Forespørgesel med en mysql_die slutning?
Fra : Jesper Lindstrøm Nie~

Dato : 11-01-07 17:59

hej NG!

Jeg fik engang hjælp til at lave en forespørgesel til en My_SQL database
herinde fra,
funktionen i mente jeg skulle slutte med var noget i retningen af OR
mysql_die()

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-01-07 18:04

On Thu, 11 Jan 2007 17:58:43 +0100, "Jesper Lindstrøm Nielsen"
<Lindstroem89@<FJERN-DET>hotmail.com@tele2.dk> wrote:

>Jeg fik engang hjælp til at lave en forespørgesel til en My_SQL database
>herinde fra,
>funktionen i mente jeg skulle slutte med var noget i retningen af OR
>mysql_die()

Tjek fx: http://faq.php.dk/index.php/Sqlfejl

die()-funktionen i php stopper egentligt bare afviklingen af scriptet.
Det væsentlige er, at hvis en forespørgsel ikke går godt, sørger man
for at håndtere fejlen på den ene eller anden måde (for eksempel at
klaske den i hovedet på den, der besøger siden )

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Jesper Lindstrøm Nie~

Dato : 11-01-07 18:04

hej NG! (sry for paste før artikel var færdig)

Jeg fik engang hjælp til at lave en forespørgesel til en My_SQL database
herinde fra,
funktionen i mente jeg skulle slutte med var noget i retningen af OR
mysql_die().

min forespørgesel ser pt sådan ud:

$foresp = mysql_query('SELECT '.$sql_item.' FROM `'.$tabel.'` ORDER BY
`newsid` DESC LIMIT 1;');

men hvad mangler jeg i enden så den afslutter My_SQL'en helt ? sikker på der
er noget.. kan bare ikke huske.

hilsen jesper lindstrøm @ Findfesten.dk

Fra : Martin

Dato : 11-01-07 19:29

Jesper Lindstrøm Nielsen <Lindstroem89@ wrote:
> [...]
> herinde fra,
> funktionen i mente jeg skulle slutte med var noget i retningen af OR

OR DIE (mysql_error());

sådan tror jeg du mener?