Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skattefradrag i "kontant kr-værdi"
Fra : janehg@mail.dk

Dato : 07-01-07 21:25

Hej

Jeg har en gang af nogle skattefolk fået at vide at hvis jeg f.eks.
får forhøjet med skattefradrag med 3000 kr. vil det betyde at jeg i
kontante kr. får 1/3 af fradraget i kr. = ca. 1000 kr.

Jeg er 100% sikker på at det er rigtigt, men når jeg siger det til
andre mennesker tror de ikke på det, og jeg kan ikke forklare hvorfor
det er sådan.

Generelt tror alle at når de får et fradrag på 3000 kr. vil det
betyde at de får ca. 1500 kr. mere kontant udbetalt nemlig ca. 50 %.

Kan nogen forklare mig hvorfor det egentlig kun har en værdi på ca.
33%, ville jeg bliver meget, meget glad.

På forhånd tak
Jane