh.82$yE1.5@news.get2net.dk...

> [...]
>
> http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=SCNJ%2D1100P
>
> så kunne man altid slå blæseren til senere hen hvis man ville overclocke

Faktisk kan de sikkert begge køre Fanless.... men hvor meget den så vil køle
er naturligvis afhængigt af mange ting. Har selv en Scythe Ninja, som kører
med ca. 1200 RPM i snit. I mit kabinet med kun 1 blæser + blæseren i min
Seasonic PSU (begge 120mm), bliver min Core 2 Duo E6300 kun max. 25 grader
varm. Har dog ikke prøvet at slukke kølerblæseren.
Men kan under alle omstændigheder anbefale Scythe-kølerne, de siger ikke
meget selv med blæser, og du kan jo altid prøve dig frem, og sågar endda
udskifte blæseren med en endnu mere lydsvag. De kan dog godt være en lille
pain in the ass at montere på soklen.

Mvh Jacob

Fra : ShutEye

Dato : 20-12-06 00:26

> Det var heller ikke så meget pga. varmen, men mere støjen - har læst at
> blæseren der følger med larmer meget.

Ikke min, den er styret af bios. Kører ~900opm og kan nærmest ikke høres.

Fra : Sven

Dato : 19-12-06 19:56

> Nogen der vil kommentere og komme med forslag til følgende PC - den skal
> primært bruges til nye spil.

Afhængig af hvilke spil der er tale om, så skal grafikkortet mindst et par
klasser op. Det samme med ram 1Gb ram er lige i underkanten til en del nyere
spil. FEAR er et eksempel, hvor mig egen PC med 2 Gb stadig swapper ud til
pagefilen, under dette spil. Nu skriver du ikke noget om lyd, men overvej
kraftigt at få et lydkort. Dels er lyden bedre end onboard lyd, og dels kan
mange lydkort selv beregne en del af effekterne, og således frigøre CPU'en
til andre ting i spillet.
Bundkort, CPU og harddisk er et godt valg IMO.

Sven

Fra : Kim

Dato : 19-12-06 23:03

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse

> [...]
> til andre ting i spillet.
> Bundkort, CPU og harddisk er et godt valg IMO.

Okay - jeg synes bare vi er ved at være højt oppe i pris - ville du anbefale
et bedre grafikkort
(f.eks. Inno3D GeForce 7950 GT
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=240149)
og så en Pentium D 2.8 GHz CPU i stedet for?

Fra : Sven

Dato : 20-12-06 15:28

> [...]
> (f.eks. Inno3D GeForce 7950 GT
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=240149)
> og så en Pentium D 2.8 GHz CPU i stedet for?

Det afhænger utroligt meget af, hvilke spil du vil spille, hvor det er bedst
at gå på kompromi, og så afhænger det af, hvilken type skærm du har. Har du
en fladskærm der kører 1280*1024 (gør de fleste), så skal grafikkortet jo
kunne trække spillet i den opløsning. Spiller du mest RTS spil er dit forst
foreslåede grafikkort godt nok, men spiller du FPS spil, så er 7950 GT nok
et minimum, hvis du ikke vil gå alt for langt ned i detaljegrad. Mht CPU, så
synes jeg du bør holde fast i dit første valg, da det er alletiders CPU
(ville ønske jeg havde sådan en selv!).
En Intel Core 2 Duo E6400 er rigeligt til et hvert spil der er på markedet i
dag, men skriv lidt mere om, hvad du vil spille, gerne genre, eller titler
på spil.
Min egen PC ser sådan ud:
AMD 4800+ X2
2x1Gb ram i dualchannel
Gainward 7800GTX Golden Sample (overclocket fra fabrikken)
Creative X-Fi lydkort
2* 250 Gb HD i RAID 0 samt en enkelt samsung spinpoint 300 Gb
19" Viewsonic VP930 fladskærm.
De nye FPS spil, der er mit grafikkort for svagt nu til 1280x1024, medmindre
jeg nedsætter detaljerne (Tom Clancys Las Vega f.eks). Jeg har lige fået et
G25 rat og pedalsæt fra Logitech, og kører nu GTR 2, og der passer min
maskine fint, for jeg får en god flydende framerate med al øjeguf slået til.

Sven