chekke harddisk
Fra : Filip

Dato : 10-12-06 20:38

Min eksterne 2,5" 40GB harddisk har problemer når jeg kopierer store filer
over på den. Jeg kan sagtens formatere drevet, og scandisk kommer heller
ikke med fejl derpå, men når jeg er igang med at kopiere en stor fil, kommer
den med en fejlmeddelelse om at der er hardware fejl.

Hvilke programmer kan jeg bruge til at diagnostigsere min disk?

Filip

Fra : J. E.

Dato : 10-12-06 20:50

"Filip" <filipravn@SLETMIGgmail.com> skrev i en meddelelse news:457c61fa$0$49199$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> en fejlmeddelelse om at der er hardware fejl.
>
> Hvilke programmer kan jeg bruge til at diagnostigsere min disk?

"Hvor" stor er en "stor" fil ?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-12-06 21:41

On Sun, 10 Dec 2006 20:37:36 +0100, "Filip"
<filipravn@SLETMIGgmail.com> wrote:

> [...]
>den med en fejlmeddelelse om at der er hardware fejl.
>
>Hvilke programmer kan jeg bruge til at diagnostigsere min disk?

Det bedste er et diagnostik program fra harddisk producenten - Næsten
alle producenter har den slags liggende på deres websites..

Du kan også prøve Seagate's Seatool Online - Det fungere via diskens
interne SMART diagnostik og kan derfor bruges på alle nyere harddiske
- Og endda online så du ikke behøver rode med boot-diske.

http://www.seagate.com/support/seatools/

Hvis seatools eller andre diagnostik programmer finder fejl og 'syge
sektorer' er disken døende og bør udskiftes snarest.

Finder programmerne ingen fejl kan du tage det roligt - så fejler
disken ingenting. Og så må dit problem ligge et andet sted:

I så fald gætter jeg på du kører med FAT32 filsystemet. Det
understøtter nemlig kun filer op til knap 4 GB.

Fra : Filip

Dato : 11-12-06 22:36

> Finder programmerne ingen fejl kan du tage det roligt - så fejler
> disken ingenting. Og så må dit problem ligge et andet sted:

Tak for det. Den fandt ingen fejl, men da jeg satte den i den anden usbport
forsvandt problemet. Men efter at have formateret den kommer alle filer og
mapper på disken til at stå med blå skrift i stifinderen. Hvad kan det
skyldes?

> I så fald gætter jeg på du kører med FAT32 filsystemet. Det
> understøtter nemlig kun filer op til knap 4 GB.

Jeg benytter NTFS på disken.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 11-12-06 01:05

Filip wrote:

> [...]
> fil, kommer den med en fejlmeddelelse om at der er hardware fejl.
>
> Hvilke programmer kan jeg bruge til at diagnostigsere min disk?

Der er mange, men jeg er ikke sikker på at det er der du skal finde fejlen.
Hvordan får disken strøm? Siger den lyde, når den fejler? Hvilken USB
controller og software bruger du? Og kan du uden problemer overføre samme
filer til andre USB lagerenheder? Hvordan fungerer disken på et andet
system?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : jama

Dato : 11-12-06 03:17

> [...]
> kommer den med en fejlmeddelelse om at der er hardware fejl.
>
> Hvilke programmer kan jeg bruge til at diagnostigsere min disk?

--------------------------
Lad mig gi dig et råd, jeg har anbefalet andre, brug ikke scandisk, hvis der
er grove fejl, men derimod CHKDSK.Uvist af hvad, virken den tilsyneladene
bedre?Syntes Jeg, men det er selvfølgelig min egen personlige smag.Virker
for mig!!
Mvh.Jama

Fra : Kim

Dato : 11-12-06 09:40

wrote:

>Hvilke programmer kan jeg bruge til at diagnostigsere min disk?

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.drev

fut : dk.admin.netikette
--
Kim