StuffIt Deluxe 11
Fra : Morten Lind

Dato : 27-12-06 20:14

Hej.....har just opgraderet min StuffIt Deluxe 10 til version 11, men
den afleverer kun gratisversionen af StuffIt Expander - jeg har skrevet
til Digitalriver, men der er nok juleferie - har nogle af Jer været ude
for det samme?

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-12-06 21:08

Hej Morten

Prøv at hente demo-versionen af StuffIt Deluxe 11 og installer den. -
Den vil jo virke i fuld ver. i 30 dage. Når du har åbnet programmet,
vælg så 'register' og indtast det reg.nr., der står på den
email-faktura, du har fået fra Allume.

Jeg har ikke været ude for noget med min egen Deluxe 9, udover at opd.
til 9.0æ.2 ikke vil lade sig åbne. Installeren quitter bare uden videre,
og Allume gider åbenbart ikke svare på problemet, selvom det nu er flere
måneder siden, jeg skrev til dem...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Lind

Dato : 27-12-06 21:30

> [...]
> til 9.0æ.2 ikke vil lade sig åbne. Installeren quitter bare uden videre,
> og Allume gider åbenbart ikke svare på problemet, selvom det nu er flere

Hej Erik

Sjovt nok fik jeg selv den idé igår, men jeg gad ikke indtaste alle mine
oplysninger igen, men da du også har fået ideen, er vi to, og så gør jeg
det imorgen

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 28-12-06 18:07

Morten Lind <forogefternavn@macintoshUDENINTOSH.com> wrote:

> [...]
>
> Sjovt nok fik jeg selv den idé igår, men jeg gad ikke indtaste alle mine
> oplysninger igen, men da du også har fået ideen, er vi to, og så gør jeg

OK.....de fik samtlige oplysninger igen, incl. kreditkortoplysningerne,
men det er det samme, Erik.

Diskbilledet _hedder_ StuffIt Deluxe 11, men indeholder StuffIt
Expander

Man skal fortryde sin demo-version, hvis ikke de skal trække 80$ om
tredive dage, men jeg fandt jo ikke ordrenummeret på en demo særligt
vigtigt, så nu kan jeg ikke fortryde, for hvis jeg beder dem spore mit
ordrenummer, skal de have de fem sidste cifre i kreditkortnummeret, og
så sporer de mit køb af opgraderingen fra 10 til 11.

Jeg synes, de gør tingene meget besværlige, så i morgen standser jeg
betalingerne til Allume/Smit/DigitalRiver, or whatever, formerly known
as Aladdin

Derefter gensender jeg min mail med mit spørgsmål og pointerer, at jeg
vil tilbageholde betalingen, til jeg får et svar.

Min sjette sans og mine kvindelige hormoner siger mig, at det lige
akkurat kan nåes i morgen.

Et velsignet nyt år til hele gruppen fra

Morten

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-12-06 19:19

Hej Morten

Morten Lind wrote:

> OK.....de fik samtlige oplysninger igen, incl. kreditkortoplysningerne,
> men det er det samme, Erik.
>
> Diskbilledet _hedder_ StuffIt Deluxe 11, men indeholder StuffIt
> Expander

Så er der da noget helt galt med installeren.

> [...]
> ordrenummer, skal de have de fem sidste cifre i kreditkortnummeret, og
> så sporer de mit køb af opgraderingen fra 10 til 11.

Ja, de skal bruge disse cifre, ellers kan de ikke spore dig i systemet.
- Dit 'kundenummer' _er_ de fem cifre - ikke særlig sikkert tør vist
siges... - Men uanset, om du har købt en ver. 11 til opg.pris, så har de
sendt en mail med både ordrenummer og serienummer. - Det gjorde de
ihvertfald, da jeg opg. fra 9 til 10.

> Jeg synes, de gør tingene meget besværlige, så i morgen standser jeg
> betalingerne til Allume/Smit/DigitalRiver, or whatever, formerly known
> as Aladdin

DigitalRiver er ikke Aladdin/Alume, men et handelsselskab, som flere
mindre softwarefirmaer benytter / har benyttet sig af. - Vi har også hos
Nisus brugt DigitalRiver, men det gør vi ikke mere pga. sløseri og
dårlig kundeservice. - Så jeg vil klart anbefale at købe direkte hos
softwarefirmaet selv - også selvom det skulle være lidt dyrere, hvilket
det ofte er. DR ligger som regel $5-10USd under, hvad Alume selv skal
have...

> [...]
> vil tilbageholde betalingen, til jeg får et svar.
>
> Min sjette sans og mine kvindelige hormoner siger mig, at det lige

Du kan gøre det lige her og nu ved at ringe til din banks servicetelefon
og spærre for træk til det firma, så du behøver ikke vente til i morgen...

> Et velsignet nyt år til hele gruppen fra

Og det samme herfra.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Lind

Dato : 28-12-06 19:55

> Så er der da noget helt galt med installeren.

Tror du?(hæ, hæ) - ja, det tror jeg også

> [...]
> siges... - Men uanset, om du har købt en ver. 11 til opg.pris, så har de
> sendt en mail med både ordrenummer og serienummer. - Det gjorde de

Ja, det er jeg klar over, men min pointe er, at de har fået de samme
oplysninger til _både_ opgraderingen _og_ demo-versionen, og når de så
skal spore ordren, fremkommer _kun_ opgraderingen, hvilkel betyder, at
jeg ikke kan _fortryde_ min demo-version, som jeg skylder dem 80$ for om
tredive dage.

Ja, de sendte en mail med omhandlende oplysninger, da jeg opgraderede,
men _ikke_ da jeg hentede demo-versionen.

> Du kan gøre det lige her og nu ved at ringe til din banks servicetelefon
> og spærre for træk til det firma, så du behøver ikke vente til i morgen...

......og dét kan jeg så liiiiige ikke - har talt med PBS-service _og_ med
Nordeas telefonsupport: "........vente til i morgen, når banken
åbner....."

> Og det samme herfra.
>
> mvh. Erik Richard

Tak,

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-12-06 00:10

Morten Lind wrote:

> [...]
> skal spore ordren, fremkommer _kun_ opgraderingen, hvilkel betyder, at
> jeg ikke kan _fortryde_ min demo-version, som jeg skylder dem 80$ for om

Hm, det er faktisk samme download link, man bliver henvist til, både når
man vil hente de forskellige demoer samt køber opg. til allerede
eksisterende produkter, så det tyder på, der ligger en defekt installer
selv på opd./demo siderne...

Der er nok ikke andet at gøre end at skrive til dem igen...

> Ja, de sendte en mail med omhandlende oplysninger, da jeg opgraderede,
> men _ikke_ da jeg hentede demo-versionen.

Helt så galt går det nu heller ikke. - Når de 30 dage er ved at udløbe,
får du en besked i programmet om, at de er ved at udløbe/er udløbet, og
om du vil købe. Klikker du OK til det, bliver din konto trukket for
pengene, men hvis du klikker nej, vil programpakken ophøre med at virke
med undt. af Expander. Du kan så dobbeltklikke på selve StuffIt Deluxe
og gå til menuen 'StuffIt Deluxe' -> 'registration' og indtaste din
kode, og programmet er nu registret på fuldt lovlig vis.

> .....og dét kan jeg så liiiiige ikke - har talt med PBS-service _og_ med
> Nordeas telefonsupport: "........vente til i morgen, når banken
> åbner....."

Sikke dog en fornem service... [dyb ironi !] - Her må det så siges,
at Danske Bank har en særdeles god kundeservice. Vi kan ringe døgnet
rundt og ordne div. banksager...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>