Er dette en god gaming PC?
Fra : Morten

Dato : 15-12-06 16:13

Hej

Jeg skal have købt mig en stationær til spille-pc, som skal kunne klare de
nyeste spil, og også gerne kunne holde et pænt stykke tid i fremtiden. Jeg
har selv lavet et udkast her og vil gerne have noget feedback:

Bundkort:
ASUS P5VDC-X - 439,-

CPU:
Pentium D 820 2.8 GHz - 735,-

Grafikkort:
Inno3D GeForce 7950 GT - 2.013,-

RAM:
V-DATA 1 GB DDR-II PC2-4200CL4 5330 MHz - 753,-

1) Er det en stor ulempe til spil, at bundkortet ikke kan bruge SATA diske?
2) Passer hardwaren godt sammen, eller er der noget der bliver en
flaskehals?
3) Alt i alt - er der noget jeg bør gøre anderledes, hvor man kan få noget
bedre til nogenlunde samme pris?

/Morten

Fra : Hagar

Dato : 15-12-06 16:49

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flaskehals?
> 3) Alt i alt - er der noget jeg bør gøre anderledes, hvor man kan få noget

En ting er sikkert, skal der spilles Battlefield 2 på den, så skal du op på
2 Gb RAM

Hagar

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 15-12-06 16:51

On Fri, 15 Dec 2006 16:12:51 +0100, Morten wrote:

> 3) Alt i alt - er der noget jeg bør gøre anderledes, hvor man kan få noget
> bedre til nogenlunde samme pris?

Hej, jeg har ikke selv fulgt så godt med i hardware så jeg kan ikke
kommentere dine valg så godt, men jeg vil ihvertfald anbefale du sparer
lidt mere sammen og løber 2GB ram med det samme. Med de nye spil der kommer
og Windows Vista bliver det nok nødvendig.

Fra : Morten

Dato : 15-12-06 16:55

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> kommer
> og Windows Vista bliver det nok nødvendig.

Min plan var egentlig netop at holde et RAM slot ledigt så jeg kunne udvidde
til 2 GB hvis det blev nødvendigt, men det kan da godt være at jeg hurtigt
finder ud af at det er det.

Fra : Nicolai

Dato : 15-12-06 19:28

> Min plan var egentlig netop at holde et RAM slot ledigt så jeg kunne
> udvidde til 2 GB hvis det blev nødvendigt, men det kan da godt være at jeg
> hurtigt finder ud af at det er det.

Jo, men ét slot, så mister du jo muligheden for at køre dual.

Det er det bedste at køre 2 x 1 gb ram, så du kan lige så godt gøre det nu.
Og 2 x 512 mb, hvis du bliver ved 1 gb.

Fra : Bjarne K.

Dato : 15-12-06 20:04

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Bundkort:
> ASUS P5VDC-X - 439,-
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209423

Jeg tror du har overset at dette bundkort understøtter 2 sata diske. (så
vidt jeg kan se)
Til gengæld vil jeg lige checke en ekstra gang hvad dette betyder:
"- 1 x PCI-E X16 (max. X4 mode)"
Se her
http://dk.asus.com/products3.aspx?l1=3&l2=11&l3=206&slname=VIA%20PT880%20Ultra

> CPU:
> Pentium D 820 2.8 GHz - 735,-
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=141732

Kunne nu godt være lidt hurtigere.

> Grafikkort:
> Inno3D GeForce 7950 GT - 2.013,-
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=240149

Jeg ville godt nok overveje endnu engang om ikke f.eks et GF7600GT til en
tusse ikke kunne gøre det. Så har du en tusse mere at gøre godt med, hvis du
inden for en overskuelig fremtid planlægger at gå over til Vista og vil købe
et DX10 kort (Det billigste DX10 kort lige nu, koster omkring 3500 )
Se eventuelt http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341455

Ellers er det valgt kort rigtigt godt.

> RAM:
> V-DATA 1 GB DDR-II PC2-4200CL4 5330 MHz - 753,-
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=207501

Som resten skriver 2gb.

Bjarne K.