Lille program til at scanne PC for hardwar~
Fra : Ukendt

Dato : 10-12-06 11:36

Det er nævnt Ved tidligere lejlighed i NG, men jeg kan ikke finde noget.

Jeg skal have scannet nogle PC'ere for at finde ud af hvilken hardware der
er i dem.

Kan I hjælpe?

/Martin

Fra : Sveinar Ånes

Dato : 10-12-06 11:33

Martin Nielsen [5220] skrev i melding

Denne her http://www.download3k.com/SIW/Download-Free-siw.exe.html ??

Fra : jama

Dato : 10-12-06 14:41

----------------------

>Belarc Advisor
Vh.Jama

Fra : Ole Axelsen

Dato : 10-12-06 14:55

Martin Nielsen [5220] wrote:
> [...]
> noget.
> Jeg skal have scannet nogle PC'ere for at finde ud af hvilken

Prøv Aida 32. Det er rigtig godt til at lede efter hardware, og det virker
også selvom, der ikke er installeret drivere til enhederne. Du kan hente det
her. Det har endda dansk sprog.

http://www.majorgeeks.com/download181.html

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-06 21:33

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev
> Prøv Aida 32.

Lige nøjagtig hvad jeg havde brug for. Takker

Men jeg forstår stadig ikke hvor et sådan program ikke er en indbygget
feature i OS!!

/Martin

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 10-12-06 21:34

> [...]
>
> Lige nøjagtig hvad jeg havde brug for. Takker
>
> Men jeg forstår stadig ikke hvor et sådan program ikke er en indbygget

Jaaa men mon ikke du kan finde de fleste hvis ikke alle oplysninger inde i
kontrolpanelet i hardwareoplysninger men det er jo lidt mere arbejdskrævende

--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 10-12-06 21:45

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jaaa men mon ikke du kan finde de fleste hvis ikke alle oplysninger inde i
> kontrolpanelet i hardwareoplysninger men det er jo lidt mere

Det må man da ku kalde dagens underdrivelse - "ukendt enhed" - og så måske
endda en 5-6 stykker af dem samtidigt.
Så er det jo lidt mere arbejdskrævende - man kan jo starte med at gætte.
Så det svar er jo til meget lidt nytte.

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-06 16:45

> [...]

> Jaaa men mon ikke du kan finde de fleste hvis ikke alle oplysninger inde i
> kontrolpanelet i hardwareoplysninger men det er jo lidt mere

Jeg anser ikke mig selv som newbee indenfor hverken hardware eller div. OS.
Men jeg har altså ikke kunne finde 1/10 del af de oplysninger som man får
leveret på et splitsekund vha Aida 32.

/Martin

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 12-12-06 17:36

> [...]
> OS.
> Men jeg har altså ikke kunne finde 1/10 del af de oplysninger som man får

Det er da helt rigtigt et program som AIDA 32 (bruger det selv) er hurtigt
og nemt at bruge, men i enhedshåndteringen er det også hurtigt lige at se
hvilken HD, DVD, CD,netkort og lydkort der er
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as