Hvor meget oksemørbrad??
Fra : Dorthe

Dato : 28-12-06 10:34

Hej,
Hvor meget kød skal vi beregne pr. person?? Vi skal have helstegt
oksemørbrad m. citronbagte persillerødder, rødløgsrelish og
olivenkartoffelmos. Der skal være nok kød!!
Vi skal både have forret og dessert.

Godt nytår,
Dorthe

Fra : Max

Dato : 28-12-06 10:39

Hej Dorthe

> Hvor meget kød skal vi beregne pr. person?? Vi skal have helstegt
> oksemørbrad m. citronbagte persillerødder, rødløgsrelish og
> olivenkartoffelmos. Der skal være nok kød!!

Hvis du kan lave dem med 1 stykke bacon, ja så er 2 per. person
passende, skal du bruge mere bacon, ja så burde 1 per person
være nok. Kik f.eks. på denne opskrift

http://www.sandcastle.dk/Billeder/Opskrift.jpg

--
Mvh Max

Fra : Dorthe

Dato : 28-12-06 10:44

Max skrev:
> [...]
>
> Hvis du kan lave dem med 1 stykke bacon, ja så er 2 per. person
> passende, skal du bruge mere bacon, ja så burde 1 per person

1 oksemørbrad??
Det er ikke bøffer, men helstegt - hvor mange gram regner man med??

Fra : Max

Dato : 28-12-06 10:56

Hej Dorthe

> 1 oksemørbrad??
> Det er ikke bøffer, men helstegt - hvor mange gram regner man med??

Sorry, jeg har lavet tournadoer 2 gange de sidste dage, så jeg tænker
lidt ensporet. Men normalt regner man med 200 g. rent kød pr. person.

--
Mvh Max

Fra : Jan Boegh

Dato : 28-12-06 13:56

Max skrev i 459394c5$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk dette:

> Sorry, jeg har lavet tournadoer 2 gange de sidste dage, så jeg tænker

Der hører ikke bacon til en tournedos. Det er spæk, man vikler med. Men
selvfølgeligt kan røgsmagen fra bacon'en da bidrage med noget, hvis det er
det, man ønsker. Jeg bryder mig personligt ikke om at overdøve smagen fra
mørbraden med røgsmag.

> lidt ensporet. Men normalt regner man med 200 g. rent kød pr. person.

Det var godt nok meget - når der nu skal spises desert og forret. For
normalt spisende mennesker er 150 g. oksemørbrad rigeligt.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Frøperspektiv:
http://jan.boegh.net/Album/Natur/skoven/slides/2006.09.23-12.47.16.html

Fra : mcloud

Dato : 28-12-06 10:58

Hej Dorthe
Man beregner ca 250 gram rent kød pr. person ,når det er kød uden ben.
Så kan du selv finde ud af hvor meget ekstra dine gæster spiser.
godt nytår

--
Mvh.
Kim Rasmussen

Denne mail er scannet med Norton antivirus 2006.

Fra : mcloud

Dato : 28-12-06 15:26

Hej igen
Check lige her :