God italiensk restaurant i Flensburg?
Fra : Søren B.

Dato : 08-01-07 15:38

Jeg håber at man kan tillade sig at stille denne slags spørgsmål her i
gruppen.
Jeg søger en god italiensk restaurant i Flensburg.
Nogle anbefalinger?

--
MVH Søren

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-01-07 16:19

Søren B. skrev:

> Jeg søger en god italiensk restaurant i Flensburg.
> Nogle anbefalinger?

Vi prøvede en i marts 2005, som var rigtig god. Desværre
kan jeg ikke lige finde navnet, men den ligger i en passage
mellem Norderstrasse og Schiffsbrücke. Kan det passe at
den hedder:
Restaurant Feuerstein, Norderstrasse 98-101?

http://www.restaurant-kritik.de/83191/

--
Herluf :·)

Fra : Søren B.

Dato : 08-01-07 17:43

Herluf Holdt, 3140 wrote:
> [...]
> mellem Norderstrasse og Schiffsbrücke. Kan det passe at
> den hedder:
> Restaurant Feuerstein, Norderstrasse 98-101?

Okay, kan du genkende den på billedet:
http://www.feuerstein-flensburg.de/restaurant.htm
Jeg synes ikke der står noget om, at det er en decideret italiensk
restaurant?

MVH Søren

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-01-07 18:37

Søren B. skrev:

> Okay, kan du genkende den på billedet:
> http://www.feuerstein-flensburg.de/restaurant.htm
> Jeg synes ikke der står noget om, at det er en decideret
> italiensk restaurant?

Nej, det er ikke den. Den jeg tænker på, ligger i en hyggelig
bygning i en hyggelig smøge.

Jeg prøver at grave videre i min og mine bekendtes hukommelse.

--
Herluf :·)

Fra : Søren B.

Dato : 11-01-07 00:04

Herluf Holdt, 3140 wrote:
> Jeg prøver at grave videre i min og mine bekendtes hukommelse.

Har du kunne komme det lidt nærmere? Jeg er da meget interesseret i at vide
mere.
Men ellers må jeg tage udgangspunkt i den adresse du skrev. Jeg går ud fra
at den er rigtig nok?

--
Søren

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-01-07 21:10

Søren B. skrev:

> Har du kunne komme det lidt nærmere? Jeg er da meget interesseret
> i at vide mere.
> Men ellers må jeg tage udgangspunkt i den adresse du skrev. Jeg
> går ud fra at den er rigtig nok?

Hej Søren

Beklager, nu har jeg talt med min kollega. Han mener ikke at det var
en rigtig italiensk restaurant vi var på i 2005. Og vi kan stadig ikke
huske navnet. Men i mellemtiden har han prøvet en anden restaurant
flere gange. Den er heller ikke er italiensk, men den er rigtig god,
siger han - rimelige priser og meget venlig betjening:

Den hedder Alte Senfmühle:
http://www.flensburg-online.de/az/alte-senfmuehle.html

Forresten, hvis I kan lide velskænket øl, glem ikke at besøge
privatbryggeriet Hansens Brauerei på Schiffbrücke 16:

http://www.flensburg-online.de/haeuser/schiffbruecke-hansens-brauerei.html

P.s.
Jeg håbede at en masse andre sønderjyder havde bidraget
med deres italienske restaurant-erfaringer fra Flensborg.

Hvis du engang skal til Kiel, så har kender vi en rigtig, ægte
italiensk familierestaurant lidt uden for centrum, som er god
*hver gang*.

--
Herluf :·)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-01-07 22:31

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Hvis du engang skal til Kiel, så kender vi en rigtig,
> ægte italiensk familierestaurant lidt uden for centrum,
> som er god *hver gang*.

Nu, da jeg har nævnt den gode italienske i *Kiel*, må jeg
hellere komme med navnet og adressen, inden jeg glemmer
det igen: La Trattoria Lutherstraße 32, 24114 Kiel:

http://www.proximedia.com/local/20000072001/praesentation.html

http://www.proximedia.com/local/20000072001/start.html

--
Herluf :·)

Fra : T.

Dato : 11-01-07 20:48

> [...]
> bygning i en hyggelig smøge.
>
> Jeg prøver at grave videre i min og mine bekendtes hukommelse.

Hej Herluf.

Er det der hvor der er en meget stor P.plads bagved??