score
Fra : Torben

Dato : 20-12-06 23:59

Hej

Jeg har en taeller-tabel med 25000 rækker og vil lave en mysql-forespørgsel
(v.4.1), der finder de højest scorende Page_IDer.

Taeller-tabellen er en tabel, der inder:
ID
dato
page_ID

altså hvad gør jeg for at finde de 10 hyppigst forekommende page_IDer? Og
hvad hvis det kun skal være inden for de sidste 30 dage?

Mvh
Torben

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 21-12-06 03:17

Torben wrote:
> [...]
>
> altså hvad gør jeg for at finde de 10 hyppigst forekommende page_IDer? Og
> hvad hvis det kun skal være inden for de sidste 30 dage?

Jeg kan ikke se hvad det her har med php at gøre, det er et
databasespørgsmål og hører derfor hjemme i dk.edb.database (XFUT dertil)

Men noget i stil med:

SELECT page_ID, count(*) as antal from tabellen WHERE dato >
'2006-11-20' GROUP BY page_ID ORDER BY antal DESC limit 10;

burde gøre det (jeg gad ikke lige slå op hvordan man trækker 30 dage fra
en dato i mysql, så datoen blev bare hardkodet ind).

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://gorilla.dk