Skibsforlis Agger 1975-1990
Fra : Bjarne Eg

Dato : 24-12-06 12:11

Hej
Jeg søger informationer om et skibsforlis i Aggerkanal, formodentlig
perioden 1975-90.
En fiskerkutter fik en forkert sø, båden gik ned, og tre mænd
druknede, en af de druknede hed Aage Madsen, jeg kan huske det skete,
men kan ikke finde informationer om det, måske nogen kunne hjælpe mig
på gled.
mvh Bjarne

Fra : futtog

Dato : 24-12-06 12:32

Hej
Det er 2 mugligheder den ene er at køre en tur på kirkegåren i henholdsvis
Agger og Tyborøn den anden er at ringe til præsten han må kunne oplyse det
da der er gået mere end ti år, redningstjænesten i Tyborøn kan mugeligvis
oplyse noget men er ikke sikker,, har du navn eller nr. på båden kan fiskeri
foreningen være en mugelighed.
Mvh. og glædelig jul
Preben Poulsgaard

Fra : Michael Lund

Dato : 24-12-06 12:35

Hej Bjarne

Der skulle jo være gode muligheder for at læse om forliset i de gamle aviser
som de fleste større biblioteker har på film, men det kunne jo være rart
lige at komme lidt nærmere årstallet inden man begynder at søge.

Mvh.
Michael Lund

Fra : Bjarne Eg

Dato : 02-01-07 19:31

Hej
Mange tak for jeres hjælp, det er idag lykkedes at finde frem
til datoen via en avis, skibsforlisen foregik den 19-01-1983.

mvh Bjarne Eg

Fra : Michael Lund

Dato : 03-01-07 00:03

Tillykke med det Bjarne

Har selv med held brugt aviserne til at finde et forlis for et par år siden,
men det var før 1. Verdenskrig.
Et rigtig godt hjælperedskab.

Mvh.
Michael