Uønsket mail "SPAM" fra NSDB
Fra : Hvornum

Dato : 21-12-06 15:01

Hej gruppe - og god jul

Jeg har modtaget en uønsket mail fra NSDB, er der andre af Jer der har det
samme.
Vi havde for noget siden en lang tråd her om "reklame", og der deltog jeg.
Og hos NSDB mener man jeg jeg har ønsket at modtage DERES SPAM, er der andre
der har samme indtryg som mig, at man modtager SPAM?
NSDB mener IKKE det er SPAM

Mvh

Max Hvornum

Fra : Michael Hedeman

Dato : 21-12-06 21:30

"Hvornum" <qxmax.hvornum2@hvornumqx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
andre
> der har samme indtryg som mig, at man modtager SPAM?

Hej og god jul til alle

Det var dog utroligt !!!!!

Hr. Max Hvornum har selv frivilligt tilmeldt sin mail adr. da han prøvede
demo udgaven.

Og til det står der følgende:
Du får adgang til demo udgaven af NSDB ved at tilmelde din email her.
( ved afgivelse af e-mail adr. accepterer du såfrem du ikke vælger at blive
medlem, 1 gang om året, i december
modtage en årsnyhedsmail fra NSDB, ønskes dette ikke skal du sende en mail
hvori du skriver "jeg ønske at blive slettet fra årsnyhedsbrev" )

Dermed opfylder NSDB markedsføringsloven !!!!!!!

Max har sendt mig en personlig mail, som jeg har svaret på, dette er sket
før Max indlæg her i gruppen.
Jeg vil kraftigt opfordre Hr. Max Hvornum om at lave en politianmeldelse på
mig, for jeg vil ikke tøve med at gøre det overfor ham
såfrem han forsat via injurier og løgn vil stille NSDB offentligt i dårlig
lys.
Han og andre som også spreder løgne om NSDB er advaret før i tidligere
debat, derfor gider jeg ikke debatere det mere, der sker ganske enkelt
en politianmeldelse efter straffelovens § 267

Michael Hedeman
NSDN - onlineslægtsprogram
http://www.nsdb.dk/

Fra : Harry Lund

Dato : 23-12-06 11:20

Al din snak om politianmeldese og straffeloven her på en hobbysite er
utilladelig. DERFOR slet hcnl@mail.dk fra din mailliste.
God jul uden starffelov

Fra : Michael Hedeman

Dato : 23-12-06 12:11

"Harry Lund" <hcnl@mail.dk> skrev i en meddelelse DERFOR slet hcnl@mail.dk
fra din mailliste.
> God jul uden starffelov

Hej Harry

Din mail adr. er slettet.

Normalt giver meget lang snor, men iforhold til Maxs private mail som jeg
svarer privat, bliver jeg lidt kort for hovedet når han så flere timer efter
vælger at stille NSDB i miskredit offentligt, med noget som ikke har hold på
sig.

Hvis andre skal slettes fra maillisten, så send venligst
privat mail.

Venlig julehilsen
Michael Hedeman
NSDB - Onlineslægtsprogram
http://www.nsdb.dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 21-12-06 21:56

"Hvornum" <qxmax.hvornum2@hvornumqx.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har modtaget en uønsket mail fra NSDB, ...

Ret skal være ret - Michael skal ikke have skyld for at sende SPAM - det er
ikke noget erfaringen med omkring NSDB.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 23-12-06 08:53

Scripsit Poul Erik Jensen:

> Ret skal være ret - Michael skal ikke have skyld for at sende SPAM -
> det er ikke noget erfaringen med omkring NSDB.

Det ved jeg nu ikke rigtig - "julebrevet" ramte da også DIS-Danmarks
diskussionsforum, og i den forbindelse er det altså spam.

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?2,278914

Lars Erik Bryld

Fra : Eldrup

Dato : 23-12-06 12:10

"Lars Erik Bryld" <larserik@dadlnet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det ved jeg nu ikke rigtig - "julebrevet" ramte da også DIS-Danmarks
> diskussionsforum, og i den forbindelse er det altså spam.

Hej alle sammen og god lille juleaften.

Lige en orientering:
"Hvad er spam?
Spam er masseudsendte e-mails med reklamer, som du ikke har bedt om at
modtage. Spam udsendes typisk, af afsendere du ikke kender. Spam afsenderne
køber eller skanner internettet for e-mail-adresser og udsender mails i
meget store mængder. Spam indeholder ofte virus, som kan få andre computere
til at videresende spam. Afsenderen af spam er ofte forfalsket."

Jeg tror ikke at man kalde kalde det Michael Hedeman har sendt for SPAM,
mailen er da ikke forfalsket og folk har da selv skrevet en mail for at
prøve demoversionen og mailen var da heller ikke virus i???

Næ det er vist derimod de "faste brugere herinde" som ikke rigtigt kan klare
mosten.Som derfor prøver at svinde andre til. Og nu får jeg nok også en
omgang

Jeg har mange gange ses hvor slemt folk kan være overfor hinanden med
mudderkastning. På en hjemmeside om nyhedsgrupper læste jeg bl.a. at mange
ikke tør gå ind på en nyhedsgruppe da de var bange for at blive mudderet til
af faste bruger på gruppen, som nærmest havde taget eneret over
nyhedsgruppen. Men nu må vi jo se.

Med venlig hilsen
Eldrup

Fra : Michael Hedeman

Dato : 23-12-06 12:22

"Lars Erik Bryld" <larserik@dadlnet.invalid> skrev i en meddelelse
> Det ved jeg nu ikke rigtig - "julebrevet" ramte da også DIS-Danmarks
> diskussionsforum, og i den forbindelse er det altså spam.

Hej Lars

Vil du så også sige at nyhedsbrevet fra BK som også handler om årets
gennemgang af
opdateringer er spam ?
Forklar mig venligst forskellen.

Er løsningen at jeg laver en henvisning til en side hvor det kan læses på ?

Julehilsen
Michael Hedeman
NSDB - Onlineslægtsprogram
http://www.nsdb.dk

Fra : Finn Josef Skeel Hol~

Dato : 24-12-06 02:28

> [...]
> Forklar mig venligst forskellen.
>
> Er løsningen at jeg laver en henvisning til en side hvor det kan læses på

Hej Michael

Forskellen består først og fremmest i at en investering i din hjemmeside er
en "årligt tilbagevendende begivenhed", hvor BK er et værktøj du køber en
gang for alle. BK fungerer i øvrigt glimrende uagtet opgraderinger og
opdateringer i alle versioner, vælger man en lignende model mht. til dit
produkt har man ikke længere adgang til sit program i løbet af max et år.
Ergo; NSDB er en forretning, BK er et slægtsforskningsprogram, hvilket er
ensbetydende med at vi snakker om to fundamentalt usammenlignelige
størrelser.

Oxholms oplysninger om opdateringer mv. fremstår entydigt som en service
over for brugerne, hvor dine tilsvarende "oplysninger" reelt er et slet
skjult forsøg på at kapre nye kunder = reklame, og den slags er forbudt i
ng.

Hvorfor ellers fortælle det herinde? Dine nuværende kunder opdager såmænd
nok når du har lavet et par justeringer.

Just my five cents.

Mvh. Finn
http://finnholbek.dk/genealogy/index

Fra : Michael Hedeman

Dato : 24-12-06 09:43

"Finn Josef Skeel Holbek" <fholbek(@)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> en "årligt tilbagevendende begivenhed", hvor BK er et værktøj du køber en

Hej Finn

Det er korekt når man sammenligner NSDB med BK som forøvrigt programmæssigt
kan være svær at sammenligne
da NSDB er et dynamisk fælles online slægtsprogram og BK er et program som
ligger på ens egen pc og kun en selv, arbejder med.

Faktum er dog at begge er et slægtsprogram.

NSDB er baseret på TNG ( The Next Generation ( ikke uden grund det hedder
dette )) som alle enhver kan købe og selv sætte op.
TNG koster ca. det samme som NSDB og har også en ekstra betaling ca en gang
om året når det kommer en større opdatering.

Hvis man selv vælger TNG så skal man selv betale for webhotel og man staret
med en tom database ligesom i BK

Forskellen mellem andre slægtsprogrammer og NSDB er at man betaler for
fællesskab/indhold/service som bedst kan beskrives således:

Pris start
= 300,- kr. ( efter 1/1 2007 )
Pris efterfølgende år. =
200,- kr.
Pris webhotel ( krav php og mysql samt stabilitet ) = Gratis
Opsætning ( kendskab til htm og php ) = Det tager jeg
mig af.
Program opdateringer ca. 10 små og en stor om året = Det tager jeg mig af
Support =
Dansk via mail og telefon
Arbejdsform =
fællesskab med 250 andre slægtsforsker og mig som fuldtidsansat.
Udgangspunkt =
Godt 200.000 personer + foruden basis fakta knap 14.000 noter.
Kildehenvisninger, billeder m.m.

Om man får for lidt for sit medlemskab, vil jeg lade være op til den
enkelte.

Det optimale for mig vil være at få fred til at sende nyhedsbrev ud på samme
plan som BK
( ellers skal der laves et generalt forbud om informationer fra
slægtsprogrammer )
så undgår vi også disse lange tråde, hvor jeg igen og igen skal forsvare
NSDB og med den yderlige reklame dette medfører.

Med ønske om at julefreden sænker sig over denne tråd.

Julehilsen
Michael Hedeman
NSDB - Onlineslægtsprogram
http://www.nsdb.dk

Fra : Finn Josef Skeel Hol~

Dato : 25-12-06 00:09

Hej Michael

Dine argumenter, som primært består i yderligere et læs reklame, holder
ganske enkelt ikke.
Læs evt. mit indlæg igen.

Mvh. Finn

Fra : Thomas Frandzen

Dato : 25-12-06 20:38

> [...]

> er
> en "årligt tilbagevendende begivenhed", hvor BK er et værktøj du køber en

Hmm... Efter min bedste overbevisning, har betalingsfrekvensen på et givent
produkt absolut intet at gøre med, om produktet (og dertilhørende mails) kan
ryge i SPAM-kategorien.. Dertil vil jeg mene, at de fleste
slægtsforskningsprogrammer er kommercielle, så jeg har lidt svært ved at se
din modstilling mellem *forretninger* og *slægtsforskningsprogrammer*...

Personligt benytter jeg ikke Brother's Keeper, så oplysninger om
BK-programopdateringer har absolut ingen relevans for mig.. Findes der mon
ikke egentlige fora for brugere af netop det program, som oplysninger om
opdateringer kan postes i? Bare så vi andre som bruger TMG, WinFamily,
GenoPro, FTM, osv. ikke skal belemres med ligegyldige mails om BK?

Alternativt kan vi selvfølgelig også forsøge at være lidt mere tolerante
overfor, trods alt, meget sporadiske informationsmails fra forskellige
producenter og udbydere af produkter, som faktisk er relevante for denne
nyhedsgruppe!

Venlig hilsen - og god jul,

Thomas

Fra : Finn Josef Skeel Hol~

Dato : 25-12-06 22:23

Hej Thomas

NSDB kan aldrig defineres som et selvstændigt program, når det reelt bare er
en gedcom-fil der kører på TNG.
At Michael går og pusler nok så meget om sin gedcom-fil, gør stadigvæk ikke
NSDB til et selvstændigt program.

Programmer i gængs forstand indeholder ingen tvungen betaling/opgradering
for at kunne fungere, de vil altid kunne køre videre i de tidligere
versioner. Det er uaktuelt at snakke om "betalingsfrekvens" før man agter at
investere i en versions-opgradering.

Jeg ser derfor Michaels "opdatereringoplysniger" som et skalkeskjul for
reklame for egen virksomhed, og det er som bekendt ulovligt i denne gruppe.

Mvh. Finn

Fra : Michael Hedeman

Dato : 26-12-06 00:30

> [...]
er
> en gedcom-fil der kører på TNG.
> At Michael går og pusler nok så meget om sin gedcom-fil, gør stadigvæk

Det er fuldstændig korrekt hvis man ser bort fra følgende tilpasninger (
programmering i php ) som ligger udenfor TNG:

Til alle stedfelter (fødsel m.m. ) er der integreret link til interaktiv
kort/satelit
Selvstændig adobe ane/efter slægtstavler med valg af forskellige skriftyper
Søgbar hjælpe funktion ( alt hjælpe tekst er speciel tilpasset NSDB )

Database opbygning:
Integrebar samling af kirkefoto som medlemmer kan koble direkte til slægten.
Samt alle de adelsslægter som er lagt ind fra DAA

***********
Det jeg ikke forstår, er at du og andre ikke bare kan lade mig sende
nyhedsbrev på samme plan som BK
( der lige har sendt nyt, selv om det er samme ver. som i julenyhedsbrevet,
hvad årsagen til dette er, kan jeg kun gisne om )
Det eneste I får ud af at komenterer det, er at give mig en mulighed for at
forklare, og dermed lave indirekte reklame.

Som det var før folk i denne nyhedsgruppe begyndte med at sprede løgne om
NSDB sendte jeg en samlet opdatering mail
ud ca ½ årligt, men nu på baggrund af den hetz og æreskrænkelse der har
været så sender jeg ud hver gang der er opdatering,
hvad der er ca. måndeligt, ligesom der er med BK.

Som jeg ser det har I selv skabt en situation, hvor jeg stiller hårdt mod
hårdt.
Ikke en har haft så meget mandsmod at komme med en undskylning selv om jeg
ved flere godt kunne lave en
politianmeldelse for æreskrænkelse.
Det mange glemmer måske fordi det er så let at sidde foran sin skærm og
skrive, er at indlæg i NG altiv vil kunne findes
på nettet, derfor er det klart at jeg går ind og forsvarer mig.

Pt. har jeg ikke lavet en politianmeldelse på nogen, men det er klart at jeg
ikke gider at blive ved med at finde mig i at de samme personer
igen og igen spreder løgne.
Og et smil har jeg da også tilovers for den/de barnlige* personer som valgte
at kontakte Darrin ( som står for TNG ) og meddele han at jeg
havde stjålet hans program. Selvfølgelig havde jeg ikke det, og han var da
også godt klar over at der lagde noget andet bag, nemlig janteloven.
* Jeg skriver barnlige fordi vedkommen ikke endnu tør at stå offentligt
frem, eller idet mindste bare informerer mig privat om hvem der er.

Og skal vi så i samme åndedrag tage den engang med for arve prins Knud
NSDB har ikke stjålet, hverken data eller program. Markedsføringsloven og
persondataloven og ophavsretten overholdes.

Løsningsforslag:

1. Jeg sender nyhedsbrev ud, som ikke kommenteres, ligesom BK, evt
spørgsmål skrives og svares privat.
2. NG arbejder for, at det bliver totalt ulovlig for nogen slægtsprogrammer
at lave info i NG, kort sagt skal fundats ændres.
3. Retslig afgørelse om det at jeg sender nyhedsbrev her i NG er ulovlig.

Skulle jeg få medhold en retsag, vil jeg selvfølgelig via min advokat kræve
erstatning som vil gå til at udvikle NSDB endnu mere.

Venlig hilsen og godt nytår
Michael Hedeman
NSDB - Onlineslægtprogram
http://www.nsdb.dk

Fra : Finn Josef Skeel Hol~

Dato : 26-12-06 01:01

Hej Michael

Jeg forbeholder mig retten til at have en mening om forskellen på et program
og en kommerciel hjemmeside.
Hvad du ellers har tænkt dig mht. din forreting, markedsføring og retssager
mv. må være din egen sag.

Og så håber jeg i øvrigt at administrationen af denne nyhedsgruppe er sin
opgave voksen.

Fra : Hvornum

Dato : 25-12-06 23:58

Hej igen alle

Jeg må mene, at Thomas har fat i noget, at hvorfor informere BK for sine
opdateringer, når ingen andre (på nær Michael Hedeman) informere for deres
programmer.
BK og Michael må finde andet sted for deres forretninger.
Og fint nok, jeg er på WinFamily, men de sender ikke mails til mig, og det
som Michael gjore var at sende - formodentlig en auto mail, som jeg bliver
iriteret over. Jeg kikkede på hans side, og vupti er man fanget... det
kalder jeg spam. Men Michael, hvis det ikke er spam, så er det reklame jeg
ikke bedt om, og det er bare sådan, og den post fra dig er u-ønsket.

Fra : Eldrup

Dato : 26-12-06 00:26

> Hej igen alle

Jeg kikkede på hans side, og vupti er man fanget... det
> kalder jeg spam.

Hej Max

Du skriver du var inde og kikke på hans side og vupti var du fanget??? Hvis
du ikke ønskede en mail kunne du jo bare lade være med at skrive din mail på
demo´en. Det vil jeg
stadig ikke kalde spam, som jeg tidligere har skrevet i denne tråd!

Du har jo tidligere været meget irriteret over NSDB og haft lange tråde
herinde, så hvorfor skulle du så ind og kikke??

Med venlig hilsen

Eldrup

Fra : Michael Hedeman

Dato : 26-12-06 00:44

> [...]
> kalder jeg spam. Men Michael, hvis det ikke er spam, så er det reklame jeg
> ikke bedt om, og det er bare sådan, og den post fra dig er u-ønsket.

Jamen så må du være så voksen at påtage dig den opgave det er at få ændret
denne gruppes fundats.

At du kalder det spam er ikke ensbetydende med at det er det. !
Du afgiver friviligt din mail adr. at du så ikke (gider) læser hvad dette
medfører er ikke min fejl.

Fortæl mig venligst hvilken § i markedsføringsloven jeg ikke overholder. TAK
Det kræver selvfølgelig at du er parat til at sætte dig udover din egen
subjektive holdning !

Michael Hedeman
NSDB - Onlineslægtsprogram
http://www.nsdb.dk

Fra : Finn

Dato : 26-12-06 08:01

Skal vi nu igen have en alenlang streng angående
hvem der må hvad og hvorfor og om det er et program eller
ikke et program.

Kunne den ikke som foreslået i sidste streng forsætte
i anden gruppe.

Og glædelig jul og godt Nytår til alle.

Finn
..

Fra : Arne Feldborg

Dato : 26-12-06 09:30

"Finn" <FPL@POST9.TELE.DK> skrev Tue, 26 Dec 2006 08:00:44 +0100

> [...]
>ikke et program.
>
>Kunne den ikke som foreslået i sidste streng forsætte

Det var vel mere rimeligt, om selve *annonceringen* af alle de her
nævnte programmer havde været bragt i en anden gruppe.

Så havde vi helt undgået både annonceringen og den efterfølgende
diskussion her i gruppen.!

Gruppen her er ikke bereget til annoncering af kommercielle produkter
overhovedet - uanset hvad de så vælger at kalde sig.

Der findes specielle grupper til det formål, så brug dog dem.!

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 26-12-06 10:05

Arne Feldborg wrote:
> "Finn" <FPL@POST9.TELE.DK> skrev Tue, 26 Dec 2006 08:00:44 +0100

> Det var vel mere rimeligt, om selve *annonceringen* af alle de her
> nævnte programmer havde været bragt i en anden gruppe.
snip

a silly discussion increases the amount of spam

Acronym   Definition
NSDB   National Science and Development Board (Philippines)
NSDB   National Science Development Board
NSDB   National Soil Database
NSDB   National Sourcing Database
NSDB   Network and Services Database (Telcordia Technologies)
NSDB   Network Security Database
NSDB   Network Systems Data Base (Hekimian)
NSDB   Node Specification Database

Nordiska rådet / Nordiska ministerrådet
The Nordic Substance Database (NSDB) was compiled with the specific
purpose to screen the ... The NSDB includes data from a wide range of
data sources, ...

or what

samtidig også fungerer som et yderst kraftfuld online slægtsprogram.
Pr. 1 september 2006 er der over 250 medlemmer, som hver især arbejder
på at gøre NSDB endnu bedre.
Sagt med andre ord så er NSDB fremtidens slægtsprogram.
Pt. indeholder databasen godt 200.000 forskellige personer, primært
danske (nordiske) borgerlige slægter.
Men også efterslægt til Gorm den Gamle og Karl den Store samt Nordisk
adel. Hvor over 200 danske adelsslægter nu er indtastet /
efterkontrolleret med mange billeder af våbenskjold.

< http://www.nsdb.dk/

Du har sikkert allerede tænkt at denne herlighed må være dyrt at være
medlem af, men her må jeg skuffe dig. Prisen er under en en 1 kr. pr
dag, dog betales der for et år adgangen, så den samlede pris for første
års medlemskab er kr. 300,- Forsætter du herefter dit medlemskab af NSDB
er prisen kun kr. 200,- pr efterfølgende år.
Telefon og mail support er selvfølgelig med i prisen.

Hvis du bor i udlandet, indbetaler du hvad der svarer til overnævnte
beløb i danske kr. + overførsels omkostninger.

Tilbud hvis du bliver medlem inden 31/12 2006
så koster det kun kr. 200,- for første år.

<< which means it is doomed

freebie
http://worldconnect.rootsweb.com/

is a far better with more than 460 million names on file
http://wc.rootsweb.com/wchistory.html

Names: 473539240 Surnames: 4467738 Databases: 403083
http://wc.rootsweb.com/cgi-bin/igm.cgi

580962 hits for born in Denmark
64573 hits for born in DANMARK

18072 hits for married in DANMARK
191362 for married in Denmark

DANMARK deaths 40515
Denmark deaths 150872

of course all serious genealogists know, like IGI, anything online other
than images of original documents shouldb used as an index and cross checked

we get similar english language sites turning up every year
where some programmer (and newbie in genealogy) try to reinvent the wheel

http://www.friendsreunited.co.uk/ spawned

http://www.genesreunited.co.uk/
which is the best value for money of the commercial sites
with full membership for the current annual fee of £9.95,
with rumours of an increase to £15 next year

but not much danish stuff although Australia and Canada are well
repreesented adn I found some Bliss Jonmes I had been loking for for 5 years

the site is badly designed from the genealogists point of view
with silly restrictions on searches and many useless matches

Hugh W

--

a wonderful artist in Denmark
http://www.ingerlisekristoffersen.dk/

Beta blogger
http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

old blogger GENEALOGE
http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Hvornum

Dato : 26-12-06 11:38

Hej GRUPPE

Det var mig der spurte om SPAM, og jeg kan se, at øretæverne til Michael
vælter ned, men nu foreslår jeg at disse finder sted på hans e-adresse,
dette mellem Michael og I der gider at fortsætte.
Og det gælder også dig Michael, for jeg ser den er gået forvidt.

Glædelig jul og godt nytår

Fra : Finn Josef Skeel Hol~

Dato : 27-12-06 11:29

" jeg kan se, at øretæverne til Michael vælter ned"

Hvis det er mig du henviser til har jeg udelukkende argumenteret for hvorfor
jeg mener hans hjemmeside ikke kan sidestilles med et program, hvorfor jeg
ikke mener han kan tillade sig at reklamere herinde.

*Som svar herpå går Michael amok i beskyldninger om "løgne", "hetz" og
"bagvaskelse", og han truer direkte med "politianmeldelse for æreskrænkelse"
(hvilket han dog ikke helt har tænkt sig alligevel), men som en slags
kompens skal nyhedsgruppen nu straffes med hans reklamer en mas, med
henvisning til at der nu foreligger en "hårdt mod hårdt-situation".*

Jeg mener stadigvæk ikke at reklame for en kommerciel hjemmeside hører til
herinde, og han skal skam være yderst velkommen til at hive mig i retten for
dette synspunkt. Så kan vi undervejs se hvor meget jeg egentligt har tænkt
mig at få stukket i næsen før jeg kontakter min advokat mhp. på injuriesag.

Mvh. Finn