Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Søger kompakt etbenet stativ...
Fra : Magnus

Dato : 21-12-06 15:49

Er der nogen der kan anbefale et godt etbenet stativ til at fotografere
hovedsageligt fodboldkampe.
Det skal være i ordentlig kvalitet og let at anvende da det kommer meget
rundt.
Det må meget gerne kunne fylde meget lidt så det er let at rejse med f.eks.
i en taske?

Hvad kan anbefales?

/Magnus

Fra : Bo Bjerre

Dato : 21-12-06 18:51

Magnus wrote:
> [...]
> rundt.
> Det må meget gerne kunne fylde meget lidt så det er let at rejse med f.eks.

Jeg bruger fra tid til anden et Manfrotto 680B, som har et hode med
quick-release. Egentlig ville jeg have haft eet af kulfiber, men prisen
for de sidste gram syntes jeg var for høj. Det vejer ca 1005 gram og
prisen husker jeg (heldigvis) ikke, men kig indenfor på
http://scandinavianphoto.se/

Bo //

Fra : Jan Boegh

Dato : 22-12-06 09:59

Magnus skrev i 458a9edc$0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk dette:
> [...]
> meget rundt.
> Det må meget gerne kunne fylde meget lidt så det er let at rejse med

Selvom husordenen tilsyneladende siger at ethvert stativspørgsmål besvares
med Manfrooto, så vil jeg alligevel anbefale et ganske billigt etbenet
stativ fra Velon med navnet RUP-40. Data kan findes med google. Jeg mener
jeg købte det i en Photocareforretning. Det vejer 360 g. og kan bruges som
vandrestav og jagtstok ved siden af .
I parantets bemærket: Jeg bruger normalt et kuglehoved med quickrelease oven
på - men det vejer alene i nærheden af det dobbelte af stativet.

mvh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Frøperspektiv:
http://jan.boegh.net/Album/Natur/skoven/slides/2006.09.23-12.47.16.html

Fra : Magnus

Dato : 22-12-06 15:53

Ja, det ser fint ud men det må godt være mindre.

Jeg skal kun bruge det i en længde på ca. 1 meter som det lægste eller så
det svare til at man sidder ned derfor måtte det godt være et som ikke målte
en lille halv meter når det var pakket sammen.

/Magnus