Kan ikke modtage mail! Hvad betyder???
Fra : maavenz@get2net.dk

Dato : 27-12-06 21:25

Hej der!

Min kone har pludselig fået problemer med at modtage mail. Ja faktisk
kommer der ingen mail frem til hende.
Når jeg forsøger at maile hende får jeg en "Undeliverable mail"
tilbage med flg. forklaring:

Failed to deliver to '<xxxxxxxx@xxxxxx.dk>'
LOCAL module(account mxxxxxx@get2net.dk) reports:
account is full (quota exceeded)

Jeg kan forstå så meget at en ell. anden konto er så fuld at kvoten
er overskredet, men ??????
Når hun åbner sit mailprogram bliver hun konsekvent bedt om at skrive
adgangskoden til kontoen "POP-konto", hviket hun pligtskyldigt gør, og
denne opfordring gentages ca. hvert 2 minut.
Hun har ingen problemer med at komme på nettet.
Jeg kan sagtens sende og modtage til/fra andre.
Vi kører på samme konto, jeg med kabel og hun trådløs med Airport
Express.
Vil blive rigtig glad for lidt bistand til at løse probl.

Bedste hilsner

Mogens

Fra : Morten Lind

Dato : 27-12-06 21:36

maavenz@get2net.dk <maavenz@get2net.dk> wrote:

> account is full (quota exceeded)

Slet postkasserne på Get2Net., og indstil postpogrammet til at slette
slettet post efter, et eller andet.

Men serveren skal slettes først - der er garanteret et log-in og et
password tilknyttet den mailbox, så dét er, hvad fruen gør.

M.

Fra : maavenz@get2net.dk

Dato : 27-12-06 21:45

Jeg har slettet al post, både indg. og udg. post i hendes mailbox, med
samme nedslående resultat. men så gik jeg på hendes webmailkonto hos
Get2net og der stod der 300 gamle mails og en besked om at kvoten var
overskredet. Jeg slettede hele l..... og så kom der hul igennem. Fruen
er glad, men jeg forstår ikke rigtig hvorfor der var så meget gammelt
ophobet post på webmail når hendes mailbox var tømt. Der må være
en indstilling der er forkert, og helt ærlig Morten- jeg forstod ikke
helt hvad du mente.

Bedste hilsner
Mogens

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-12-06 22:05

On 2006-12-27 21:45:13 +0100, "maavenz@get2net.dk" <maavenz@get2net.dk> said:

> [...]
> ophobet post på webmail når hendes mailbox var tømt. Der må være
> en indstilling der er forkert, og helt ærlig Morten- jeg forstod ikke

Det, du forstår ved mailbox, er bare den e-mail, der ligger på hendes
egen harddisk, altså på computeren. Det hjælper ikke at slette den.
Problemet er, at din kones e-mailprogram ikke sletter e-mail på
serveren hos udbyderen. Derfor har hendes e-mail efterhånde brugt al
den plads, hun har ret til. Man har normalt en hvis plads på udbyderens
server. Det kan være fint at gemme sin e-mail på computeren. Normalt er
der masser af plads på harddisken, og man ved aldrig, hvornår man får
brug for at slå noget op.
   Derimod kan det være en god idé at slette e-mail på serveren, hvis man
ikke har en konto med enormt god plads. Traditionelt har man bare
indstillet sit e-mail-program til at slette e-mail, når det er hentet.
Man kan dog også sætte det til først at slette e-mail en hvis tid som
f.eks. en uge eller en måned, efter den er hentet. Så kan man også se
den på andre computere eller web-mail i nogen tid, selv om man har set
den hjemme, hvis man har behov for den slags.   Det er meget forskelligt,
hvor meget plads man har til e-mail hos sin udbyder. Jeg synes dog, at
300 e-mail lyder af meget lidt. E-mail indeholder jo kun tekst og
fylder ikke alverden. Enten har du ikke set alle e-mail på web-mail.
Der er måske flere sider. Eller også indeholder nogle e-mail nogle
store vedhæftede filer, der har fyldt pladsen på serveren op.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 28-12-06 11:18

> [...]
> Der er måske flere sider. Eller også indeholder nogle e-mail nogle
> store vedhæftede filer, der har fyldt pladsen på serveren op.

Det kan også dreje sig om den spam, som udbyderen sparer dig for at få
ind i den hjemlige mailboks (f.eks. tilbud om forbedring af økonomi og
sexliv). På udbyderens server (jeg bruger TDC) hober den sig op efter
samme regler som den øvrige, regulære post.
Jeg synes, det er rart at have denne backup af den senest ankomne post.
Jeg bruger den også, når jeg skal checke og sende post fra
arbejdspladsen. Når nogen sender en mail med vedlagt foto, er det med at
komme ind og slette med det samme, hvis man vil holde postkassen åben.

<http://mail.tdconline.dk/> er desværre så tung at åbne, at det ikke kan
lade sig gøre med gammeldags modem, som jeg erfarede i sommerhuset i
sommer, hvor nogen sendte mig en vedhæftet fil med billeder, der først
var en halv time (tællerbetalt telefontid) om at blive hentet og
derefter blokerede mailboksen. Da fandt jeg ud af at sende en
slettekommando fra Mail.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Jesper

Dato : 28-12-06 15:34

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> var en halv time (tællerbetalt telefontid) om at blive hentet og
> derefter blokerede mailboksen. Da fandt jeg ud af at sende en

Brug programmet Mail Siphon til at slette mail fra serveren:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/2713
--
The tree of life is self pruning
THE DARWIN AWARDS