Har de snydt mig
Fra : Ole Mikkelsen

Dato : 11-12-06 20:28

Har købt en bærbar, der blev solgt som var det med 512 mb ram, men når jeg
går ind i system - ydelse, siger den 365 mb ram. De taler om, at der går
noget ram til grafikkortet og at det er forklaringen. Kan det være rigtigt?
/Ole

Fra : Jan Vennike

Dato : 11-12-06 20:36

"Ole Mikkelsen" <olemikkelsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> går ind i system - ydelse, siger den 365 mb ram. De taler om, at der går
> noget ram til grafikkortet og at det er forklaringen. Kan det være

Hvis du har købt den med Shared Ram til grafikkortet - så er den god nok.

Men du kan jo gå ind i BIOS og sætte ram forbruget til grafikkortet ned - 32
mb er rigeligt til almindelig brug og så får du lidt mere til
operativsystemet

--
Jan

(Remove the Cat in the email to reach me)

Fra : Ole Mikkelsen

Dato : 11-12-06 21:20

> [...]
>
> Men du kan jo gå ind i BIOS og sætte ram forbruget til grafikkortet ned -
> 32 mb er rigeligt til almindelig brug og så får du lidt mere til

Tak for hurtigt svar.
Men øh er det svært at gå ind i BIOS og sætte ram forbruget til grafikkortet
ned? Gad vide om det er noget jeg som let øvet bruger kan finde ud af?
/Ole

Fra : Jan Vennike

Dato : 11-12-06 21:38

> [...]
> Men øh er det svært at gå ind i BIOS og sætte ram forbruget til
> grafikkortet ned? Gad vide om det er noget jeg som let øvet bruger kan

Nja

Under opstart står der sikkert noget om at trykke på Del/Esc/F2/F10 for at
gå ind i BIOS - på en HP/Compaq skal man fx trykke F8, når en lille hvis
firkant blinker i hjørnet

Derefter kigge lidt på de forskellige menu punkter - det kan godt ligge
TEMMELIG langt inde - og finde den med ram til grafikkort.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-12-06 00:03

"Ole Mikkelsen" <olemikkelsen@yahoo.com> wrote in

> Tak for hurtigt svar.
> Men øh er det svært at gå ind i BIOS og sætte ram forbruget til
> grafikkortet ned? Gad vide om det er noget jeg som let øvet bruger kan
> finde ud af?

Hej,
du kan prøve at skrive hvilken laptop, både mærke og model og evt. type
hvis den også har sådan et nummer. De fleste mærker har deres manualer på
deres hjemmesider - så hvis ikke du selv kan finde det i din manual kan det
være nogle mere øvede kan støve det op for dig. :)

/flemming