Nogen der kan anbefale en Strømforsyning t~
Fra : Torben

Dato : 18-12-06 21:34

Hej.
Jeg skal bruge en PSU der kan forbindes til almindelig IDE harddisk og AGP
grafikkort.
Den må ikke være af mærket Antec.
Nogen der kan anbefale en og /eller sige mig hvor jeg finder den.
For jeg kan ikke finde andet end PSU'er der er til SATA og PCI Express.
Gerne må den have stik til SATA og PCI Express. Bare den også har
stik/ledninger til IDE harddisk og AGP grafikkort.
-
Torben

Fra : ShutEye

Dato : 18-12-06 21:56

> Hej.
> Jeg skal bruge en PSU der kan forbindes til almindelig IDE harddisk og AGP
> grafikkort.
> Den må ikke være af mærket Antec.

Nogle dårlige erfaringer?

> [...]
> Gerne må den have stik til SATA og PCI Express. Bare den også har
> stik/ledninger til IDE harddisk og AGP grafikkort.

Kan man ikke få en satastrøm => idestrøm konverter?
Ved godt det ikke helt var det du spurgte efter :)

Fra : Hans

Dato : 18-12-06 22:10

Torben wrote:
> [...]
> Express. Gerne må den have stik til SATA og PCI Express. Bare den
> også har stik/ledninger til IDE harddisk og AGP grafikkort.
Hvorfor kunne du ikke bruge forslaget om Seasonic S-12, M-12 PSU'er du
allerede har fået?

De har masser af 4-pins strømstik til det formål du søger. Såvidt jeg husker
har min egen S-12/600 8 stk. og M-12 serien har endnu flere.

Hans

Fra : Torben

Dato : 18-12-06 22:16

> Hvorfor kunne du ikke bruge forslaget om Seasonic S-12, M-12 PSU'er du
> allerede har fået?

Fordi jeg mener den ikke har 4 pin molex stik/ledninger (HDD og FDD)/Er ikke
bagudkombatibel?

> De har masser af 4-pins strømstik til det formål du søger. Såvidt jeg
husker
> har min egen S-12/600 8 stk. og M-12 serien har endnu flere.

Jeg kan bare ikke se dem på billederne fra seasonic homepage.
Men det ville være rart hvis den har!
-
Torben

Fra : Hans

Dato : 18-12-06 22:23

Torben wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
>>

> Fordi jeg mener den ikke har 4 pin molex stik/ledninger (HDD og
> FDD)/Er ikke bagudkombatibel?

Det er ikke korrekt.

> Jeg kan bare ikke se dem på billederne fra seasonic homepage.
> Men det ville være rart hvis den har!
> -
Klik på "Datasheet" ud for de enkelte modeludgaver, hvor du kan se hvor
mange stik de har.

Min har i øvrigt 9 og M-12 serien har 10 af de store 4-polede Molex stik, og
de passer fint på alle AGP-kort som har dette strømstik.

Hans

Fra : Hans

Dato : 18-12-06 22:25

Hans wrote:
> Klik på "Datasheet" ud for de enkelte modeludgaver, hvor du kan se
> hvor mange stik de har.

Ups! Her er linket:

http://www.seasonic.com/product/pc_retail.jsp

Hans

Fra : Torben

Dato : 18-12-06 22:54

> Det er ikke korrekt.

> Klik på "Datasheet" ud for de enkelte modeludgaver, hvor du kan se hvor
> mange stik de har.

Jeg har ikke adobe reader på denne pc her.
-
Torben

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-12-06 22:34

Torben wrote:

> Fordi jeg mener den ikke har 4 pin molex stik/ledninger (HDD og
> FDD)/Er ikke bagudkombatibel?

Den har masser, hold nu op med det pjat
Jeg har 2 S12 500W her i huset der er masser af de stik til
Kabinetblæsere/CD/DVD/PATA stik samt konverter til 2 stk Floppy strømstik
Hvis du endelig vil noget specielt så køb en M12 så kan plugge i efter behov

> Jeg kan bare ikke se dem på billederne fra seasonic homepage.
> Men det ville være rart hvis den har!

Så fut ned i den detailforretning og få den demoet

Eller kig her
http://www.extremeoverclocking.com/reviews/cases/Seasonic_S12_500W_3.html

Alle stik på mine 2 PSU'er er sorte ikke hvide

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Torben

Dato : 18-12-06 22:50

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kabinetblæsere/CD/DVD/PATA stik samt konverter til 2 stk Floppy strømstik
> Hvis du endelig vil noget specielt så køb en M12 så kan plugge i efter

Så melder spørgsmålet sig om hvordan S12 og M12 gør det praktisk muligt.
Med de/den S12'er i/du har kan du nemt lige fortælle mig om 4 pin molex
stik og ledninger fulgte seperat med eller sad de permanent(fast) i PSU
delen?
-
Torben

Fra : Hans

Dato : 18-12-06 22:58

Torben wrote:

> [...]
> muligt. Med de/den S12'er i/du har kan du nemt lige fortælle mig om
> 4 pin molex stik og ledninger fulgte seperat med eller sad de
S12 har fastmonterede kabling og stik, hvor M12 er modulopbygget.

Hans

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-12-06 23:24

Hans wrote:

> S12 har fastmonterede kabling og stik, hvor M12 er modulopbygget.

M12 er delvist modulopbygget nogle få af kablerne er fastmonteret (svjv)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-12-06 23:28

Torben wrote:

> [...]
> muligt. Med de/den S12'er i/du har kan du nemt lige fortælle mig om
> 4 pin molex stik og ledninger fulgte seperat med eller sad de

Fastmonteret på S12 er der en række kabler
På to af kablerne sidder der 3 x 4 pins stik, på andre to kabler sidder der
3 x SATA stik
http://www.amdzone.com/pics/powersupplies/seasonic/s12-600/cables.jpg

Flere billeder
http://www.amdzone.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=255&page=1