Passer dette bundkort og CPU godt sammen?
Fra : Morten

Dato : 19-12-06 13:27

Hej

Er dette sæt et godt valg sammen?

Core 2 Duo E6400 2.13 GHz

og

ASRock ConRoe945G-DVI

Fra : f00ge

Dato : 19-12-06 14:18

Det er i hvert fald samme socket.
Men om den understøtter netop den CPU, kan du checke hos www.asrock.com

Fra : Nicolai

Dato : 20-12-06 21:01

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Det er i hvert fald samme socket.
> Men om den understøtter netop den CPU, kan du checke hos www.asrock.com

Tja, mon ikke du har overset, at Bundkortet hedder noget med "Conroe"?
Hvilket nok skulle antyde at netop den CPU var understøttet.

Nicolai

Fra : JK

Dato : 19-12-06 15:09

On Tue, 19 Dec 2006 13:27:10 +0100, "Morten"
<FJERN_post@simonsen.mail.dk> wrote:

>Hej
>
>Er dette sæt et godt valg sammen?
>
>Core 2 Duo E6400 2.13 GHz
>http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=216461
>
>og
>
>ASRock ConRoe945G-DVI
>http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=217558

Ja, det er beregnet til hinanden.

Men hvorfor købe et micro-atx bundkort med onboard grafik ?

Hvis du alligevel skal have f.eks. 2 x 1 Gbyte DDR2 ram, løber det op
i 1500 - 2000 kr.

Du kan få et første klasses atx bundkort for 1000 kr, og et rimeligt
pci express grafikkort for 500 - 1000 kr. (jeg ville vælge et silent
med mindst 256 Mb ram på).

F.eks. sådan her:
bundkort:

ram:

eller

grafik:

så er der ovenikøbet en del, der kan fås fra Getmore.

mvh

John

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-12-06 01:21

"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in message

> så er der ovenikøbet en del, der kan fås fra Getmore.

SÅ vidt jeg husker, så for man lov at betale flere gange fragt hos getmore..
Fx hvis man køber 4 ting, hvor fragtprisen er opgivet til fx. 44kr, på
EDBpriser... Så betaler du 4*44kr i fragt

Fra : Hans

Dato : 20-12-06 03:54

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> getmore.. Fx hvis man køber 4 ting, hvor fragtprisen er opgivet til
> fx. 44kr, på EDBpriser... Så betaler du 4*44kr i fragt

Sikke da noed schludder - Hvad har du dog imod Getmore?

Hans

Fra : Nicolai

Dato : 20-12-06 20:55

> Sikke da noed schludder - Hvad har du dog imod Getmore?

Udfra han tekst kan du da ikke vurdere at han har noget imod Getmore? Men
det har jeg til gengæld, en dårlig butik, der er ligeglade med at vildlede
kunder og som efter mit indtryk, ikke har noget varelager. Google og du kan
finde flere grimme historier om dem.

Hvorfor er du så glad for dem?

> Hans

Nicolai

Fra : Hans

Dato : 20-12-06 21:09

Nicolai wrote:
> [...]
> vildlede kunder og som efter mit indtryk, ikke har noget varelager.
> Google og du kan finde flere grimme historier om dem.

Det samme kan du finde omkring f.eks. Midt-Data og Shg, som begge er store
og velestimerede firmaer, så det giver jeg ikke meget for. Internettet er
desværre rigtig velegnet til at blæse bagateller op til skandaler, alt efter
hvem som læser.

> Hvorfor er du så glad for dem?

Jeg har handlet hos dem flere gange uden problemer, og har der været
smuttere er de også blevet løst. Er der tvivl om en lagersituation er en
e-mail en glimrende idé, og Getmore er såmænd hverken bedre eller værre end
så mange andre netbutikker på det område.

Hans

Fra : Nicolai

Dato : 20-12-06 22:42

> [...]
> og velestimerede firmaer, så det giver jeg ikke meget for. Internettet er
> desværre rigtig velegnet til at blæse bagateller op til skandaler, alt

Nu er det jo sådan, at man kan vurdere på historien man læser og bedømme
tilnærmet, om det er kunde eller butik som har fejlet. Alle butikker fejler,
men historierne om Getmore er værre end de andre. Så ja, jeg giver meget for
den slags historier, som jeg kan bruge til at sortere fra. Getmore er bare
én ud af mange, så hvorfor skulle jeg smide mine penge der, under risiko,
når jeg kan købe det andet steds.

> [...]
> e-mail en glimrende idé, og Getmore er såmænd hverken bedre eller værre
> end så mange andre netbutikker på det område.

Én tilfreds kunde gør jo ikke butikken til god, vel? Jeg har ikke
tid/tålmodighed til at løse en lagersituation med en email, jeg vil se om
butikken har den på lager og bestille/reservere varen for afsendelse
hurtigst muligt. Dette kan Getmore bestemt ikke opfylde. Getmore anvender i
stor stil, leverandørens lagerstatus. Problemet med dette er, at det giver
et langt mere ustabil beholdning, fordi leverandørens lagerstatus kan skifte
meget hurtigt, da de forsyner det meste af Danmark. Altså, Getmore er bare
et kontor, som har en forbindelse, som synkroniserer lagerstatus med diverse
leverandører. Dette er også kaldet Fjernlager.

I mit eget tilfælde, bestilte jeg en vare hos dem, hvor der var en grøn
indkøbsvogn ud for varen. Jeg valgte netop Getmore, fordi de havde varen
hjemme. Efter flere dage uden, at have hørt noget om afsendelse eller lign,
mailede jeg dem og fik svar om at varen ikke var på lager. Hvorfor skal jeg
først have den besked, efter flere dage og efter at jeg selv tager kontakt?
Hvorfor var indkøbsvognen grøn, når varen ikke var hjemme (Hjemmesiden har
ændret sig siden da). Men den grønne indkøbsvogn var ikke lagerstatus,
ifølge dem. Hvilket jeg mener er misvisende, for hvorfor skal den så lige
være grøn? Nå, men svaret på varen var, at der gik nogle dage. Den kom ikke,
og varen ville igen først komme på lager om nogle dage. Den kom ikke og jeg
måtte annullere ordren. Herefter bestilte jeg varen hos en anden butik, og
fik varen dagen efter og Getmore satte prisen op på varen med 25 procent.
Det var samtidig med, at EDBpriser havde problemer med firmaer, som
annoncerede lave priser, uden dog at have varen på lager eller tænkt sig at
sælge til den pris. Det er jo nærliggende at tro det har noget med det at
gøre.

Så min egen erfaring, med det jeg kan læse på google betyder, at jeg aldrig
vælger Getmore mere.

Nicolai

Fra : Nicolai

Dato : 20-12-06 20:57

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Core 2 Duo E6400 2.13 GHz
> [...]

Måske andre er uenige, men jeg ville holde mig langt væk fra AsRock. Det er
et billigt-mærke og dem som jeg kender der har købt et, har fortrudt det.

Nicolai

Fra : ShutEye

Dato : 21-12-06 01:13

> Måske andre er uenige, men jeg ville holde mig langt væk fra AsRock. Det
> er et billigt-mærke og dem som jeg kender der har købt et, har fortrudt
> det.
>
> Nicolai

Er uenig :)

Asrock 775dual-vsta + E6600 - kører strålende (og billigt)
Deres hjemmeside er endda nem at gå til mht opdateringer.

Fra : ShutEye

Dato : 21-12-06 02:27

> Er uenig :)
>
> Asrock 775dual-vsta + E6600 - kører strålende (og billigt)
> Deres hjemmeside er endda nem at gå til mht opdateringer.

ps: husk at læse grundigt på specs - de er billige af flere grunde.
Ikke 1Gbit netværk, ikke sata300 understøttelse, kun pci-e 4x på gfx siden
og lignende.
Men 400kr (ovennævnte mobo) for et bundkort der kører stabilt ... tjaa