Sogne i København
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 22-12-06 21:15

Er der et snedigt sted på nettet, hvor jeg kan finde, hvilket
sogn/hvilken kirke, bestemte gader og kvarterer i København hører
under?

Fx har jeg en familie, der i FT 1845 bor København (Staden),
Christianshavn Kvarter, Dronningensgade 2. I hvilken kirke vil de få
et barn døbt?

Venlig hilsen og god jul
Kirsten
--
Venlig hilsen Kirsten

Fra : Hugh Watkins

Dato : 22-12-06 21:29

Kirsten Bjorneboe wrote:

> [...]
>
> Fx har jeg en familie, der i FT 1845 bor København (Staden),
> Christianshavn Kvarter, Dronningensgade 2. I hvilken kirke vil de få

not always the sogn kirke
could be where the grand parenst live
or a hospital kapel

the experts are old volumes of Krak

and Københavns Rådhusbiblioteket
or arkiv

or
Bymuseet, Vesterbrogade 59.

good luck
Hugh W
--

a wonderful artist in Denmark
http://www.ingerlisekristoffersen.dk/

Beta blogger
http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

old blogger GENEALOGE
http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 22-12-06 22:25

Kirsten Bjorneboe skrev:
> [...]
>
> Fx har jeg en familie, der i FT 1845 bor København (Staden),
> Christianshavn Kvarter, Dronningensgade 2. I hvilken kirke vil de få

Hej Kirsten

Prøv denne her:

http://www.landsarkivetkbh.dk/hovedst/index.htm

Under Hent og Print/Lister Kort etc.

--
Mvh.
Flemming Aasklint

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 23-12-06 06:56

On Fri, 22 Dec 2006 22:24:31 +0100, Flemming Aasklint
<opslagFJERNMIG@aasklint.dk> wrote:

>Prøv denne her:
>
>http://www.landsarkivetkbh.dk/hovedst/index.htm
>
>Under Hent og Print/Lister Kort etc.

Tak Flemming - der er tilsyneladende mange go'e sager der. Og også
noget, der formentlig kan bruges til at placere folk i det rigtige
sogn..

For nu har jeg efterhånden lært at finde rundt i sognene i landet. Og
har derefter taget fat på min fars familie, der for en stor dels
vedkommende bliver født, bor, bliver gift og dør i Nyboder og Holmens
kirke - inklusive mig selv, dog kun døbt der. Men af og til er der jo
nogen, der forlader Nyboder, men ikke længere væk end selve København.
Og så trænger jeg til at lære lidt kirkegeografi for at finde dem.

Kan I ha' en rigtig glædelig jul allesammen!
Mange hilsener

--

Kirsten Bjørneboe 4652
http://www.varpelev.dk

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 23-12-06 07:42

On Fri, 22 Dec 2006 22:24:31 +0100, Flemming Aasklint
<opslagFJERNMIG@aasklint.dk> wrote:

>http://www.landsarkivetkbh.dk/hovedst/index.htm
>
>Under Hent og Print/Lister Kort etc.

Sikke dog en guldgrube! Jeg printer alle pdf'erne og sætter dem i en
mappe, så jeg har dem ved hånden. Også når jeg en dag skal på arkivet.

Kærlig hilsen
Kirsten

Fra : Bo

Dato : 22-12-06 23:24

Men ellers er det

Vor Frelser , i dit tilfælde når det er Dronningensgade.

Bo

Fra : Jørgen Bøgebjerg

Dato : 23-12-06 00:40

> [...]
>
> Fx har jeg en familie, der i FT 1845 bor København (Staden),
> Christianshavn Kvarter, Dronningensgade 2. I hvilken kirke vil de få

Prøv på www.sogn.dk

Venligst Jørgen Bøgebjerg

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : b.b

Dato : 23-12-06 01:21

Jeg mener det er Vor Frelser
Hilsen Birgit

Fra : Jens V Olsen

Dato : 24-12-06 13:23

On Fri, 22 Dec 2006 21:14:59 +0100, Kirsten Bjorneboe
<varpelev-delete@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Fx har jeg en familie, der i FT 1845 bor København (Staden),
>Christianshavn Kvarter, Dronningensgade 2. I hvilken kirke vil de få

Christianshavn sydvest for Torvegade hører under Christianskirken.
Resten under Vor Frelser kirke.

Med venlig hilsen - god jul
Jens V. Olsen