preg_replace problemer
Fra : Arne Feldborg

Dato : 11-01-07 00:32

hejsa...

Jeg er bestemt ingen ørn til regulære udtryk, det være sig langt fra. !

Så jeg ville blive meget glad, hvis nogen kunne sige mig om der er fejl
i den endenstående tre liner, eller om der er forskel på hvordan
forskellige versioner af PHP behandler preg_replace.??

Disse tre liner har i flere år virket upåklageligt på mange forskellige
servere med et utal af forskelige kombinationer af Apache og PHP.

Men på en given server med en spritny installation af nyeste version af
Xamp (PHP 5.2.0, Apache 2.2.3 ) returnerer de tre liner her hver især
kun en tom streng, hvis der er bare eet dansk bogstav i $message.

// remove any attribute starting with "on" or xmlns
$message =
preg_replace('#(<[^>]+[\\"\'])(onmouseover|onmousedown|onmouseup|onmouseout|onmousemove|onclick|ondblclick|onload|xmlns)[^>]*>#iUu',">",$message);

// remove javascript: and vbscript: protocol
$message =
preg_replace('#([a-z]*)=([\`\'\"]*)javascript:#iUu','$1=$2nojavascript...',$message);
$message =
preg_replace('#([a-z]*)=([\`\'\"]*)vbscript:#iUu','$1=$2novbscript...',$message);

Hvad kan årsagen være.? PHP.ini er dobbelt- og krydschecket og er ord
til ord identisk med andre opsætninger hvor problemet ikke forekommer.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-01-07 00:41

Fra : Arne Feldborg

Dato : 11-01-07 18:17

Michael Rasmussen <mir@miras.org> skrev Thu, 11 Jan 2007 00:41:20 +0100

>Hvilket af preg_replace kommandoerne giver en tom streng?

Det var jo sådan set det jeg håbede på lidt hjælp til at finde ud af.

Men uanset hvilken af de tre linier jeg bruger (enkeltvis eller flere i
rap) kommer fejlen. Mens derimod en lang række andre og lignede
preg_replace() linier i samme script virker uden problemer.

Det der undrer mig mest er dog, at strengen ikke bare bliver returneret
uændret eller forvansket, men at der tværtimod bliver returneret en hel
tom streng, hvis der er bare eet eneste dansk bogstav i $message.

Og kun lige på netop denne ene server - mens det virker upåklageligt på
de mange andre servere jeg har prøvet i tidens løb og iøvrigt stadig
virker på de af dem jeg pt. har adgang til.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-01-07 20:34

Arne Feldborg skrev:
> [...]
>
> Disse tre liner har i flere år virket upåklageligt på mange forskellige
> servere med et utal af forskelige kombinationer af Apache og PHP.

Ja, men sikkert ikke med samme _locale_ - brug set_locale() inden din
preg_etellerandet funktion, så burde du være home safe.

Mvh

Jesper Brunholm

Fra : Arne Feldborg

Dato : 12-01-07 01:00

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev Thu, 11 Jan 2007
20:33:33 +0100

>Ja, men sikkert ikke med samme _locale_ - brug set_locale() inden din
>preg_etellerandet funktion, så burde du være home safe.

Tak for forslaget, men locale settings *er* ens. Og iøvrigt gør det
heller ikke nogen forskel på en replacefunktion.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/