Kartofler i firkant
Fra : Janus

Dato : 29-12-06 00:18

Jeg var ude og spise for et års tid siden og der fik vi sådan en kartoffel
der var skåret ud som en firkant ca. 8cmX8cm og og 2-3 cm høj, den var
skåret ud af en større portion, som et lille kagestykke . Den var kold/
kølig og det var kartofler som på en eller måde var hakket i flager og
bagt... Den var lidt gul og det var som om noget holdt kartoflerne sammen,
jeg ved ikke hvad det kan være, måske æggeblomme. Hovedsagen er at det
smagte skønt og jeg fik naturligvis ikke spurgt nærmere ind til hvordan den
var fremstillet.

Er der nogle der kan hjælpe mig med det?

Fra : Gert Krabsen

Dato : 29-12-06 10:24

Janus wrote:
> [...]
> var fremstillet.
>
> Er der nogle der kan hjælpe mig med det?

Prøv at søg på 'Pommes Anna' - det lyder lidt som dem...

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 31-12-06 21:36

Gert Krabsen skrev:

> Prøv at søg på 'Pommes Anna' - det lyder lidt som dem...

En billedsøgning på "Pommes Anna" - det ser rigtig godt ud:

<
http://images.google.dk/images?q=%22Pommes+Anna%22+&ndsp=20&svnum=10&hl=da&lr=&start=0&sa=N

--
Herluf
- bedre nytår :·)

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 29-12-06 11:44

Janus wrote:

> [...]
> var fremstillet.
>
> Er der nogle der kan hjælpe mig med det?

Som Gert skriver, er der tale om Pommes Anna. Det, der holder sammen på
flagerne er smør. Det smager fremragende, men er ubetinget også den
kartoffelret, der tager længst tid at lave.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Janus

Dato : 31-12-06 13:21