Hvad kan man bruge sin iPod til?
Fra : Henrik Münster

Dato : 25-12-06 23:28

Jeg har jo lige fået en iPod. Så melder spørgsmålet sig straks, hvad
man skal bruge den til. Det er jo fristende at bruge den til at lave en
backup af sin hjemmemappe. Jeg tænker ikke på incremental backup, men
mere på at have en ekstra kopi. Det er nemmere, hvis filerne bare
ligger der til at kopiere over på en anden computer. Et backup-program
bruger jo et specielt format, som kræver programmet. Jeg forestiller
mig derfor, at jeg kunne klone min hjemmemappe med Carbon Copy Cloner.
   Når man lave sådan en backup, kommer ens musik så ikke til at ligge på
iPod to gange? Den må jo også ligger der i iPods egen database. Man kan
også have sine billeder liggende på iPod, men vil de så ikke også ligge
der to gange? Er en iPod god at bruge som kalender og adressebog? Der
er mange muligheder. Hvis I har nogle gode råd om, hvordan man bedst
kan bruge sig iPod, og hvad man skal undgå, så vil jeg meget gerne høre
dem.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 25-12-06 23:43

On Dec 25, 11:28 pm, Henrik Münster <hen...@muenster.dk> wrote:
> Hvis I har nogle gode råd om, hvordan man bedst
> kan bruge sig iPod, og hvad man skal undgå, så vil jeg meget gerne høre
> dem.

Jeg mener grundlæggende, at en iPod er en bærbar musikafspiller. Godt
nok den bedste på markedet, men stadig en musikafspiller. Er man
afhængig af mobil kalender og kontakter, bruger man en PDA. Skal man
tage backup af store datamængder, så bruger man en (ekstern)
harddisk.

Så jeg vil foreslå, at du bruger den til at lytte til den
yndlingsmusik, når du er på farten, gør rent, handler i Netto eller
hvornår det er rart med go' musik i ørerne.

Jeg kan kun anbefale, at man undlader at tage den med i seng. Det har
jeg fået for vane at gøre, og det har medvirket til, at når der er
sagt gonat, så ryger plugs'ene i ørerne, og der bliver lyttet til
afslappende musik. Det kan have sine downsides vedr. "øvrig
aktivitet". :)

--
HTP

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-12-06 01:22

On 2006-12-25 23:43:03 +0100, "Hans Tosti Pedersen"
<hanspedersen@gmail.com> said:

> [...]
> yndlingsmusik, når du er på farten, gør rent, handler i Netto eller
> hvornår det er rart med go' musik i ørerne.

Det er jeg helt på det rene med. Jeg forudser bare, at jeg får en hel
del ledig plads. Faktisk mere end hele harddisken i min computer. Den
plads kunne jeg jo lige så godt udnytte til noget. Man kan f.eks. ikke
have for mange backup. Det ville derfor ikke skade, hvis jeg kunne have
en backup mere på min iPod. Det er jo ganske "gratis", når pladsen
alligevel er der. Jeg kunne også forestille mig, at det kunne være rart
at have sin adressebog med sig overalt. Man ved aldrig, hvornår man
lige skal bruge et telefonnummer.

> [...]
> sagt gonat, så ryger plugs'ene i ørerne, og der bliver lyttet til
> afslappende musik. Det kan have sine downsides vedr. "øvrig

Jeg har såmænd været gift så længe, at det ikke er noget problem
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 27-12-06 13:09

Jeg kommer straks til at tænke på:
http://www.youtube.com/watch?v=B8H29jU8Wrs

Ja ok, OT - men det kan du da også bruge den til...

/Thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-12-06 18:57

On 2006-12-27 13:09:25 +0100, Thomas Løjmann Jørgensen <tlj@instadia.net> said:

> Jeg kommer straks til at tænke på: http://www.youtube.com/watch?v=B8H29jU8Wrs
>
> Ja ok, OT - men det kan du da også bruge den til...

Jeg ved ikke, om jeg er mest bekymret for vores blender eller min iPod.
Jeg har set nogle af de andre film fra samme firma. Jeg har spekuleret
på, om alle blendere kan sådan noget, eller om deres blendere er
særligt solide. Ellers kunne jeg da godt tænke mig at prøve at
pulverisere nogle ting.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 03-01-07 09:40

Henrik Münster wrote:

> [...]
> på, om alle blendere kan sådan noget, eller om deres blendere er særligt
> solide. Ellers kunne jeg da godt tænke mig at prøve at pulverisere nogle
Jeg er sikker på, at en billigt blender ikke står distancen, med mindre
det er frugt eller guldfisk du putter i den! Dog er det ikke prøvet af,
da jeg hverken har blender, frugt eller fisk (mere) :))

/Thomas

Fra : tiper

Dato : 02-01-07 16:28

> Jeg har såmænd været gift så længe, at det ikke er noget problem

Hmmm, selv det findes der jo råd for...
http://ohmibod.com/

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-01-07 18:19

On 2007-01-02 16:28:09 +0100, "tiper" <tiper@vip.cybercity.dk> said:

> Hmmm, selv det findes der jo råd for...
> http://ohmibod.com/

Bare synd, den ikke findes i sort ligesom min iPod.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jon

Dato : 02-01-07 23:29

> Bare synd, den ikke findes i sort ligesom min iPod.

Eller knalle rød, som "Product [RED]"
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Kent

Dato : 03-01-07 21:06

tiper skrev:

> Hmmm, selv det findes der jo råd for...
> http://ohmibod.com/

Jeg håber, at maksimum lydstyrke ikke sat for højt. Det skulle jo nødigt
ende med tinitus hos brugerne

--

Kent

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-01-07 23:37

On 2007-01-03 21:06:08 +0100, Kent <kentFJERNmagnussen@aim.com> said:

> Jeg håber, at maksimum lydstyrke ikke sat for højt. Det skulle jo
> nødigt ende med tinitus hos brugerne

Du er helt sikker på, at du har forstået, hvordan den bruges?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jon

Dato : 03-01-07 23:44

> Du er helt sikker på, at du har forstået, hvordan den bruges?

Jeg er helt sikker på at han gjør det, og jeg forstår meget godt hva han
sikter til; lyden kunne vel "in the heat of the moment" i så fall gå noe
over normale tålegrenser...