Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Dkr til Euro??
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 23-12-06 12:12

Jeg må tilstå at jeg aldrig har været ude og rejse ret langt før, derfor
skal jeg nu bruge nogle Euro, skal til Tenerife, så det er da Euro, ikke?

Nå, men min bank er Basisbank, så de kan ikke hjælpe,
hvor går jeg hen og veksler/køber Euro billigst og gerne nemt???

Mvh Henrik

Fra : Michael

Dato : 23-12-06 13:34

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nå, men min bank er Basisbank, så de kan ikke hjælpe,
> hvor går jeg hen og veksler/køber Euro billigst og gerne nemt???

X-change eller Forex plejer at være billigst (og er gebyrfrie). Det kræver
ingen bestilling i forvejen, medmindre du skal bruge et meget stort beløb.

Fra : ThomasB

Dato : 25-12-06 19:38

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nå, men min bank er Basisbank, så de kan ikke hjælpe,
> hvor går jeg hen og veksler/køber Euro billigst og gerne nemt???

Der findes nogle "Bankomater" udenfor bankerne dernede - det koster ikke
noget i gebyr, og kursen er ca. 7,6..

De fleste steder tager de Visa..

Fra : Brian

Dato : 27-12-06 18:00

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meddelelse news:458d0f1c$0$49200$14726298@news.sunsite.dk...

> Der findes nogle "Bankomater" udenfor bankerne dernede - det koster ikke

Ang. gebyr er det desværre forkert. Jeg har lige været på Gran Canaria og
der hævede vi flere gange max beløb som var 260EUR (270EUR overskred 2000,-
grænsen pr. dag ved Visa). Her kunne man vælge den aktuelle kurs + gebyr
(kr.30 i min bank), kursen var ikke oplyst ved tal men var ca. 7.53, eller
man kunne vælge kurs 7,66xxx. Og der stod så noget på engelsk med at der
ikke skulle betales forskellige procenter og gebyrer osv. Fordelen skulle
være ved små beløb. Da jeg den sidste dag lige manglede 50EUR tog jeg den
til kurs 7,66xxx og troede at jeg havde sparet ca.10,- men da jeg kommer
hjem og ser netbanken er der trukket kr.30,- for den sidste transaktion
alligevel.
Det kan selvf. være min bank der har begået en fejl...

Fra : KxT

Dato : 27-12-06 22:05

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
>kr.30,- for den sidste transaktion alligevel.
> Det kan selvf. være min bank der har begået en fejl...

Jeg tror at så godt som samtlige (danske) banker tager et gebyr (typisk 30
kr) pr transaktion for kontanthævning på VISA uanset, hvad der måtte fremgå
af skiltningen på 'udstedet'.

Knud

Fra : Lise Gerd Pedersen

Dato : 27-12-06 22:38

"KxT" <xkt.blipt@baat.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror at så godt som samtlige (danske) banker tager et gebyr (typisk 30
> kr) pr transaktion for kontanthævning på VISA uanset, hvad der måtte
> fremgå af skiltningen på 'udstedet'.
>
> Knud
Skandiabanken gør faktisk ikke ...

Fra : KxT

Dato : 28-12-06 08:53

"Lise Gerd Pedersen" <lise@SLETlisegerd.dk> skrev i en meddelelse

> "KxT" <xkt.blipt@baat.dk> skrev i en meddelelse

> Skandiabanken gør faktisk ikke ...

Jeg skrev altså også 'så godt som alle danske...'
For det første har jeg taget højde for enkeltstående undtagelser i min
sætning.
For det andet er Skandia vist ikke helt dansk.

Knud

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 30-12-06 23:51

"Lise Gerd Pedersen" <lise@SLETlisegerd.dk> skrev i en meddelelse

> "KxT" <xkt.blipt@baat.dk> skrev i en meddelelse

> Skandiabanken gør faktisk ikke ...

Fedt at vide, har nemlig Skandiabanken...

Henrik

Fra : ThomasB

Dato : 28-12-06 15:20

> [...]
> eller man kunne vælge kurs 7,66xxx. Og der stod så noget på engelsk med at
> der ikke skulle betales forskellige procenter og gebyrer osv.

Det er derfor du skal vælge de automater ved bankerne - her koster det ikke
noget procentgebyr.
De 30 kr er din egen bank der tager det, nogle banker tager ikke dette
gebyr.