Taske til iPod
Fra : Henrik Münster

Dato : 26-12-06 01:29

Jeg beklager, at jeg fylder gruppen her med dumme spørgsmål, men der er
ikke så mange andre, der gider skrive i juledagene. Hvordan er det
bedst at opbevare sin iPod? Jeg vil jo gerne bevare den pæn. Omvendt
kan man jo ikke se, den er pæn, hvis man pakker den ind i et solidt
etui eller en taske. Jeg ved fra min Palm samt adskillige kameraer
gennem tiden, at tingene bliver meget mere klodsede med fastmonterede
etuier. Kan man nøjes med et simpelt etui, hvor man bare lader iPod
glide ned i, eller er et af de mere solide, hvor iPod betjenes i
etuiet, bedre? Der følger et simpelt etui med, og vi har da også et par
iPod Socks tilbage, men f.eks. Brenthaven laver jo et noget mere solidt
etui, man bare lader iPod glide ned i.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 07-01-07 19:24

> [...]
> etuiet, bedre? Der følger et simpelt etui med, og vi har da også et par
> iPod Socks tilbage, men f.eks. Brenthaven laver jo et noget mere solidt

Min første iPod (20 Gb 4G) havde jeg ikke i taske el lign, hvilket jeg
endte med at fortryde, da den fik ridser osv. Da den gik i stykker og
jeg fik en ny af Apple satte jeg den i et silikoneetui med det samme.
Det holdt den pæn, men gjorde den temmeligt klodset (specielt fordi
silikonen ikke var glat el. lign, så den var sværere at få ind og ud af
lommer.
Min bror har dog en ret diskret lædertaske til sin iPod 5G, bare sådan
en, man placerer iPoden i, hvor der så er en klap der dækker fronten (og
selvfølgelig beskyttes bagsiden også. Den fylder ikke særligt meget, og
skæmmer bestemt ikke.
Kan desværre ikke huske hvad den hedder, men kig fx på ipodlounge.com,
der kan man få et overblik over næsten alt der findes til iPod.

--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-01-07 22:03

Mikkel Westh [2740] <mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com> wrote:

> [...]
> Kan desværre ikke huske hvad den hedder, men kig fx på ipodlounge.com,
> der kan man få et overblik over næsten alt der findes til iPod.

Problemet er vel for alle, at i et eller andet omfang skal man også have
ledninger med, f.eks. hovedtelefoner. Jeg har købt en taske hos
MaXpress, hvor jeg også kan have usb-kablet og et par
tilslutningsledninger med jack og phono, hvis jeg vil afspille over en
forstærker på skolen. Det er ikke elegant, men praktisk. Så har man alt
nødvendigt tilbehør samlet.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-01-07 23:32

On 2007-01-07 22:02:37 +0100, xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) said:

> [...]
> tilslutningsledninger med jack og phono, hvis jeg vil afspille over en
> forstærker på skolen. Det er ikke elegant, men praktisk. Så har man alt

Jeg vil nok hellere have en kompakt taske og så have evt. tilbehør
andetsteds. Jeg kan egentlig godt lide Piel Frama. Der er noget
charmerende ved godt gammelt læderhåndværk. Jeg har selv en taske fra
dem til min Palm. Jeg har overvejet tasketypen mange gange. Typen uden
klap, men med vindue til skærm og hjul er nok mest praktisk. Til
gengæld kommer iPod'en aldrig ud i den friske luft. Typen med klap er
nok knap så praktisk. Til gengæld beskytter den nok lidt bedre, og man
kan let tage iPod ud. Man kan ikke lige kaste et blik på iPod for at
se, hvad den laver, men displayet slukker alligevel efter 10 sekunder.

<http://pielframa.es>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster