22" LCD skærm Mirai..
Fra : Lasse

Dato : 18-12-06 22:42

Hey...

Vil bare fortælle at jeg lige har købt en Marai 22" 16:10 LCD skærm hos
Zitech...... med pixel fejl.......
Og jeg så det jo først da jeg kom hjem og fik sat dyret til !! Æv
æv.......................

Ellers en rimelig fed skærm.... Men den ryger tilbage !
Er der andre med samme skærm / oplevelse ?
Og kan man forlange at de tester den i butikken inden man handler?

Lazy...

Fra : Henning

Dato : 18-12-06 22:49

On Mon, 18 Dec 2006 22:42:08 +0100, "Lasse" <joerlund@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>æv.......................
>
>Ellers en rimelig fed skærm.... Men den ryger tilbage !
Er du sikker på de giver 0-pixel garanti? Ellers har du ikke krav på
returnering, forudsat den er købt fysisk i butikken!

Fra : Anders Ecklon

Dato : 19-12-06 08:11

Henning skrev:
> [...]

> Er du sikker på de giver 0-pixel garanti? Ellers har du ikke krav på
> returnering, forudsat den er købt fysisk i butikken!

Hvis han har købt den via nettet, vil han jo altid have sin 14 dages
returret.

Mvh Anders

Fra : Anders Ecklon

Dato : 19-12-06 10:03

Lasse skrev:
> Hey...
> Er der andre med samme skærm / oplevelse ?
> Og kan man forlange at de tester den i butikken inden man handler?
>
> Lazy...

Hej Lazy

Får selv selvsamme skærm juleaften :) Men det er desværre en betingelse
der følger med LCD skærme, at man skal acceptere eventuelle pixel fejl.
Dog fører Mirai en pixel garanti, under deres garanti program som er som
følgende:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1163869920&archive=&start_from=&#mirai

Desuden kan du udnytte din 14 dages returret ved Zitech hvis du da har
købt skærmen via nettet.

Som en helt anden løsning kan du prøve at "massagere" fejlen væk:
http://en.wikipedia.org/wiki/Stuck_pixel#Fixing_stuck_pixels

Mvh Anders