Betaling for optræden i tv
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-06 21:30

Jeg ser tit de store tyske slagermusik-show på ARD / ZDF og har sommetider
spekuleret over en ting i den forbindelse.

Showene varer som regel næsten 3 timer og der er nok omkring 20 forskellige
grupper eller sangere med, juhuu-piger skorter det ikke på og kormedlemmer.
der er det hele med.

Hver gruppe / sanger giver som regel bare et enkelt nummer eller to og så
bare farvel og tak. Det kunne lyde til at være kollosalt dyrt, for det er jo
mange personer som skal engageres bare for 2 gange 3 minutter. Uhauha.

Men betaler tv-stationerne egentlig noget beløb af stor betydning? -
opfatter de medvirkende det som god reklame og måske spiller gratis i sådan
nogle show?

Siger tv-stationerne; i kan komme med, hvis i vil, eller kan i bare smutte,
så ringer vi til en anden gruppe som kommer næsten gratis. Det er jo ellers
de store kendte tyske oprkestre som medvirker.

Min fornemmelse er at de nok kun får lidt euroer til rejsen, lidt god mad på
en restaurant og så lidt lommepenge og en luxus-overnatning. Altså at de
opfatter det som ren reklame at være med i showene og at de meget gerne vil
med, bare de kan få lov.

Ved nogen her hvordan det hænger sammen ?

Hilsen Åge

Fra : Jesper

Dato : 01-01-07 01:28

Bare rolig Åge - vi kender alle, her i gruppen, svaret men der er nok ingen
der gider svarer dig, men det ved du jo nok bedst selv hvorfor...

Godt nyt år til "næsten" alle

Docone

Fra : Stig Brun

Dato : 01-01-07 01:55

"Jesper" <

vi kender alle, her i gruppen, svaret men der er nok ingen
> der gider svarer dig, men det ved du jo nok bedst selv hvorfor...

Hvis du kender svaret syns jeg du skal svare Åge - er det da en hemmelighed?

Per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-07 09:29

"Stig Brun" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> vi kender alle, her i gruppen, svaret men der er nok ingen
>
> Hvis du kender svaret syns jeg du skal svare Åge - er det da en

__________

Dont feed the troll

Fra : isteen

Dato : 01-01-07 12:46

Jesper <jesper@what2wear.dk> wrote:

> Bare rolig Åge - vi kender alle, her i gruppen, svaret men der er nok ingen
> der gider svarer dig, men det ved du jo nok bedst selv hvorfor...

Sikke en ufed måde at starte et nyt år. Nu spørger manden pænt, går der
så noget af dig, hvis du svarer lige så pænt...eller bare undlader at
svare?

Nu er det nok anderledes med store kunstnere, men med små ukendte bands,
er det ikke et ukendt fænomen, at de nærmest betaler for at spille. Især
i USA er det ganske almindeligt, at bands gerne betaler for at spille på
mindre klubber etc. Herhjemme er mange tilfredse med mad og øl.

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-07 13:03

On Mon, 1 Jan 2007 12:45:39 +0100, isteen@gmail.com (isteen) wrote:

>Sikke en ufed måde at starte et nyt år. Nu spørger manden pænt, går der
>så noget af dig, hvis du svarer lige så pænt...eller bare undlader at
>svare?

Ved at se i dk.medier.tv kan man forvisse sig om at dette er endnu en
gang spam fra Åge der er krydspostet til flere nyhedsgrupper, uden FUT
til én af dem.

Når man lægger ud i et nyt år med at gebærde sig lige så tåbeligt på
usenet som i det gamle, så er det vel egentlig ikke så underligt at
Jesper reagerer som han gør?

Fra : Holst

Dato : 01-01-07 13:21

Alex Linaa wrote:

> Ved at se i dk.medier.tv kan man forvisse sig om at dette er endnu en
> gang spam fra Åge der er krydspostet til flere nyhedsgrupper, uden FUT
> til én af dem.

Ikke desto mindre har hans indlæg været on-topic i begge grupper, og han
har derfor i høj grad valgt de rette grupper til sit spørgsmål.

> Når man lægger ud i et nyt år med at gebærde sig lige så tåbeligt på
> usenet som i det gamle, så er det vel egentlig ikke så underligt at
> Jesper reagerer som han gør?

Åge har pænt og høfligt stillet et spørgsmål, som fint falder inden for
gruppens område.

Hvis folk som du og Jesper har noget imod Åge, kunne det jo være rart,
hvis I blot undlod at kommenterer hans indlæg.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-07 13:40

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis folk som du og Jesper har noget imod Åge, kunne det jo være rart,
> hvis I blot undlod at kommenterer hans indlæg.
______

Dont feed the troll`s

Det er det eneste som hjælper

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-01-07 13:38

"Åge Halldorsson" <aa.hfjerndet@somstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:45990006$0$1341$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> "Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> ______
>

> Dont feed the troll`s
>
> Det er det eneste som hjælper

Jeg tror sgu du har ret Åge... Men pas nu på, nu har du givet Alex indhold i
livet igen ...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-07 17:48

On Mon, 01 Jan 2007 13:21:01 +0100, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

>Ikke desto mindre har hans indlæg været on-topic i begge grupper, og han
>har derfor i høj grad valgt de rette grupper til sit spørgsmål.

Krydspost uden FUT er slet og ret dårlig opførsel.

>Åge har pænt og høfligt stillet et spørgsmål, som fint falder inden for
>gruppens område.

Det er resultatet af at have pisset i sin egen rede for mange gange.

>Hvis folk som du og Jesper har noget imod Åge, kunne det jo være rart,
>hvis I blot undlod at kommenterer hans indlæg.

Jeg svarer aldrig på Åges indlæg, på samme måde som 99% af brugerne i
dk.medier.radio, det også har fået nok af hans flooding.
Det er det eneste middel mod at hele usenet sander til i tyske
schlagere og direkte personangreb, som det er sket i bl.a.
dk.medier.radio utallige gange.
Åge er eksponent for mudderkastning, dårlig opførsel, og alenlange
tråde domineret af faktaresistens. Det er de nøgne kendsgerninger.
Åge er en troll der kun lever for/af at provokere, og at svine folk
til.

/Alex

Fra : Holst

Dato : 01-01-07 17:58

Alex Linaa wrote:

> Krydspost uden FUT er slet og ret dårlig opførsel.

Det var heller ikke krydspostet.

> Det er resultatet af at have pisset i sin egen rede for mange gange.

Så det berettiger dig til at te dig som en idiot?

> Åge er en troll der kun lever for/af at provokere, og at svine folk
> til.

Hvorfor holder du dig så ikke væk fra hans tråde. Så er du jo selv med
til at holde liv i dem!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-07 18:12

Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor holder du dig så ikke væk fra hans tråde. Så er du jo selv med
> til at holde liv i dem!

_______

En tanke kunne være at det måske var fordi han har fåert en meget dårlig
opdragelse.

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-07 18:32

On Mon, 01 Jan 2007 17:58:04 +0100, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

>Det var heller ikke krydspostet.

De var enslydende, så det kommer ud på det samme.

>Så det berettiger dig til at te dig som en idiot?

Næ. Den eneste der opfører sig som sådan en i denne tråd er dig, der
med brug af den slags ord starter den mudderkastning som Åge ellers
næsten har haft monopol på.
Velkommen i klubben nede i bunden af filteret, sammen med Åge,
GVerner, Bo Warming, og andre af samme slags.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-07 20:12

> [...]
> næsten har haft monopol på.
> Velkommen i klubben nede i bunden af filteret, sammen med Åge,
> GVerner, Bo Warming, og andre af samme slags.
_________

KORS!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-01-07 13:42

"Åge Halldorsson" <aa.hfjerndet@somstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:45995bfa$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> _________
>

> KORS!

Sådan taget i betragtning, at han for ikke så længe siden, her i gruppen
proklamerede, at han ikke brugte killfilter, men blev fortørnet over, at jeg
antydede, at han omgik sandheden lidt lemfældigt.... Ja så har han jo selv
svaret Eller Hva' ??

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-07 14:04

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg
> antydede, at han omgik sandheden lidt lemfældigt.... Ja så har han jo selv

Hvorfor blev du ikke nede i din jordhule Benny? Det har været rimeligt
behageligt på usenet i dit fravær, hvor den slags personangreb har hørt til
sjældenhederne.
Men OK, du bad selv om at komme ned til Åge m.m. igen efter jeg har fået ny
pc.
Have a nice life

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-01-07 14:14

> [...]
til
> sjældenhederne.
> Men OK, du bad selv om at komme ned til Åge m.m. igen efter jeg har fået

Jamen ved du hvad Alex....

Jeg trives faktisk bedst, når dit killfilter er hyperaktivt.... At du har
visse problemer med at huske hvad du selv har skrevet, og pludseligt ikke
magter, at finde det frem igen... Når du underligt nok, ikke har problemer
med at finde, hvad alle andre har skrevet....
Det alene, tager jeg, som et klart bevis på, at det var aldeles korrekt, da
jeg skrev det, og det var derfor, du ikke kunne finde det.... Så hold
endelig killfilteret varmt....

Lige en rettelse, lige nu, er det ikke en jordhule, snarere et mudderhul....
Men her er stadig rart at være ))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-07 16:56

> Lige en rettelse, lige nu, er det ikke en jordhule, snarere et
mudderhul....
> Men her er stadig rart at være ))
>
> M.V.H....Benny..
____

Hihi - Falder ned af stolen af grin.

Benny, ikke drille de små børn. Måske sladrer han derhjemme.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-01-07 18:07

"Åge Halldorsson" <aa.hfjerndet@somstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:459a7f5b$0$13954$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> ____
>

> Hihi - Falder ned af stolen af grin.
>
> Benny, ikke drille de små børn. Måske sladrer han derhjemme.

Jamen jeg prøver også på at undgå det....

Men der er fandme vådt )

Selv hønsene skriger efter gummistøvler..

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-07 13:37

"isteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> i USA er det ganske almindeligt, at bands gerne betaler for at spille på
> mindre klubber etc. Herhjemme er mange tilfredse med mad og øl.

Det var nu mere de store tyske show med meget kendte navne, som jeg var
interesseret i. det er jo trods alt mange grupper som er med i bare et
enkelt program. Det kunne godt se ud til at blive ret dyrt hvis de skulle
have en aftens løn for bare 2 gange 3 minutter. Hvis 20 forskellige grupper
hver skulle have 50.000 kr.. Så er vi allerede oppe i millionen.
Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-01-07 13:44

"Åge Halldorsson" <aa.hfjerndet@somstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4598ff41$0$1319$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
grupper
> hver skulle have 50.000 kr.. Så er vi allerede oppe i millionen.

Jeg tror, mange af grupperne, ikke får noget for at være med i show'et....
Men de får jo så de royalties, der falder af, hver gang show'et vises... Men
de beløber kan jo være meget forskellige, alt efter, om det er noget de selv
har skrevet, eller om de optræder, med andres numre.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-07 17:06

> [...]

> Men de får jo så de royalties, der falder af, hver gang show'et vises...

______

Så er de slagershow saftsuseme en god forretning for tv-stationerne.

Hvis vi tager showet nytårsaften var der 18.000 deltagere i "Den olympiske
hal" i Innsbruck. Normalt betaler deltagerne vist 300 kr. for at være med
(200 kr. til generalprøven).

Til dette nytårsshow var prisen nok noget højere, men klad os bare sige at
den kun var 300 kr., så har de fået 5,4 millioner kroner i kassen. Desuden
sælger de Musikantenstadl-mascot (en lille bamse), den kan købes for 250
kr. - det er den amme som de musikalske deltagere får. Men lad os sige at
hver 10. deltager køber sådan en som et minde, Og lad os samtidig sige at
den koster 50 kr. at få lavet, så tjener stationen yderligere en halv
million kroner der.

Så er vi oppe i 6 millioner kroner.

Ja, man forstår jo sån set godt at stationerne laver disse slagermusik-show

Og så turnerer showene i hele Tyskland, Østrig og Svejts i mange uger efter
udsendelserne. Dog i stærkt forminsket udgave, med kun ca. 5
slagermusik-grupper. Her tjenes der også penge. Men da spiller grupperne
helt sikkert ikke gratis. det er klart. det ses jo ikke på tv.

Men alligevel. Jeg tror disse slagermusikshow er en ren pengemaskine. Endda
også selv om det skulle vise sig at grupperne skal betales for at medvirke.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-01-07 18:39

"Åge Halldorsson" <aa.hfjerndet@somstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:459a8413$0$13951$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> hal" i Innsbruck. Normalt betaler deltagerne vist 300 kr. for at være med

Tja, nu er det ikke sådan, at en forretning altid er så god, som den ser ud,
udefra.... Det kan jo godt lyde af store indtægter, men det er jo næppe alle
grupper, der optræder gratis. For at gøre det rentabelt, skal der jo navne
på plakaten, som helt sikkert, trækker folk.

Dertil kommer, at der jo også er temmeligt store udgifter forbundet, med at
få hele arrangementet stablet på benene...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-01-07 16:44

> [...]
> grupper, der optræder gratis. For at gøre det rentabelt, skal der jo navne
> på plakaten, som helt sikkert, trækker folk.

SV: Jo, men jeg glemte indtægterne ved generalprøver. Her kostede det
omkring 250 kr. at komme ind. Monmd der er kommet 5.000 deltagere der? - Så
er der jo yderligere 1,25 million oveni de 6 millioner og så er der sag af
effekter fra MUSIKANTENSTADLs net-butik. De sælger t-shirts, kalendere,
kuglepenne og hvad ved jeg. Mon ikke der allerede er 8 millioner nede i
kassen nu?

> Dertil kommer, at der jo også er temmeligt store udgifter forbundet, med
at
> få hele arrangementet stablet på benene...

SV: Jo, men sådan kan du ikke stille det op Benny. Der er masser af udgifter
med at stille programmet op. Det er klart. Men da skal du tænke ved at det
er et tv-program lavet af en tv-station. "Musikantenstadl" er sån set bare
en del af det samlede tv-program-udbud, som stationerne skal lave. Altså på
lige fod med programmer om "Giraffens liv i Afrika", "Kajaksejlads ved
Grønland" og alle mulige andre tv-programmer fra morgen til aften.
I den forbindelse er de fleste tv-programmer en udgift. Det er
"Musikantenstadl" også. Det specielle er bare at "Musikantenstadl" også har
en indtægts-side.
Udgifts-siden er sån set ikke anderledes end hvis det havde været et
hvilket som helst andet tv-program. Men hvor mange andre tv-programmer giver
indtægter, til at mildne udgifterne med.
Det er dermed en kæmpe fordel at lave sådan nogle lange 3-5 timers
programmer, som man jo gør. Og så har de enorme seertal og det er jo rigtigt
godt.

HIlsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-01-07 18:34

"Åge Halldorsson" <aa.hfjerndet@somstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:459d1fad$0$8230$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]

> Det er dermed en kæmpe fordel at lave sådan nogle lange 3-5 timers
> programmer, som man jo gør. Og så har de enorme seertal og det er jo

Åge.... Prøv at tænke lidt på Casper Kristensen.... En masse tomt snak, og
en masse, ellers meget pæne kufferter, og lige så mange søde unge damer....
Det program, varer knap en time.... Men hvad koster denne time.... Betalt
delvist af Licens kroner, og måske en sponsor, og for lige at trække lidt
ekstra kroner hjem.... En SMS konkurrence.. De får F.eks en femmer for hver
SMS, og udlover Kr 10.000,- ..... Tror du ikke, der kommer SMS'er ind, for
mange gange 10.000,- Så alt i alt, en rigtigt god forretning, og TDC gnider
sig også godt i hænderne .. Jo tag du det bare roligt... Du kan tro, der
er styr på økonomien bagved.... Faktisk er jeg ikke spor i tvivl om, at
selv om vedkommende løb med Kr 2.000.000,- hver gang... Så blev de betalt af
SMS'erne.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-01-07 18:58

> Åge.... Prøv at tænke lidt på Casper Kristensen....

Sv: Det er jeg helst fri for

> En masse tomt snak,

Sv: Ja, det kan ikke nægtes

> [...]
> er styr på økonomien bagved.... Faktisk er jeg ikke spor i tvivl om, at
> selv om vedkommende løb med Kr 2.000.000,- hver gang... Så blev de betalt

Sv: Ja, der er selvfølgelig også andre programmer som giver indtaægter. Men
almindeligvis har de ikke en indtægtskilde.

DANSKTOPPEN på radioens P4 er også en indtægtskilde. Det der med SMS
pjatteriet.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-01-07 20:34

"Åge Halldorsson" <aa.hfjerndet@somstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:459d3ef7$0$931$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> almindeligvis har de ikke en indtægtskilde.
>
> DANSKTOPPEN på radioens P4 er også en indtægtskilde. Det der med SMS

Nu mener jeg altså ikke, at DR P4, tager penge for SMS stemmerne til
Dansktoppen.

Nu skal man jo være lidt forsigtig, når man sammenligner TV kanaler, og da
specielt, når det sker på tværs af landegrænser. Tyskerne har jo adskillige
kanaler, som på ingen måder, støttes af hverken stat, eller licens. Men det
er uden tvivl også en del lettere, at være commerciel kanal, i et land med
mere end 80 millioner mennesker, end i Danmark, så der kan man jo godt binde
an på et smallere publikum. Når man ikke er bundet på hænder og fødder, som
F.eks DR... Kan de jo vise det, som deres seere vil se. Dertil kommer så, at
tyskerne vist er meget længere fremme, med Pay pr view, end vi er herhjemme.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-01-07 18:32

> [...]
> er uden tvivl også en del lettere, at være commerciel kanal, i et land med
> mere end 80 millioner mennesker, end i Danmark, så der kan man jo godt

SV: Det er så ikke helt rigtigt Benny. Tyskerne har rigtigtnok et større
befolkningsunderlag, ja. Men vi skal lige huske at de så også har en del
flere sendetimer via mange flere delstatsdækkende kanaler. Og yderligere en
regionalinddeling ligesom Danmark. Så i forhold til indbyggertal er det ikke
bare at sige 85 millioner kontra 5½ million. Der er flere tyskere, men de
har også flere kanaler at betale til. Her taler jeg altså om
public-service-kanaler.
Du kan nok se at hvis een person har en kanal at betale til og 10
personer har 10 kanaler at betale til. Ja, så går det lige op. Så, Benny,
tyskerne har ikke i den grad du lægger op til, en kæmpe fordel af at være
flere indbyggere.
Jeg vil give dig ret, hvis danskere og tyskere hver kun havde 2 kanaler
med ens antal sendetimer at betale, så ville tyskerne selvfølgelig have en
kæmpe fordel af at være 16 gange så mange som os. Men du kan tro at de har
mange sendetimer at skulle betale. Prøv at tælle kanalernes sendetimer
sammen, jeg kan love dig at du kommer op på et højt tal. Så der er det altså
ingen fordel, at de er så mange mennesker. Det skal vi lige huske, Benny.

Når man ikke er bundet på hænder og fødder, som F.eks DR... Kan de jo vise
det, som deres seere vil se. >

SV: Det er ikke helt rigtigt, Benny. Du kan tro at public-service-kanalerne
er bundet på hænder og fødder angående hvad de skal sende. Der er ligefrem
omtale af at de skal sende forskellige musikshow af hver især forskellige
musikgenrer. Og der står også at alle showene skal være af høj kvalitet.
Angående de mange dyreprogrammer og natur- og landskabsprogrammer kan jeg
sige at det står der også noget om at de skal sende. Så jeg tror nok at de
er mere bundet end dansk tv.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-01-07 23:31

"Åge Halldorsson" <aa.hfjerndet@somstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:459e8a53$0$3544$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> sige at det står der også noget om at de skal sende. Så jeg tror nok at de

Åge, du skal læse hvad der står... ...
Jeg kendte ikke dit program, dermed, heller ikke kanalen, så om den er PS,
har jeg ingen ide om.... Det jeg skrev om, var en kanal, uden de bindinger,
som en PS kanal har... Som derfor ikke behøver sende bredt, men bare til den
egne seere, som jo så i sagens natur, betaler for at få lov til at se
kanalen.

Har ingen ide om, hvor mange kanaler de har, hverken PS eller ikke PS....
Men at de har en del, var jeg klar over.

M.V.H....Benny..

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 02-01-07 18:50

Benny Mortensen wrote:
> [...]
> show'et vises... Men de beløber kan jo være meget forskellige, alt
> efter, om det er noget de selv har skrevet, eller om de optræder, med

Det er kun komponist og tekstforfatter ( og arrangør ) der får royalties af
musikken, fra KODA. Musikerne kan få royalties fra Gramex for at fremføre
nummeret på DR - men det er så latterligt et lille beløb at det næsten er
til at græde over.
Rent bortset fra det så er der overenskomster mellem kunstnernes
fagforeninger og tvstationerne, og som med alt andet skruebrækkeri, så har
man et problem som medlem af en fagforening, hvis man arbejder gratis.

Flying Hotdogs

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 01-01-07 03:52

Åge Halldorsson wrote:

> Ved nogen her hvordan det hænger sammen ?

Ved ikke hvordan det hænger sammen i Tyskland men her hjemme er der en
minimumstarif for hvad musikere og andre kunstnere skal have for at optræde
på tv.

http://www.dmf.dk/files/Tarif_april_2007-2008.pdf

I timer indregnes prøver, makeup, ventetid o.s.v. oftest 6-8 timer for bare
et enkelt nummer.
Denne tarif er MINIMUM og gælder kun musikere, som er medlem af Dansk
musiker forbund, blot som eksempel.
Enhver kunstner kan kræve nøjagtig det beløb vedkommende mener han/hun er
værd for tvstationen/programmet.
Der er ingen kendte musikere der optræder kun for "reklameværdiens skyld".
Deres navne er med til at sælge showet for tvstationen og det koster
selvfølgelig.

Flying Hotdogs

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-01-07 13:14

Flying Hotdogs skrev:

> Der er ingen kendte musikere der optræder kun for "reklameværdiens
> skyld". Deres navne er med til at sælge showet for tvstationen og
> det koster selvfølgelig.

Var der ikke noget med, at amerikaneren Shania Twain for nogle år
siden optrådte næsten gratis i et DR-program, fordi det var en del af
hendes promotionarbejde?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 02-01-07 18:29

Peter Brandt Nielsen wrote:
> Var der ikke noget med, at amerikaneren Shania Twain for nogle år
> siden optrådte næsten gratis i et DR-program, fordi det var en del af
> hendes promotionarbejde?

Jo, Betalt normal takst af DR og toppet op af hendes pladeselskab.

/ Flying hotdogs

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-07 16:10

> Ved nogen her hvordan det hænger sammen ?

Jeg vil starte med at sige Tak til Åge for de oplysninger du kommer med, for
jeg kan godt bruge dem.

Ang. spørgsmålet som jeg ikke kender det rigtig svar på, men jeg tror at de
optræder gratis da det giver dem en slagst reklame for dem selv.

Det er nok fordi vi ikke har sådan nogle professionelle tv-shows her i lille
Danmark da kunsterne er pengegriske og det har vi ikke råd til.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 01-01-07 16:57

kimila wrote:
> Ang. spørgsmålet som jeg ikke kender det rigtig svar på, men jeg tror
> at de optræder gratis da det giver dem en slagst reklame for dem selv.

Det tvivler jeg så voldsomt på. Jo større navn jo mindre chance er der for
de optræder uden deres vanlige honorar. Det er jo et scoop for et tvprogram
at kunne reklamere med et stort navn.

> Det er nok fordi vi ikke har sådan nogle professionelle tv-shows her
> i lille Danmark da kunsterne er pengegriske og det har vi ikke råd
> til.

I forhold til mange andre lande er kunstnerne her i landet, ret moderate i
deres honorarkrav.
Her i landet er der en besynderlig holdning til det at tjene penge på at
have et talent indfor en kunstart. Det er en tendens til at "man" forventer
at kunne få dygtige mennesker til at arbejde gratis, hvilket jeg finder
besynderligt.
Jeg ville da ikke arbejde gratis hverken nytårsaften eller nogen som helst
anden dag ( medmindre det var ren velgørenhed, som jeg vel at mærke selv
vælger at deltage i.) Har en arbejdsgiver brug for mit arbejde, så må
pågældende arbejdsgiver betale for mit arbejde.

Et tvprogram, der tjener rigtig mange penge ind til tvstationen, bør vel
også honorere de mennesker som qua deres arbejde gør showet til en succes,
hvad enten det er lysmanden, kabelslæberen eller kunstneren.

Flying Hotdogs

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-07 17:40

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville da ikke arbejde gratis hverken nytårsaften eller nogen som helst
> anden dag

SV: Det skal du da heller ikke, men hvis vi havde den slags tv-show i
Danmark burde du optræde gratis, for din egen skyld. Du kan betragte din
deltagelse i et sådant landsdækkende show som ren gratis reklame for alle
dine andre koncerter resten af året. Altså en slags reklamespots på 2 gange
3 minutter, som du får kvit og frit. Andre annoncører betaler dyrt for
tv-reklamer.
De har så meget gavn af deltagelse i disse show at det ikke kan
beskrives. De optræder både på lands-tv og regional-tv i Tyskland og bliver
ufatteligt kendte. Tror du virkelig at de vil tjene deres eget bedste ved at
sige at de IKKE vil optræde gratis i et sådant show? - Hvordan skulle de så
blive kendte og få lands-gennembrud blandt 100 millioner tyskere.
Hvis i danske musikere ser anderledes på det, så er det da jeres egen
hvis i kun kan leve halvtids af det. I skyder jer selv i foden. Men det har
i selvfølgelig også lov til.

Hvis jeg boede i Tyskland og havde et orkester og SILVESTERSTADL spurgte om
jeg ville spille gratis nytårsaften, ja så kunne jeg da ikke i min vildeste
fantasi finde på at sige nej. jeg ville juble og skrige af glæde og tænke;
hurrahhhh jeg skal spille for 100 millioner tyskere. Og jeg ville blive
interwiewt og kunne fortælle lidt om orkesteret direkte til 100 millioner
folk. Vorvvvv mannner. Jeg kummer til at sælge hundrede tusinder cd-er og
får hundredevis af arrangementer. Jubiiiiii hurrahhhhh.
Ville du bare sige; nej jeg vil ikke spille gratis. jeg er liglad med 100
millioner folk

Jeg kan så forstå at hvis det var dig ville du sige nej, jeg vil ikke spille
gratis i SILVESTERSTADL.

Hvem af os to fik så mest ud af det ?

Hilsen Åge

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 01-01-07 23:08

Åge Halldorsson wrote:
> Ville du bare sige; nej jeg vil ikke spille gratis. jeg er liglad med
> 100 millioner folk

Ja, jeg ville sige nej. Hver eneste af de gæster i hallen og tvseere betaler
kassen for at se det show - hvorfor skulle jeg forære min løn væk, bare for
at tvstationen bliver rigere? Min forretning er ikke "Palle Ibs gavebod",
men en seriøs forretning som jeg forventer at arrangører tager seriøst. Jeg
har ikke knoklet i herre mange år for at blive god til det jeg gør, bare for
arbejde gratis for nogle af de mest velhavende institutioner i landet.
Hvorfor skulle jeg arbejde gratis, mens den kunstner der kommer få minutter
senere i programmet tjener kassen? Hvorfor skulle jeg arbejde gratis? -
arbejder du gratis når du går på arbejde? Bliver du lige et par timer eller
5 ekstra uden løn, bare fordi din chef skal bruge din arbejdskraft? Nej,
vel? Hvis det betyder en stor indtjening for din arbejdsgiver at du
arbejder, så må du jo også være berettiget til at få en del af den
indtjening. Det er ikke anderledes for kunstnere.

Da jeg var 16 ville jeg frivilligt og stjernelykkelig spille for en kasse øl
og tilskud til transporten hvor som helst i verden, bare der var nogen der
gad høre på mig, men i dag - knagme nej. Jeg lever af min musik, Løfter om
fremtiden samt goodwill er ikke gangbar mønt nede i supermarkedet Der er så
mange andre end netop musikere, der tjener kassen på musik.
Pladeselskaber vil ofte betale for at få deres musikere på tv- og den
ordning er okay for mig, bare musikere får løn for sit arbejde.For det ER et
arbejde at være musiker, selvom mange - som du - tror man gør det for sjov.

> Hvem af os to fik så mest ud af det ?

Det gjorde du på kort sigt, jeg på langt sigt - du ville nemlig ALDRIG
efterfølgende kunne få noget som helst honorar for optræden på tv, på nogen
tvstation i Europa, når du først har spillet gratis til sådan et
gigantarrangement ( som jo ikke er en indsamling til velgørenhed) De selv
samme tvstationer ville brække sig af grin og sparke dig ud, når du kom med
din nye CD og vil have dem til at købe koncerter. De selvsamme tvstationer
vil forvente at du stiller op til quizzer og jeg-ska-gi-dig-ska-jeg , uden
at få en klink for det, for det plejer du ikke O.s.v.
Hvis man som musiker driver en seriøs forretning, forhandler man seriøst,
med seriøse forretningspartnere. Landsdækkende tv er jo ikke lokalradio
Nibenitten befolket af entusiatiske frivillige, men professionelle mennesker
der ved hvad der skal til og hvad det koster.
Opfører man sig i den profesionelle sammenhæng som en overbegejstret
teenager, tager de rø... på en.

Flying Hotdogs

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-07 09:25

> [...]
> mennesker der ved hvad der skal til og hvad det koster.
> Opfører man sig i den profesionelle sammenhæng som en overbegejstret

Jeg vil gerne støtte den holdning som Flying Hotdogs udfolder. Jeg spillede
for år tilbage i et amatørrockband med stjernedrømme, og vi skulle pukle som
ind i h...... for at få bare udgifterne dækket. Tingene blev lidt nemmere i
de tilfælde hvor vi havde spillet på et spillested før, men hovedreglen var
at man måtte tage til takke med stort set hvad man kunne få og det var ikke
ofte meget lidt. For lige at runde dette hjertesuk, om ikke at betragte
kunstnere, i almindelighed, som excentriske filantroper der bare skal være
glade, for at der er nogen der gider, at beskæftige sig med deres værker,af,
så vil jeg sige at når sommerens gratiskoncerter, Grøn Koncert, koncerterne
på 5-øren osv. osv, var ovre var det s´gu ikke til at drive kongens mønt ud
af spillestederne fordi de sagde at publikum ikke ville betale indgang når
nu sommeren var gået med at lytte til gratis musik.

--
Ib der spillede Musicman Stingray fra før Ernie Ball klistrede deres navn
på.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-07 17:19

> [...]

for
> arbejde gratis for nogle af de mest velhavende institutioner i landet.

SV: Jeg taler kun om tv. Din grtis deltagelse i et sådant show kunne jo
betyde at du ikke behøvede at knokle så meget for at blive kendt. Du bliver
kendt med et "knips". Og slipper for at knokle så meget.

> Hvorfor skulle jeg arbejde gratis,

SV: For at blive kendt med et "knips" og slippe for at knokle så meget for
at blive kendt. Simpelthen for at slippe nemmere om ved dit arbejde. Er det
ikke skønt at slippe for at knokle så meget??? - se dog stort på at tv
tjener. Du tjener jo også selv på det.

> ville brække sig af grin og sparke dig ud, når du kom med
> din nye CD

SV: Det er da i hvert fald det eneste du kan være sikker på IKKE vil ske.
Hvis en af dine tidligere gratis tv-optrædener har betydet at du har haft
stor cd-salg, så ser tv-stationen jo kun en stor interesse i at benytte dig
i showene. Disse show`s musik-deltagere er de samme om om igen. de satser
udelukkende på de store kendte navne i show efter show.
Når tv-stationerne endelig har fået et orkester gjort kendt og borgerne
har taget vel imod orkesteret, så er det da logisk at showene vil kontakte
dig igen og igen. det kræver publikum simpelthen.
Hvis Danmark havde haft slager-show og hvis disse show havde gjort Kandis
kendt og populært, så er ingen nok i tvivl om at vi om og om igen ville se
Kandis i alle danske slager-show. Vi kan ligesom gætte os til at publikun
ville se meget negativt på hvis showene sparkede dem væk.
Den slags show er jo populære fordi de bruger de populære kunstnere. Hvis
de ikke gjorde det, så var showene jo ikke populære. Så det skal du ikke
være bange for.

Hilsen Åge

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 02-01-07 18:43

Åge Halldorsson wrote:

> SV: For at blive kendt med et "knips" og slippe for at knokle så
> meget for at blive kendt.

For mig er det ikke et mål at blive kendt, men at kunne leve af det jeg
holder allermest af.
Leve både i dag og i morgen o.s.v. Gratisoptræden på tv er ligesom at tisse
i bukserne for at holde sig varme. Man får sine 15 minutters berømmelse og
derefter er man en gammel nyhed på tv OG har dermed ødelagt sine muligheder
ude på spillestederne.
Glem det , Åge det er mange år siden man blev rig og berømt af at komme på
tv.

> SV: Det er da i hvert fald det eneste du kan være sikker på IKKE vil
> ske.

Vrøvl, selvfølgelig ville de det. I dag er udskiftningen af nyopståede
stjerner så hurtig at langt de fleste af dem aldrig når mere end en single,
derefter er der ingen arrangør der vil røre dem med en ildtang.
Hvor mange er det lige der er tilbage på salgshitlisterne og
koncertplakaterne af de sangere der har vundet diverse tvshows, som Stjerne
for en aften, Scenen er din , Popstars o.s.v?

>Hvis en af dine tidligere gratis tv-optrædener har betydet at du
> har haft stor cd-salg,

Der er ingen nye danske kunstnere der har et nævneværdigt CDsalg mere.
Og det tager kun 2-3 måneder så er de glemt.

> og borgerne har taget vel imod orkesteret, så er det da logisk at
> showene vil kontakte dig igen og igen. det kræver publikum simpelthen.

Tror du selv på det? Jeg vil tro at seerne vil have samme holdning til
at gense et orkester igen og igen, som NG'en meder.tv har til at se Annette
Heick på skærmen igen og igen.

> Den slags show er jo populære fordi de bruger de populære
> kunstnere.

I Tyskland, ja men ikke i DK

Flying Hotdogs

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-07 20:26

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> I Tyskland, ja men ikke i DK
>
> Flying Hotdogs
_____

og det var sån set og Tyskland jeg mente.

Men hvis dansk tv havde kørt samme hårdtpumpede slager-koncept som de gør i
Tyskland med den samme syndflod af slager-show og hvor der altid medvirker
de samme og de samme kunstnere om og om igen uge efter uge, så tror jeg ikke
der er meget tvivl om at danskere er påvirkelige i akkurat samme grad som
vore naboer.
Det er kun fordi vi slet ikke kender den kultur. Mange danskere aner slet
ikke hvad vi taler om. Hvis vi blev udsat for den slagerkultur fra dansk tv,
på samme måde som tyskerne bliver det fra tysk tv, så ville vi reagere på
samme måde. Og tage det til os. Ingen tvivl om det. Vi ville se det lige så
meget som tyskerne. Vi ville købe lige så meget af musikken. Vi ville
deltage lige så meget i show`ene. Tro mig.
Hvorfor skulle vi dog også reagere anderledes?. Det er der intet
fornuftigt i. Jo, måske at du ikke ønsker at vi ville reagere på samme
måde. Men det kan jo ikke bruges til noget. Vi er et vestligt land ligesom
Tyskland. Anderledes stillede det sig sikkert hvis vi var et arabisk land.
Men vi har altså mest tilfælles med tysk kultur end med arabisk kultur
(endnu da).

Mange ønsker nok også at vinde 10 millioner, men det betyder jo heller
ikke at man gør det.

Hilsen Åge

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-01-07 21:27

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> efter uge, så tror jeg ikke der er meget tvivl om at danskere er
> påvirkelige i akkurat samme grad som vore naboer.

Har været prøvet men det gik ikke helt som forventet (Dansktoppen, Eldorado
etc)

Slager-konceptet (som du kalder det) er tyvstjålet fra det tyske
ølhaller/-kultur og har eksisteret i et par menneskealdre
Oktober festen i München har llige være afholdt for 173. gang
http://www.oktoberfest.de/en/index.php

Ideen med ølfester har været forsøgt kopieret i Danmark (fx på Bakken) og et
par restaurationer i København uden dog at slå igennem (heldigvis)

Egentlig ville hellere have indført dele af den franske kultur mht små
cafeer/restaurationer samt andre små listige (spille)steder

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-07 21:58

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Har været prøvet men det gik ikke helt som forventet (Dansktoppen,
Eldorado
> etc)
__________________

Det gik da glimrende. De sjældne gange vi har haft sådan nogle show har de
haft kanon-mange seere. Vi har f.eks. haft´"Dansk poplic-service" på DR TV,
med Jørn Hjorting og der har været slagershow m. Birthe Kjær og peter West
som showmastere. Så det er en vældig succes i Danmark.
Tro mig når jeg siger at der er flere seere til slagermusik end til
afrikansk jungletrommemusik og metal-punk og hvad det alt sammen hedder.

Hilsen åge

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-01-07 22:05

Åge Halldorsson wrote:

> Det gik da glimrende. De sjældne gange vi har haft sådan nogle show
> har de haft kanon-mange seere

Kan du dokumentere seerantallet?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Lars Jensen

Dato : 02-01-07 23:37

Peter Lykkegaard skrev:

> Kan du dokumentere seerantallet?

Er Paven islamist?

> - Peter

Lars B

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-01-07 23:58

Lars Jensen wrote:

> Er Paven islamist?

Hvis man er lidt vaks så kan man få lidt info ud af Gallup

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-01-07 23:54

Peter Lykkegaard wrote:

> Kan du dokumentere seerantallet?

Med kanon mange seere så burde programmet vel være i stand til at slå fx
Matador?
http://tvm.tns-gallup.dk/tvm/pm/default.htm

Under halvdelen af de seere Matador kunne trække ....
Såehh det var sgu ikke noget der lagde Danmarks gader øde

Flere seertal

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-01-07 16:39

> Kan du dokumentere seerantallet?
>
> - Peter
________

Det er jo nogle år siden, så det er jo ret svært.

Og det er jo sån set meget belejligt for tv-stationerne. Ingen kan længere
finde tallene, så det er nemt at sige. "æv bæv , der var ingen der så dem.

Grunden til at de ikke ønsker at starte den slags show, må derfor være
rædsel over at se for gode seertal.

Jo den slags show er meget populære.

Hilsen Åge

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-01-07 10:29

Åge Halldorsson wrote:

> Det er jo nogle år siden, så det er jo ret svært.

Det tog mig ca ti minutter at finde tallene hos Gallup
http://tvm.tns-gallup.dk/tvm/pm/default.htm

> Og det er jo sån set meget belejligt for tv-stationerne. Ingen kan
> længere finde tallene, så det er nemt at sige. "æv bæv , der var
> ingen der så dem.

Pladder

> Grunden til at de ikke ønsker at starte den slags show, må derfor være
> rædsel over at se for gode seertal.

Troll

> Jo den slags show er meget populære.

Ja så undrer det mig sgu såre at der ikke bliver tæppebombet med
schlager-show på de reklamefinasierede TV-kanaler i stedet for den
genudsendelser, b-film, underlødige serier samt det ene reality show der er
værre end det andet
Kan du ikke skrive til TV3 samt MTV og forelæg dem dine tanker?
Det må være det rene guf for dem - egentlig utroligt at de ikke har fundet
på at lave en ren schlager kanal på TV2 for mange år siden - det ville
sagtens kunne finansiere resten af deres kanaler og samtidig leve rigtigt
fedt at de massive reklameindtægter der vil komme i strømme på størrelse med
Niagara

Eller måske ikke ...

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-07 12:16

> Det tog mig ca ti minutter at finde tallene hos Gallup
> http://tvm.tns-gallup.dk/tvm/pm/default.htm

Uha, nu introducerede du fakta i debatten. Det går altså ikke Peter, du
risikerer jo at aflive Åges bedste tvangstanker om at schlagermusik er
populært. Nå nej, han er faktaresistent, så faren er nok ikke så stor :)

> Troll

Det var du længe om at regne ud

> [...]
> fedt at de massive reklameindtægter der vil komme i strømme på størrelse

Både fakta og logik på én gang? Du taber målgruppen her

/Alex

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-01-07 12:30

Alex Linaa wrote:

> Både fakta og logik på én gang? Du taber målgruppen her

Jeg var opstemt et kort øjeblik
Beklager det skal ikke gentage sig :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-01-07 16:52

> [...]

> fedt at de massive reklameindtægter der vil komme i strømme på størrelse

_______________________

Hej Peter

Det er ret umuligt at banke megen fornuft ind i tv-stations-ledelserne. De
har ikke megen føling med folkestemningen. Et eksempel er at TV2 har startet
en kanal som hedder "TV 2 News". Den har vist at at være en total fiasko.
Hvis man kigger på seertallene viser de "nul nul nul og nul ud for mange
klokkeslet". Når der er flest seere er der vist omkring 5-6 tusinde.
Det er jo rablende vanvid.
Det var et eksempel på at de lever i deres egen forestilliongsverden om
hvad vi vil have. Disse "høje" evnede ikke engang at gennemskue at det
aldrig kunne gå. At seertallene ville tælles under 5.000 og tit under 1.000.
Men o.k., ønsker de at miste deres penge på fiasko-projekter, så må de da
selv om det. Jeh kunne have advaret dem før de startede, så havde de haft
deres penege i behold. Nu har de mistet dem. Det er der da ikke megeet
fornuft i. Så kunne de da have sendt pengene til mig i stedet for.
Det jeg vil frem til er. Nej, Thomas, det er umuligt at forklare dem
noget. De forstå kun sig selv og at miste deres penge.

Hilsen Åge

Fra : Carsten Jorgensen

Dato : 04-01-07 23:12

> [...]
> Det jeg vil frem til er. Nej, Thomas, det er umuligt at forklare dem
> noget. De forstå kun sig selv og at miste deres penge.

Hej Åge,

Jeg tror ikke du har meget forstand på hvordan økonomien hænger sammen på en
Tv kanal som TV2 News. Antallet af seerer hænger ikke direkte sammen med
indtægterne..

I dette tilfælde betaler TDC Kabel TV og andre udbydere af kabel TV /
Antenneforernniger jo for at få lov at have TV 2 news i deres kanal
sortiment...

/CJ

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-01-07 18:37

"Carsten Jorgensen" <cj@sport.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Åge,

> I dette tilfælde betaler TDC Kabel TV og andre udbydere af kabel TV /
> Antenneforernniger jo for at få lov at have TV 2 news i deres kanal
> sortiment...

____

SV: Hej Carsten.

Du tænker altså ikke langt nok, Carsten. Der er nok ikke mange tegn i sol og
måne på at de kan forvente at TDC KabelTV kunne drømme om at fortsætte
betalingen, når de får forelagt nul antal lyttere.
Det ville der i hvert fald ikke forretnings- og indvesteringsmæssigt
være megen fornuft i. Normalt skulle man jo gerne have noget ud af en
investering.
I modsat fald vil jeg da åbne op for at investeringsdygtige kapitalfonde
kan få lov til at investere i mine briller og mit armbåndsur og min
kaffemaskine og måske brødristeren
Jeg kan dog ikke love nogen som helst form for afkast. Hvor mange vil
investere ? - Henvend jer her nu.

Hilsen Åge

Fra : Carsten Jorgensen

Dato : 05-01-07 20:49

"Åge Halldorsson" <aa.hfjerndet@somstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:459e8baf$0$3562$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> kaffemaskine og måske brødristeren
> Jeg kan dog ikke love nogen som helst form for afkast. Hvor mange vil

Hej Åge,

Som sagt har du ikke forstand på disse ting - så lad venligst være med at
udtale dig. Ved du f.eks hvor lang tid aftalen mellem TV2 News og TDC
løber - nej vel..

Kunne du ikke komme med lidt fakta - i stedet for at komme ud hvor du ikke
kan bune.

Hilsen

Carsten

1

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-01-07 21:16

> Som sagt har du ikke forstand på disse ting - så lad venligst være med at
> udtale dig.

SV: Nej, ikke den slags investering. Jeg har altid investeret i noget som
gav afkast og ikke en tv-station som har nul seere.
Der kommer jo en dag hvor aftalen udløber. Så kan man selvfølgelig
genforhandle en ny aftale, på baggrund af nul seere. Jojo, det er stærke
kort man har på hånden. Hihi

Det er satans nok, der er ingen som har henvendt sig angående anparter i min
brødrister. Jeg kan ellers tilbyde nul afkast og en tør skive franskbrød som
udbytte. I moderne investeringsterminologi må det da være alle tiders fidus,
nemlig noget som man intet har ud af. Hehe
Det må da være noget for dig Carsten. En investering lige efter din smag,
nemlig noget som du intet har ud af.

Hilsen Åge

Fra : Carsten Jorgensen

Dato : 06-01-07 11:54

"Åge Halldorsson" <aa.hfjerndet@somstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:459eb0d4$0$1382$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> nemlig noget som man intet har ud af. Hehe
> Det må da være noget for dig Carsten. En investering lige efter din

Åge,

Du er ude i ren tågesnak, det kunne jo f.eks vre at en TV kanal (TV2 News)
laver noget for en anden kanal (TV2) i samme gruppe. Og TV2 som samlet hele
faktisk får mere ud af det...

Nå - ikke mere fra mig i denne diskussion - jeg gider ikke diskutere på dit
brødrister niveau.

Hilsen

Carsten

Fra : Lars Jensen

Dato : 07-01-07 12:09

Åge Halldorsson skrev:
> "Carsten Jorgensen" <cj@sport.dk> skrev i en meddelelse

> Det må da være noget for dig Carsten. En investering lige efter din smag,
> nemlig noget som du intet har ud af.

Endnu engang beviser du Åge, at du går efter manden, og ikke bolden, når
din forstand ikke rækker til saglig debat, og fakta...

Sørgeligt.

> Hilsen Åge

Lars B

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-01-07 17:29

> [...]
> fedt at de massive reklameindtægter der vil komme i strømme på størrelse

Hvordan kan det undre dig ????

Gamle serier, er meget billigere at sende, end musikprogrammer.

M.V.H....Benny..

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-01-07 19:33

Benny Mortensen wrote:

> Hvordan kan det undre dig ????

Reklamefinansierede kanaler tjener penge på at vise reklamer mod så udgifter
som muligt
Men for at få høje reklameindtægter så skal man have høje seertal på de
tidspunkter hvor reklameblokken sendes

> Gamle serier, er meget billigere at sende, end musikprogrammer.

Gamle serier giver ikke høje seertal
I følge Åge vil schlagerudsendelser give høje seertal

Hvad er bedst?
Kvalitetstv og høje seertal
Udgifter 9.000.000
Omsætning 10.000.000

Skodtv og lave seertal
Udgifter 900.000
Omsætning 1.000.000

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-01-07 19:26

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du dokumentere seerantallet?
>
> - Peter

Jamen hvorfor skulle der ikke være det. Det er da populære mennesker, så alt
andet, ville da undre mig.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-01-07 14:00

"Åge Halldorsson" <aa.hfjerndet@somstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:45993860$0$852$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> folk. Vorvvvv mannner. Jeg kummer til at sælge hundrede tusinder cd-er og
> får hundredevis af arrangementer. Jubiiiiii hurrahhhhh.

Jeg tror nu også, jeg ville have taget imod tilbuddet med kyshånd..... Hvis
jeg havde et forholdsvist ukendt band.... Eller var i en down periode, for
det har da virkeligt chancen for at gøre noget ved ens pladesalg....

Var jeg et rimeligt HOT navn, kunne det da godt være, at jeg ville takke
nej, og forlange en passende betaling.

Men set i det lys, at der er 100 Millioner Tyskere, og var der bare 1 %, som
kunne lide min musik... Det ville i salgstal, svare til næsten 20 % af den
Danske befolkning... Så jeg tror jeg ville betragte det, som en investering
i fremtiden.... Og endda en af de mere risikofrie, for om ikke andet, fik da
da en god middag, og måske en drink eller to, og muligheder for at møde en
masse mennesker, jeg ellers ikke ville have haft chancen, for at få i tale,
under normale omstændigheder.

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas

Dato : 02-01-07 15:13

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Men set i det lys, at der er 100 Millioner Tyskere....

Et sted mellem 82 og 83 millioner mener du

Mvh. Thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-07 17:30

"Thomas" <Thomas.elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Et sted mellem 82 og 83 millioner mener du
>
> Mvh. Thomas
______________

100 millioner tysktalene.

Heraf:
85 millioner i Tyskland
8 millioner i Østrig
5 millioner i Svejts
En halv million i Sydtyrol

De største slagermusik-show er eurovisions-programmer. De sendes samtidig i
disse lande.

Fra : Max

Dato : 02-01-07 17:42

Hej Åge

> 85 millioner i Tyskland
> 8 millioner i Østrig
> 5 millioner i Svejts
> En halv million i Sydtyrol

Og 1 på Fur :)

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-07 20:27

> Og 1 på Fur :)
_____

Ja, altså ialt 98,5 million og en. For at være helt præsis.

Fra : Max

Dato : 02-01-07 20:25

Hej Åge

>>> 85 millioner i Tyskland
>>> 8 millioner i Østrig

> _____
>
> Ja, altså ialt 98,5 million og en. For at være helt præsis.

Forøvrig, hvor ligger sydtyrol ?

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-07 21:30

> Forøvrig, hvor ligger sydtyrol ?

> Mvh Max

____________

Sydtyrol er en slags delstat som ligger mellem Østrig og Italien. Den er
tysktalende og optræder i tysk sammenhæng som en slags stat. Når
Eurovisionen sender Slager.melodiGrandPrix bliver det f.eks. sendt på
public-servi-tv-stationerne i Tyskland, østrig, Schweiz (det tuysktalende
område) OG i Sydtyrol.
Det har tidligere været en del af Østrig, men p.g.a. "visse"
omstændigheder mistede de dette område til italien.
Sidste år var der en hulans ballade med Italien fordi Østrig havde sagt at
de opfattter sig som beskytter af Sydtyrol. Italien var i den grad
utilfredse med at Østrig blandede sig i Italienske forhold. Det har der
været flere programmer i DR om.
Sydtyrol har et udstrakt selvstyre. Måske kan vi sammenligne det lidt med
Færøerne i forhold til Danmark. Sydtyrol ER italiensk, men de opfatter sig
som hørende under Østrig. Det østrigske tv lader også som om området hører
med til Østrig. regional-tv-indelingen i Østrig tager Sydtyrol med under
Tyrols regional-tv.

Jeg fandt lige lidt her
http://www.dr.dk/P1/orientering/indslag/2006/02/09/183146.htm

og se nederst på denne side
http://www.dr.dk/P1/orientering/indslag/2006/02/09/183146.htm

Min computer laver lidt koks nu. Jeg sender dette nu før min computer går
ned. Men du får lige lidt mere om et øjeblik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-07 22:00

"Åge Halldorsson" <aa.hfjerndet@somstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:459abfa8$0$1332$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

__________

Det kan du finde ud af ved at rejse derned. Det er et meget populært
ferieområde. 50% af alle østrigs turister ferierer i deres område af Tyrol
eller i Kærnten.
http://www.in-italia.dk/regionr_29.asp

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 02-01-07 22:17

Hej Åge

> Det kan du finde ud af ved at rejse derned. Det er et meget populært
> ferieområde. 50% af alle østrigs turister ferierer i deres område af

Det kan da være jeg gør det, det ville passe mig fint at tage til
Italien og nøjes med at tale tysk, italiensk er ikke min stærke side :)

Du skal have tak for at du gad forklare mig tingene, så blev
man da lidt klogere idag.

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-01-07 18:04

"Thomas" <Thomas.elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Et sted mellem 82 og 83 millioner mener du
>
> Mvh. Thomas

Jo det er nok mere rigtigt... De 100 er nok lidt over målet.... Men så på
den anden siden, bliver det nemt hentet hjem igen, da tyskerne ikke er
bundet af en bestemt musikstil, så rent musikalsk, tæller hver tysker næsten
for 1,5... Hvor en Dansker kun tæller for 0,8...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-01-07 16:55

> [...]
næsten
> for 1,5... Hvor en Dansker kun tæller for 0,8...

_____

Går ud fra du mener minus 0,8

Angående 100 millioner tyskere, kan jeg sige at det rigtige er 100 millioner
tysk-TALENDE. De taler jo tysk i fire lande. Tyskland, Østrig, Svejts og
Sydtyrol. Når ja, også Liechtenstein.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-01-07 18:45

"Åge Halldorsson" <aa.hfjerndet@somstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:459d2245$0$94108$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]

millioner
> tysk-TALENDE. De taler jo tysk i fire lande. Tyskland, Østrig, Svejts og

Når der står 0,8.... så er det jo altid minus, for det er jo mindre end
1.... Ikke sandt...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-01-07 18:39

> Når der står 0,8.... så er det jo altid minus, for det er jo mindre end
> 1.... Ikke sandt...
>
> M.V.H....Benny..

____

Århhh ja, undskyld

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-07 17:26

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Var jeg et rimeligt HOT navn, kunne det da godt være, at jeg ville takke
> nej, og forlange en passende betaling.

SV: Men så ville du samtidig trække bundproppen ud og så går det kun nedad.
Et navn som er blevet HOT, vil kun opnå at blive mindre og mindre HOT. Man
skal simpelthen vedligeholde sin kendt-hed, ved at være på tv konstant.

> [...]
> da en god middag, og måske en drink eller to, og muligheder for at møde en
> masse mennesker, jeg ellers ikke ville have haft chancen, for at få i

SV: Men vi ved egentlig stadig ikke om de får, eller ikke får betaling. Det
kunne altså være virkelig interessant at vide.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-01-07 19:23

"Åge Halldorsson" <aa.hfjerndet@somstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:459a8668$0$13960$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
Det
> kunne altså være virkelig interessant at vide.

Hej Åge...

Nej, det er der for så vidt ikke den store risiko ved.... Diverse
arrangører, ved godt, hvem der sælger billetter, og hvem der ikke gør. Det
er sådan set det, som det hele drejer sig om, for arrangøren... Set fra hans
side, så skal der sælges et antal X billetter, så balancerer regnskabet....
Derefter, giver det overskud.

Så de store navne, trækker ikke proppen ud, de gør show'et muligt.... For
uden dem, No Show, for det ville ikke kunne balancere.

Jeg tror nu heller ikke, der er mange deri, der optræder helt gratis, men
det er så en anden snak.

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas

Dato : 02-01-07 15:12

> [...]
> får hundredevis af arrangementer. Jubiiiiii hurrahhhhh.
> Ville du bare sige; nej jeg vil ikke spille gratis. jeg er liglad med 100

Nu er der så "kun" omkring 82-83 millioner indbyggere i tyskland - Og det
er nok meget tvivlsomt at hele befolkningen sidder og ser et program med
schlager musik (De fleste ville nok rent faktisk holde sig langt væk fra den
kanal) - Så mon ikke 5-10 millioner seere er mere realistisk??
Stadigvæk mange mennesker man kan nå ud til - ingen tvivl om det...
Men 100 millioner er altså skudt LANGT over mål, Aage...

Mvh. Thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-07 17:45

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> Ang. spørgsmålet som jeg ikke kender det rigtig svar på, men jeg tror at
de
> optræder gratis da det giver dem en slags reklame for dem selv.

> Med Venlig Hilsen
>
> Kimila.
__________

Det tror jeg faktisk også. Det giver dem ikke bare en slags reklame for dem
selv. det giver dem en
uvurderlig gratis reklame for dem selv. En reklame som kan medføre ekstra
salg af hundrede
tusinder cd-er og massevis af engamementer.

Det er underligt hvis danske musikere ikke vil have gratis reklame. Måske
derfor at den danske
musikindustri kører på pumperne. De kan ikke engang se det fornuftige i at
blive kendt, helt gratis.
Men det må de da selv om. Så kan bare se de tyske show. Men hvad har de ud
af det?

Hilsen Åge