Vodafone Mobile Connect Card og Mac og PB ~
Fra : simon

Dato : 21-12-06 13:20

Hej

Jeg har en PowerBook og et Vodafone Mobile Connect card (Novatel Merlin
U630) fra TDC.
Der findes faktisk en Vodafone software, som jeg kan installere og få til at
etablere forbindelse, MEN her stopper festen..
Starter jeg eksempelvis Safari eller et andet internetprogram, er
forbindelsen ikke tilgængelig.
Firmwaren på kortet er sidste skrig 14.14, og softwaren ligeledes sidste
version.
Tilgengæld synes der ikke at være noget modem script - måske er det det, der
er løsenet.
Kører man netværksdiagnose, kan man ikke vælge porten, fordi "den ikke
understøttes".
Nogen der har det rigtig modem script eller et hint til , hvordan man får
hul igennem fra programmerne?

vh simon

Fra : Thomas Askgaard Jør~

Dato : 29-12-06 13:59

On 12/21/2006 13:19:31 "simon" <simonix@postottedotteledotdk> wrote:

> [...]
> understøttes". Nogen der har det rigtig modem script eller et hint til ,
> hvordan man får hul igennem fra programmerne?

Hej Simon.
Jeg har faktisk stået i helt samme situation engang. Jeg bruger nu et program der launch2net, og det virker. Det understøtter næsten alle kort, og mobiltelefoner via bluetooth. Måske du skulle kigge på det, og se om det virker. Du kan downloade en prøveversion fra deres hjemmeside. Der er dog den begrænsning i prøveversion, at du ikke kan komme på 3G net, men kun GPRS. I den fulde version virker det bare perfekt.

Hilsen Thomas.

Fra : Morten Lind

Dato : 29-12-06 21:03

Hvorfor ordner I ikke den tåbelige emnelinie?

M.