Flytte HD
Fra : Mort1s1

Dato : 09-12-06 22:19

Min "gamle" PC er gået "død" - for at redde, hvad jeg har gemt siden seneste
backup, har jeg tænkt mig midlertidigt at flytte HD fra den gamle PC over i
den nye. Er der noget jeg skal være opmærksom på ved denne operation, eller
.............?

Mvh
Mort1s1

Fra : jama

Dato : 09-12-06 22:46

"Mort1s1" <fjernmortensens@mailxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> seneste backup, har jeg tænkt mig midlertidigt at flytte HD fra den gamle
> PC over i den nye. Er der noget jeg skal være opmærksom på ved denne

----
Den letteste måde er, put den i en USB box og læs den derfra og gem så dinne
dataer.
Går det fint kan du jo sætte den i din PC og bruge den som backup.
Mvh.Jama

Fra : Jacob

Dato : 09-12-06 23:35

Mort1s1 wrote:
> [...]
> seneste backup, har jeg tænkt mig midlertidigt at flytte HD fra den
> gamle PC over i den nye. Er der noget jeg skal være opmærksom på ved

Jeg har lige spurgt om det samme i dk.edb.hardware.drev

Svaret var, at hvis du sætter den gamle disk i som "slave" ved at flytte
jumperen bag på disken, så skulle det virke.

Mvh Jacob

Fra : Peter

Dato : 10-12-06 00:50

> [...]
> seneste backup, har jeg tænkt mig midlertidigt at flytte HD fra den gamle
> PC over i den nye. Er der noget jeg skal være opmærksom på ved denne

Da det jo er et tilbagevendende problem, har jeg investeret i sådan en dims
her:

Med den kan du altid tilslutte en løs harddisk, eller anden IDE enhed til
computeren via USB, og det virker.

http://www.midtdata.dk/asp/productinfo.asp?varernr=VP-9208&goto=productinfo&

PeterB

Fra : Peter Holm

Dato : 14-12-06 18:21

"Peter" <doc_069@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> dims her:
>
> Med den kan du altid tilslutte en løs harddisk, eller anden IDE enhed til

er der en strømforsyning med til kablet ?
Peter