Tydning af opslag fra AO
Fra : Kjeld Andersen

Dato : 27-12-06 16:50

Jeg kan se at der er flere i gruppen der får hjælp til tydning af
opslag, og da jeg er nybegynder i slægtsforskning vil jeg også forsøge
mig.
Kirkebogen fra 1855 - 1883, Sct. Olai Sogn, Vennebjerg Herred,
Hjørring Amt, opslag nr. 29, nr. 8: Christian Marinus Andersen, født
22. april 1876, forældre: ? Jens Andersen og ? Laura Christiane
Stefansen 31 år i ??????.

Tak for hjælpen og venlig hilsen
Kjeld Andersen

Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 27-12-06 17:13

Et bud:
Christian Marinus Andersen
Døbt i Kirken 11. Juni
Gmd.(= gårdmand) Jens Andersen og
Hustru Laura Christiane Stefansen, 31 Aar i Vellinghøi
Faddere:
Barnets Moder og Fader.
Gmd. Peder Chr. Christensen, Vellh. (=Vellinghøj)
Ungk. (=ungkarl) Mads Chr. Jørgensen

Hilsen
Svend Haakon

"Kjeld Andersen (slet 48B9M)" <bokander@48B9Mpost12.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11672348680.401966627598625@dtext.news.tele.dk...

Fra : Kjeld Andersen

Dato : 27-12-06 21:07

Hej
Tak for det, det passer meget godt med hvad jeg ellers har fået
oplyst, så nu kan jeg forsøge at komme videre.

V H
Kjeld

Fra : Marit Nyhus

Dato : 27-12-06 17:24

Hei Kjeld

Tror det skal stå husmand Jens Andersen og hustru Laura Christiane
Stefansen i Vellingshøi.
Dette stedsnavnet går også igjen lenger opp på nr 6.
Tror det må være det.

Finner på FS Familysearch Jens Andersen og Laura Christiane Stephensen
viet i Hjørring 29/12-1868

Mvh
Marit
--
Postet fra DIS-Norges tjeneste Slektsforum
http://www.disnorge.no/slektsforum/

Fra : Kjeld Andersen

Dato : 27-12-06 20:27

Hej
Tak for oplysningerne, specielt den med Familysearch, som jeg
ikke kendte, nu kan jeg komme et skridt videre i
efterforskningen af min fars slægt.

VH. Kjeld