Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon AI - hvad betyder det?
Fra : Lars Hjortø

Dato : 19-12-06 19:59

Hej med jer.

Jeg har et, muligvis dumt, spørgsmål. Det er i al sin simpelthed: Hvad
betyder det at et Nikon objektiver er AI? Jeg har søgt men synes ikke jeg
kan finde en forklaring på hvad det helt nøjagtigt er.

--
Venlig hilsen Lars Hjortø
Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : Eivind

Dato : 19-12-06 20:25

> [...]
>betyder det at et Nikon objektiver er AI? Jeg har søgt men synes ikke jeg
>kan finde en forklaring på hvad det helt nøjagtigt er.

Det står for "Automatic Maximum Aperture Indexing"
Hvis du f.eks googler denne sætning så kommer der nogle gode sider op
hvor du kan læse om det.

Fra : Lars Hjortø

Dato : 20-12-06 13:17

Hej Eivind

"Eivind" <vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det står for "Automatic Maximum Aperture Indexing"
> Hvis du f.eks googler denne sætning så kommer der nogle gode sider op
> hvor du kan læse om det.

Ja, det gav jo en del flere hits. Tak for hjælpen.