Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Stiende arbejdsløshed i Estland 1997 - 200~
Fra : jimmi1311

Dato : 28-12-06 11:32

Hej Allesammen

Jeg sidder og skriver en samfudsøkonomiopgave om Estland. Jeg har
nogle arbejdsløshedstal der viser at arbejdsløsheden steg fra 1997
til 2000, men jeg kan ikke rigtig finde nogen forklaring på dette.

Er der nogen som har en forklaring på dette og gerne en henvisning til
hvor jeg selv kan finde svaret.

På forhånd tak.

MVH
Jimmi

Ps. hvis dette er den forkerte gruppe, henvis mig venligst til den
korrekte. Jeg har prøvet politik, dog uden nogle svar

Fra : alexbo

Dato : 28-12-06 12:03

"jimmi1311" skrev

>Jeg sidder og skriver en samfudsøkonomiopgave om Estland. Jeg har
>nogle arbejdsløshedstal der viser at arbejdsløsheden steg fra 1997
>til 2000, men jeg kan ikke rigtig finde nogen forklaring på dette.

Jeg har ikke den ringeste anelse, men det var måske en ide at se på antal
beskæftigede.
Uden at vide det kunne jeg forestille mig at A kasser og lign. er en
forholdsvis ny ting i de baltiske lande, måske har de blot fået flere
medlemmer, måske er skellene mellem russere og estlændere ved at udviskes.
Måske er statistikkerne blevet mere pålidelige, end de kommunistiske
skønmalerier.

mvh
Alex Christensen

Fra : Andy

Dato : 27-12-06 15:06

>Er der nogen som har en forklaring på dette og gerne en henvisning til
>hvor jeg selv kan finde svaret.

Jeg fandt de her artikler via google.

http://ideas.repec.org/p/deg/conpap/c009_036.html
http://ideas.repec.org/p/eea/boewps/wp2002-07.html