Originale gypsy jazz albums m.m.
Fra : mwtychsen@gmail.com

Dato : 25-12-06 20:21

Jeg ELSKER gypsy-jazz'en... men kender kun de gode numre fra en café i
Odense samt fra PC-Spillet "Mafia".

Hvem kan nogle gode titler/albums, som jeg kan låne på musik-biblo
eller købe? Det skal være deljig rolig og stemningsfyldt gypsy jazz
fra 30'erne... naturligvis gerne moderne optagelser, men stilen skal
være den gode gamle... det er jo perfekt baggrundsmusik til en
hyggelig aften....

MANGE TAK!

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 25-12-06 20:54

mwtychsen@gmail.com wrote:
> Hvem kan nogle gode titler/albums, som jeg kan låne på musik-biblo
> eller købe?

Prøv at kigge efter kunstnere som

John Jorgensen ( F.eks albummet "Franco Americano swing")
Moreno Wintherstein ( F.eks albummet: "Yochka")

eller albummet "Gypsy guitars" med Angelo Debarre, Serge Camps og Frank
Anastasio

Det er rigtig fed hygge guitar/gypsy albums

Eller prøv at lytte til musikgenren Klezmer - det vil du kunne lide, f.eks
det danske band Klezmofobia ( albummet Tantz! kan købes for en tyver i
Tiger

/ Flying Hotdogs

Fra : mwtychsen@gmail.com

Dato : 25-12-06 21:31

> Eller prøv at lytte til musikgenren Klezmer - det vil du kunne lide, f.eks
> det danske band Klezmofobia ( albummet Tantz! kan købes for en tyver i
> Tiger
>
> / Flying Hotdogs

Hvad hedder den jazz hvor der er knap så meget guitar og lidt
kvindelig vocal på... som i mine ører minder fantastisk meget om
gypsy-stilen... måske ER det gypsy-stilen.. :S

Jeg arbejder lige lidt i noget klezmer-stil...

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 25-12-06 22:13

mwtychsen@gmail.com wrote:
> Hvad hedder den jazz hvor der er knap så meget guitar og lidt
> kvindelig vocal på... som i mine ører minder fantastisk meget om
> gypsy-stilen... måske ER det gypsy-stilen.. :S

Aaaaahhhh - bedste bud er gypsy jazz...men er langt fra sikker.

Prøv at suse lidt rundt på denne side, der er mange gode bud
www.gypsyjazz.net

Have fun

/ Flying Hotdogs