CMS, hjælp!
Fra : Ralle

Dato : 06-01-07 14:25

Hejsa..

Jeg er igang med at få lavet et lille content managment system.

Jeg har kunne lave følgende indtil videre:

1. hente "indsat" data fra tabellen, og ligge det i et textarea
så man kan redigere, og gemme.
2. få udskrevet til siden.

Men det jeg har nu, der har jeg været nød til at lave en side til
alle de sider jeg skulle have altså:
redigerside1.php - seside1.php
redigerside2.php - seside2.php

og ikk bare at man har siden:
rediger.php og se.php, og så man laver ?id=x

Nogle der kan hjælpe med at få lavet dette?

og så vil jeg også gerne have lavet en side som hedder
oversigt.php, der kan man så se sidernes title, og så kan man
vælge [rediger] og [slet] og så skal der også være en knap øverst
på siden som hedder: [tilføj ny side].

nogle som kan hjælpe med dette?

og grunden til at jeg ikk bare downloader et færdigt cms, er
fordi jeg godt ka li at alt ikk er 100 % færdigt, så man kan
sidde og finde ud af hvad hvert enkel kode gør.

Ralle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ralle

Dato : 06-01-07 19:06

Ralle wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> fordi jeg godt ka li at alt ikk er 100 % færdigt, så man kan
> sidde og finde ud af hvad hvert enkel kode gør.

Skriv hvis jeg skal poste de koder jeg har liggende, altså den kode
som henter data fra tabellen, og sætter det ind i et textarea, og
det som så vider dataen på en side..

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 08-01-07 12:31

Ralle wrote:
> [...]
> redigerside2.php - seside2.php
>
> og ikk bare at man har siden:
> rediger.php og se.php, og så man laver ?id=x

Jeg går ud fra at et eller andet sted i de sider der har du noget der
udvælger indholdet fra en database / gemmer indholdet i en database.

Hvis du ændrer din sql fra at sige noget i stil med

$sql = "SELECT * FROM sider WHERE id = 1";

til

$sql = "SELECT * FROM sider WHERE id = ".intval($_REQUEST['id']);

Så skulle du gerne kunne tilgå det som se.php?id=1 osv.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://gorilla.dk