switch
Fra : jane

Dato : 12-12-06 14:13

Jeg skal have en switch, men ved ikke hvad jeg skal købe, syntes der er så
mange slags, og jeg ved ikke hvad jeg skal vælge.

jeg har 2 computer som skal tilsluttes til den + sener en ny
netværksprinter, så hvad skal jeg vælge, prisen er ikke så væsentlig, bare
den er god og hurtig. Jeg ved ikke om der er forskel på hastigheden.

Jeg har i øjeblikket en 8 år gammel Soho hub

nogen gode foreslag?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-12-06 14:54

jane wrote:

> [...]
> bare den er god og hurtig. Jeg ved ikke om der er forskel på hastigheden.
>
> Jeg har i øjeblikket en 8 år gammel Soho hub

I små netværk er der ikke den store forskel, så hvilken som helst 8 ports
100 eller 1000 mbit switch kan gøre det.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : frede

Dato : 12-12-06 15:35

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> wrote in message

> I små netværk er der ikke den store forskel, så hvilken som helst 8 ports
> 100 eller 1000 mbit switch kan gøre det.

> [...]

Jeg har selv lige købt denne
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=54323 og er godt
tilfreds, dog er der kun 5 porte. Hvis du kan nøjes med 100 mbit kan det dog
stadigvæk gøres billigere.

Frede

Fra : jane

Dato : 12-12-06 19:29

"frede" <nomail@please.invalid.com> wrote in

> [...]
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=54323 og er godt
> tilfreds, dog er der kun 5 porte. Hvis du kan nøjes med 100 mbit kan

Så vil jeg da nok købe sådan en, kan man tilslutte en
netværksprinter...HP3110... til den?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Henning

Dato : 12-12-06 20:08

> Så vil jeg da nok købe sådan en, kan man tilslutte en
>netværksprinter...HP3110... til den?
Ja, den opfører sig som en hvilken som helst andet netkort på nettet.

Fra : Max

Dato : 12-12-06 20:17

Hej

> Ja, den opfører sig som en hvilken som helst andet netkort på nettet.

En HP3110 er vidst ingen netværksprinter, men en USB printer/fax/scanner ?

--
Mvh Max

Fra : jane

Dato : 12-12-06 22:33

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in

> Hej

> En HP3110 er vidst ingen netværksprinter, men en USB
> printer/fax/scanner ?

Jaaa. men jeg har da også skrevet forkert :( jeg mente en HP3210

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Max

Dato : 13-12-06 10:41

Hej jane

> Jaaa. men jeg har da også skrevet forkert :( jeg mente en HP3210

Det er så en helt anden sag, den sætter du bare til din switch, intet
problem i det.

Mvh Max

Fra : jane

Dato : 13-12-06 15:09

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:457fcaa7$0$2092
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hej jane

> Det er så en helt anden sag, den sætter du bare til din switch, intet
> problem i det.
>
> Mvh Max

Mange tak for hjælpen, så bestiller jeg sådan en nu :)

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Max

Dato : 12-12-06 15:52

Hej jane

> [...]
> netværksprinter, så hvad skal jeg vælge, prisen er ikke så væsentlig,
> bare den er god og hurtig. Jeg ved ikke om der er forskel på

Måske du skulle lure på en model med printserver og usb
tilslutning til printer i, så kan du bruge en ganske almindelig
printer på netværket.

Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-12-06 16:22

jane skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg skal have en switch, men ved ikke hvad jeg skal købe,
> nogen gode foreslag?

Du skriver ikke noget om, at du skal på internettet - men hvis
det er tilfældet, så ville jeg kigge på en router - de fås med
indbygget switch og koster ikke så meget mere - men giver en del
mere sikkerhed.

Hvis du enten allerede har en router eller ikke skal på
internettet - så bare find en tilfældig billig switch - der er
ingen nævneværdig forskel på switches i den billige ende, da en
swich egentlig bare et avanceret dobbeltstik.

Men dit spørgsmål hører mere hjemme i news:dk.edb.netvaerk hvor
eksperterne mht netværk sidder.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : jane

Dato : 12-12-06 19:27

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in news:457ec91c$0$15899
> [...]

> swich egentlig bare et avanceret dobbeltstik.
>
> Men dit spørgsmål hører mere hjemme i news:dk.edb.netvaerk hvor

ok tak for svaret

--
Venlig hilsen
Jane