Trådløst USB netkort
Fra : Morten

Dato : 17-12-06 13:16

Hej

Jeg skal bruge et trådsløst USB netkort. Jeg har ikke store krav til
rækkevidden, men til gengæld kunne jeg godt tænkte mig ét der kunne virke
med de indbyggede drivere i Windows XP (Home) sp2.

Har et DLink DWL G122 og ud over det er en gang bras (mister forbindelse tit
hvis det kører WPA), så kræver det at man installerer fabrikantens driver.
Hvis muligt vil jeg gerne bruge Windows' indbyggede for at undgå for mange
problemer (Dlinks drivere bruger desuden rimeligt meget hukommelse).

Nogen der kender et sådan USB trådsløst netkort?

Mvh
Morten

Fra : Søren Blom

Dato : 20-12-06 03:34

"Morten" <tilt_uz468@hotmail.com> skrev

> Nogen der kender et sådan USB trådsløst netkort?

Standarten til Trådløs USB er ikke klar endnu, men ventet at komme i 2007
engang, så du er nød til at slå koldt vand i blodet i noget tid endnu.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Morten

Dato : 21-12-06 13:23

> Standarten til Trådløs USB er ikke klar endnu, men ventet at komme i 2007
> engang, så du er nød til at slå koldt vand i blodet i noget tid endnu.

Hej

Du misforstår
Min computer har ikke WiFi kort indbygget (trådløst netværk, ikke at
forveksle med trådløst usb). Dvs. jeg har brug for via 802.11g at connecte
til min trådløse router.
USB dimsen i sig selv er ikke trådløs, den sidder i USB porten hvor den
skal.

Det jeg leder efter er et USB WiFi kort der understøttes direkte af Win XP
så jeg slipper for at installere 3.parts drivere med de stabilitetsproblemer
det af og til giver.

Mvh
Morten

Fra : Morten

Dato : 21-12-06 13:24

> Hej
>
> Jeg skal bruge et trådsløst USB netkort. Jeg har ikke store krav til

Btw. Denne diskussion hører nok nærmere til i netvaerk.traadloest ;)

Mvh
Morten