Kugle eller kegle?
Fra : T. Hartung

Dato : 09-01-07 19:10

Godt Nytår!

Vil have mig et reservehjul - så skal have et nyt fælg - jeg har da også de
data jeg skal bruge - mangler blot og hitte om mine bolte er kugle eller
kegle!. Min cv er sat væk for vinteren så kan ikke lige løsne møtrik.
CV-forhandler kunne ikke huske det (!?) - så jeg prøver her i dette forum,
inden jeg starter bilen og kører ud til cv'en

Det drejeg sig om Knaus fra model årg. 2005 5-hul fælg 5½Jx14" - nogen der
kan hjælpe?
--
mvh.
T. Hartung

Fra : David Lauersten

Dato : 09-01-07 20:01

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> data jeg skal bruge - mangler blot og hitte om mine bolte er kugle eller
> kegle!. Min cv er sat væk for vinteren så kan ikke lige løsne møtrik.

Kan det ikke være ligemeget. Skifter du til reservehjul, så bruger du
vel blot de bolte/møtrikker, som hører til det skiftede hjul?

--
Mvh. David

Fra : T. Hartung

Dato : 09-01-07 22:19

"David Lauersten" <bla@bla.bla> skrev i en meddelelse

> Kan det ikke være ligemeget. Skifter du til reservehjul, så bruger du
> vel blot de bolte/møtrikker, som hører til det skiftede hjul?

Nej kan ikke være lige meget - fælg koster det samme - hvorfor så
gemme/glemme 5 ekstra bolte som (måske) aldrig skal bruges.