Problem ved slukning af pc
Fra : Kenny

Dato : 18-12-06 08:25

Hej

Når jeg prøvet at slukke min PC fra XP, så går den som den skal ud i den
blå skærm og siger at den lukker windows ned.

Men problemet er at den ikke lukker ned, den står på den blå skærm og så
pludselig kommer der en bip lyd fra PC'eren, der komme ri faste
intervaller med ca ½ sekund imellem bippene. Den bliver så ved indtil
man slukker via at holde tænd-knappen inde i 3 sekunder, eller man
slukker på kontakten.

Ved opstart kommer der ingen fejl beskeder, og computeren kører fint, og
tilsyneladende upåvirket af den mystiske shut down.

Nogen der har nogen ide?

Mit system:

WinXP Home opdateret
Intel P4 3.2 GhZ
1 gb ram
ax800 grafikkort
og 2 hd

Mvh

Kenny

Fra : Henning

Dato : 18-12-06 16:21

On Mon, 18 Dec 2006 08:24:49 +0100, Kenny <kenny@skummer.com> wrote:

> [...]
>
>Ved opstart kommer der ingen fejl beskeder, og computeren kører fint, og
>tilsyneladende upåvirket af den mystiske shut down.

Hvad står der i eventloggen?

Fra : F.Larsen

Dato : 19-12-06 23:07

"Kenny" <kenny@skummer.com> wrote in message

> Ved opstart kommer der ingen fejl beskeder, og computeren kører fint, og
> tilsyneladende upåvirket af den mystiske shut down.

Min er ofte meget langsom med at få lukket ned (5-10 minutter), ... eneste
jeg har fundet frem til er, at windows XP forsøger at installere "et eller
andet" under nedlukning ... sikkert en sikkerhedsopdatering som er gået galt
på et tidspunkt ...

--
Flemming

Fra : Kenny

Dato : 19-12-06 23:19

F.Larsen skrev:
> [...]
> andet" under nedlukning ... sikkert en sikkerhedsopdatering som er gået galt

Hmm. Ok, Tror dog ikke det er det. Den giver 2 hurtige lyde efter
hinanden og slukker aldrig...

Fra : F.Larsen

Dato : 20-12-06 00:35

> Hmm. Ok, Tror dog ikke det er det. Den giver 2 hurtige lyde efter hinanden
> og slukker aldrig...

Ok, men prøv lige at se om der er nogle linier i loggen på det tidspunkt du
lukker ...
C:\windows\WindowsUpdate.log

--
Flemming

Fra : Kenny

Dato : 20-12-06 13:52

F.Larsen skrev:
> "Kenny" <kenny@skummer.com> wrote in message
>
> Ok, men prøv lige at se om der er nogle linier i loggen på det tidspunkt du
> [...]
2004-12-02 23:07:55 Success IUCTL Starting
2004-12-02 23:07:55 Success IUCTL Shutting down

er det eneste...

Fra : F.Larsen

Dato : 20-12-06 22:03

> 2004-12-02 23:07:55 Success IUCTL Starting
> 2004-12-02 23:07:55 Success IUCTL Shutting down

Ser fornuftigt ud ...

Prøv at læse lidt her:
http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.htm

--