ny billig core2 duo pc - kommentar/forslag~
Fra : Peter Holm

Dato : 09-12-06 20:43

nogen der kan lokkes til en kommentar til nedenstående sammensætning?

Målet er egentligt blot prisbillig upgrade fra en xp2500 til noget med
nutidigt.
Jeg havde kigget x975 mobos, men synes ikke test af disse retfærdiggør de
extra 1000kr.
Skal hovedsageligt køre photoshop og videoredigering.

cpu Intel Core 2 Duo E6400, BOX, LGA775
mobo http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=311232
2gb ram http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350825
kabinet http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=810911
grafik http://www.mm-vision.dk/default.asp?action=vis&varenr=602898&menu=pc

havde overvejet Asrocks overgangs mobo med agp så mit ti4200 kunne leve lidt
endnu, men det ville forhindre en mulig efterfølgende ram-udvidelse da dette
kort kun har 2stk. ddr2 slots.

genbrug: Raptor til system, 3 stk sata1 til lager. DVD-burner.

nogen steder jeg kunne træffe bedre valg?

Peter

Fra : JK

Dato : 10-12-06 13:02

On Sat, 9 Dec 2006 20:43:14 +0100, "Peter Holm"
<phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote:

> [...]
>kort kun har 2stk. ddr2 slots.
>
>genbrug: Raptor til system, 3 stk sata1 til lager. DVD-burner.
>
>nogen steder jeg kunne træffe bedre valg?

Når du alligevel handler hos mm-vision. Hvorfor så ikke deres Biostar
Tforce 945P ?

men 900 kr. for et asus P5B bundkort kan vel heller ikke afskrække ?
det er 965 chipset og omtrent det bedste til OC.

mvh

John

Fra : Peter Holm

Dato : 10-12-06 16:14

> Når du alligevel handler hos mm-vision. Hvorfor så ikke deres Biostar
> Tforce 945P ?

har aldrig samlet noget med Biostar, så derfor har jeg nok bare ikke faldet
over det.

> men 900 kr. for et asus P5B bundkort kan vel heller ikke afskrække ?
> det er 965 chipset og omtrent det bedste til OC.

tanken var nok, at enten skulle det være helt billigt eller også skulle det
være x975, men jeg indrømmer, at jeg er meget i tvivl om bundkortet. Jeg
også overvejet disse MSI, da jeg udelukkende har gode oplevelser med deres
mobos.

Peter

Fra : JK

Dato : 10-12-06 21:24

On Sun, 10 Dec 2006 16:14:11 +0100, "Peter Holm"

>har aldrig samlet noget med Biostar, så derfor har jeg nok bare ikke faldet
>over det.

Nej, det er også et mærkeligt navn, det har. Jeg har gode erfaringer
med Biostar i socketA (for noget tid siden). Zitech har haft Biostar.

Desværre hjemtages Biostars berømte Tforce P965 ikke til DK.
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2860&p=10

Det link nævner også Gigabyte 965P-DS3, og det fås i DK.
De 3 bundkort artiklen nævner er nok de billigste, man samtidig kan OC
med. Med de billigere kan man ikke det.

> [...]
>også overvejet disse MSI, da jeg udelukkende har gode oplevelser med deres

Ja, msi er også godt, - hvis det lykkes (der kan være nittere).

mvh

John