speedstream 4100 + dlink 624+ og 804hv
Fra : Lars B. Nielsen

Dato : 15-12-06 01:01

Hej

Jeg har fået en bredbånds forbindelse og jeg forsøger at få min dlink router
koblet til det nye speedstream modem.

Jeg har fået det til at virke med forbindelsen afbrydes en gang pr time. Det
passer med at min dlink router spørger om en ip adr (DHCP/BOOTP).
den eneste måde at jeg kan få den til at kører er at definere dynamisk ip.
Jeg har en fast ip adr.
Hvad gør jeg forkert.? passer de ikke sammen. Jeg er ved at blive skør......

Jeg har forsøgt at opsætte både dynamisk og statisk ip adr, med eller uden
pppoe.

Fra : B. Jensen

Dato : 15-12-06 09:23

> [...]
> skør......
>
> Jeg har forsøgt at opsætte både dynamisk og statisk ip adr, med eller uden
Hej Lars
Du siger du har fast IP-adresse - det kan også godt passe, men den er
dynamisk tildelt. dvs. du skal opsætte din router til DHCP dynamisk og
glem alt om PPPOE. Grunden til du blir smidt af efter en time er at din
router forhandler hver halve time døgnet rundt med centralen om at beholde
den tildelte adresse. så jeg tror det er din D-link router der har et
problem. Det er et kendt problem med ihverfald 804 routeren. Prøv evt at
opgradere firmwaren.

Birger